Marantz SA-1

Gestart door mahansz, december 21, 2009, 13:28:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mahansz

jullie vergeten 1 ding: dan moet ik ook weer het volgende bestellen:

1x dvd speler
1x tuner
1x voorversterker

tja, duur grapje dan  :wink: :yes:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

WimPeu

Nieuw jaar = nieuwe kansen.... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Citaat van: mahansz op december 31, 2009, 11:34:21
jullie vergeten 1 ding: dan moet ik ook weer het volgende bestellen:

1x dvd speler
1x tuner
1x voorversterker

tja, duur grapje dan  :wink: :yes:

Als je vooraf al bedenkt dat het niets wordt doe je mee aan de "self fulfilling proffecie" en wordt het ook niets :evil:
Zeg tegen jezelf dat je het voor elkaar wil krijgen, dan komen de oplossingen (hopelijk  :-D) vanzelf

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: lo op december 31, 2009, 11:48:20
Als je vooraf al bedenkt dat het niets wordt doe je mee aan de "self fulfilling proffecie" en wordt het ook niets :evil:
Zeg tegen jezelf dat je het voor elkaar wil krijgen, dan komen de oplossingen (hopelijk  :-D) vanzelf

groet,

lo

Jij hebt zeker The secret gezien?  :-D

lo

The who??? Never seen it before :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: lo op december 31, 2009, 11:55:28
The who??? Never seen it before :-D

groet,

lo

Mooi, houden zo.  :-D

mahansz

Nee, ik blijf lekker bij m'n meridian, ben ik erg tevreden mee. Maar neemt niet weg dat het altijd leuk is om te stoeien met apparatuur! (voelt een beetje als een kind in een snoepwinkel...haha!)
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Mexicaanse Hond

Wat bevalt je beter aan de Marantz dan aan de Meridian?

mahansz

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 31, 2009, 12:07:57
Wat bevalt je beter aan de Marantz dan aan de Meridian?

niet helemaal een eerlijk vergelijk, want ik draai nu in SACD, want de Meridian niet ondersteund. Maar ik heb nu bijvoorbeeld een cd van Blof op (hybrid versie van Omarm), en Pascal lijkt hier gewoon in de kamer te staan. De weergave is uiterst gecontroleerd, daarnaast kan de speler alle details keurig goed neerzetten, zonder overigens analytisch te worden. Het wordt dus niet 'irritant' gedetailleerd, de harmonie blijft bestaan zegmaar.
Voor zover ik nu kan beschrijven is de speler simpelweg natuurgetrouw, het geluid van een hi-hat is gewoon een hi-hat, niet iets wat erop lijkt. De Meridian komt hier met zijn upsamling aardig in de buurt, maar de SA1 is de meerdere hierin. Mooi spul hoor...phoe..
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Mexicaanse Hond

#24
Vind je Omarm niet een beetje aan de doffe kant? Ik mis sprankelend hoog in de opname en hoorde van mijn neef dezelfde 'klacht'. En dat terwijl er zoveel aandacht aan de opname is besteed.  nopompom
Zowel in CD-modus als in SACD-modus, trouwens.

mahansz

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 31, 2009, 13:18:51
Vind je Omarm niet een beetje aan de doffe kant? Ik mis sprankelend hoog in de opname en hoorde van mijn neef dezelfde 'klacht'. En dat terwijl er zoveel aandacht aan de opname is besteed.  nopompom
Zowel in CD-modus als in SACD-modus, trouwens.

Daar is resoluut één antwoord op: nee! Ik zou zeggen, kom eens luisteren, dan wordt het tegendeel bewezen... :yes:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Mexicaanse Hond

#26
Zou het dan misschien aan de gebruikte apparatuur liggen, een Philips DVD 963SA en een Marantz DV6400?
Misschien toch maar naar onze hoofdstad afreizen...

mahansz

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 31, 2009, 13:37:59
Zou het dan misschien aan de gebruikte apparatuur liggen, een Philips DVD 963SA en een Marantz DV6400?
Misschien toch maar naar onze hoofdstad afreizen...

't is natuurlijk appels met peren vergelijken: SA1 versus dv6400.. maar ik kan met (enige) zekerheid zeggen dat de cd kwalitatief uitstekend opgenomen is.
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mars

Citaat van: mahansz op december 31, 2009, 12:04:20
Nee, ik blijf lekker bij m'n meridian, ben ik erg tevreden mee. Maar neemt niet weg dat het altijd leuk is om te stoeien met apparatuur! (voelt een beetje als een kind in een snoepwinkel...haha!)


Oi stupid

Ten eerste de beste wensen Hans.

Hey maar jij werkt toch ook in een van de betere audio speciaal zaken?


grtz Mars(cel)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mahansz

Citaat van: mars op januari 01, 2010, 18:55:35

Oi stupid

Ten eerste de beste wensen Hans.

Hey maar jij werkt toch ook in een van de betere audio speciaal zaken?


grtz Mars(cel)

Jij ook de beste wensen Mars!
Maar da's al weer even geleden hoor, destijds had ik idd een bijbaantje bij een exclusieve audiozaak, volgens mij heb ik daar mijn virus aan overgehouden  :lol: :lol:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen