SA7001KI leesproblemen

Gestart door Marantz 81, januari 09, 2010, 17:11:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

hallo

men SA7001KI  wil sommige cd,s niet lezen

sommige na een paar keer wel  :roll: maar zijn er ook bij die die helemaal niet wil lezen  :no:

zijn maar enkele cd,s van men hele collectie ik snap er niks van ,want in de auto doen ze het wel gewoon en in men vorige CD5001 ook

heb bijvoorbeeld vanmiddag nieuwe cd gekocht van GENESIS live over europe 2007 ,doet het niet wel 10 keer opnieuw laten lezen eerst zegt die no cd na vele malen proberen is het cannot read ,label daarvan is Virgin
daar helemaal de balen in want heb er ook de dvd van en vindt hem super goed

Sander

Vervelend man.

Ik heb nooit problemen met men cd's gehad.

gtrs Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

minguel

Met mijn SA ook geen problemen.

Heb dit wel met een CD7300 gehad. Op het laatst is meen ik de laser of het loopwerk vervangen. Probleem was toen opgelost.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

lo

Citaat van: Marantz 81 op januari 09, 2010, 17:11:54
hallo

men SA7001KI  wil sommige cd,s niet lezen

sommige na een paar keer wel  :roll: maar zijn er ook bij die die helemaal niet wil lezen  :no:

zijn maar enkele cd,s van men hele collectie ik snap er niks van ,want in de auto doen ze het wel gewoon en in men vorige CD5001 ook

heb bijvoorbeeld vanmiddag nieuwe cd gekocht van GENESIS live over europe 2007 ,doet het niet wel 10 keer opnieuw laten lezen eerst zegt die no cd na vele malen proberen is het cannot read ,label daarvan is Virgin
daar helemaal de balen in want heb er ook de dvd van en vindt hem super goed

Vriend van me heeft dat ook gehad. Was nog niet zo oud. Onder garantie een nieuwe. Hoe oud is de jouwe?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

heb hem net 6 weken , maar ja wegbrengen wordt ik ook niet blij van  :no:

dacht misschien bekend probleem , of regio bescherming  :roll:

lo

Citaat van: Marantz 81 op januari 09, 2010, 17:38:36
heb hem net 6 weken , maar ja wegbrengen wordt ik ook niet blij van  :no:

dacht misschien bekend probleem , of regio bescherming  :roll:

Dan moet je er helemaal al niet over nadenken. Ding moet gewoon goed zijn. Terug die handel, en direct andere meenemen. Wel eerst even bellen of ze hem nog hebben. :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: lo op januari 09, 2010, 17:40:57
Dan moet je er helemaal al niet over nadenken. Ding moet gewoon goed zijn. Terug die handel, en direct andere meenemen. Wel eerst even bellen of ze hem nog hebben. :yes:

groet,

lo

stupid

bramdg

Misschien heeft Ken wel een speciale "eigen muziekfavoriet" chip ingepland in deze KI reeks
Wil de ingebrachte cd niet afspelen  ....>>> dan vindt Ken deze muziek niet mooi  :schater:


....nee serieus is wel echt triestig .....heb dat soms vroeger ook wel eens gehad met men cd6000ose,
miss is de laser te gevoelig afgesteld ofzo ?

Eigelijk zou dat echt niet mogen bij zo een nieuw en duur toestel  nopompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

ik ga er morgen even mee terug  :wink:

vindt het ook niet kunnen met zo,n nieuw en duur toestel maar ja  :x

Dennis E36

Mijn SA7001 is ook 2x naar Audio Service Elst geweest voor hetzelfde probleem.
Display gaf bij enkele cd's "No Disc" op het scherm. Terwijl er gewoon een "echte" cd in zat. Dus geen
kopie cd. Tweemaal is de "Servo gemodificeerd" en wat weerstandjes zijn vervangen. Probleem is nog echt
opgelost......toen maar een CD14 gekocht :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Als men voorstelt om te laten repareren, in principe niet in trappen. Hij is gewoon nog veel te nieuw. Omruilen die handel. Kunnen ze nadien maar zien wat ze ermee doen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Citaat van: Dennis E36 op januari 09, 2010, 18:02:22
Mijn SA7001 is ook 2x naar Audio Service Elst geweest voor hetzelfde probleem.
Display gaf bij enkele cd's "No Disc" op het scherm. Terwijl er gewoon een "echte" cd in zat. Dus geen
kopie cd. Tweemaal is de "Servo gemodificeerd" en wat weerstandjes zijn vervangen. Probleem is nog echt
opgelost......toen maar een CD14 gekocht :-D

maar was dat met alle cd,s  of ook met sommige zoals ik heb ?

Marantz 81

is trouwens ook lekker hoopgevend zulke berichten  :no: denk je een echt goede speler te kopen ( is het ook  :-D),nou ja maar even afwachten

Dennis E36

Citaat van: Marantz 81 op januari 09, 2010, 19:11:08
maar was dat met alle cd,s  of ook met sommige zoals ik heb ?

Was maar met enkele cd's, ik vind dat een cd speler geen enkele originele
cd mag weigeren!!!
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

viceadmiraal61

omdat de speler nog zo nieuw is zou ik zeker nu er nog garantie op zit terug brengen..het grootste probleem is
dat de cd vaak een copie beveliging heeft ..eigelijk worden er extra fouten mee gebakken met de fout
correctie lees een cd speler er overheen maar een computerbrander niet ..te veel fouten op een cd
dan vind zelf mijn flagship sacd 7 het niet leuk meer ..remedie op korte termijn even de cd speler uit zetten en dan weer aan..maar naar elst sturen is beter(garantie)