Marantz SA-1

Gestart door mahansz, december 21, 2009, 13:28:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mahansz

Wat vinden we eigenlijk van de SA-1? Op de site van ll0ll staat natuurlijk al het één en ander beschreven, maar hoe moet je deze positioneren? Staat ie bijv. op dezelfde hoogte als de sa-7s1? Of de sa11-s2? Ik vind het een machtig interessant apparaat (mooi om te zien ook), maar er is relatief weinig over bekend... Wie heeft er ervaring mee?

ff plaatje nog:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

kennen we deze trouwens? de SA-14!
is dit dezelfde als de sa-1, maar dan voor US markt ofzo?

Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

scanspeakman

Citaat van: mahansz op december 21, 2009, 13:28:16
Wat vinden we eigenlijk van de SA-1? Op de site van ll0ll staat natuurlijk al het één en ander beschreven, maar hoe moet je deze positioneren? Staat ie bijv. op dezelfde hoogte als de sa-7s1? Of de sa11-s2? Ik vind het een machtig interessant apparaat (mooi om te zien ook), maar er is relatief weinig over bekend... Wie heeft er ervaring mee?

ff plaatje nog:


Laatst een keer gezien en gehoord op een zelfbouw-dag. Mooi ding, mooi geluid maar.............ik zo'n *&^%-hekel aan aparaten die het beter menen te weten dan ikzelf wat ik wel en niet op een aparaat afspeel. Deze speler heeft de zeer fijne eigenschap om een compilatie-cd die je hebt gemaakt van (in mijn geval originele cd's) dus niet af te spelen aangezien het copyright materiaal betreft. Zou voor mij al een reden zijn hem (toen) linea recta retour te sturen.

Scanspeakman 

MadVillain

Frits heeft hem dacht ik ook gehad. En was ook niet echt te spreken over de speler.

Misschien dat hij het 1 en ander wilt toelichten

mahansz

het feit dat ie geen gekopieerde cd's afspeelt, vind ik nog geen reden om hem 'retour' te doen.. maar ieder zijn ding natuurlijk. Volgens mij zijn er trouwens wel meerdere spelers die copy-protected handelen, mijn SA8400 had destijds ook grote problemen met dit soort cd's...

ps. er is trouwens een remedie tegen dit fenomeen: koop gewoon het origineel! goed voor de markt, goed voor de artiesten, mooi hoesje erbij, iedereen blij  :lol: :lol:  :schater: :schater:
(jaja, 'k weet het, nu gaat iedereen zeggen dat ze alleen voor zichzelf kopieeren, tuurlijk)
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op december 21, 2009, 15:09:36
Frits heeft hem dacht ik ook gehad. En was ook niet echt te spreken over de speler.

Misschien dat hij het 1 en ander wilt toelichten


Ik weet van Fritz dat de loopwerken onbetrouwbaar zijn .

En de SA1 heeft niet de geluids kwaliteit van de SA7-S1 .



Groeten  EDWIN  B

scanspeakman

Citaat van: HiFi gek op december 21, 2009, 15:17:25

Ik weet van Fritz dat de loopwerken onbetrouwbaar zijn .

En de SA1 heeft niet de geluids kwaliteit van de SA7-S1 .



Groeten  EDWIN  B

Klopt. Is uit het Boonstra-tijdperk. Niet meer zelf ontwikkelen maar extern inkopen. Pieflips produceerde van de ene op de andere de dag die SACD-loopwerken niet meer en die gaven nogal eens de geest.

Als je er nog één hebt; keep your fingers crossed......

Scanspeakman


sattie

Je vingers niet aan branden, want dat loopwerk is zeer moeizaam/danwel niet meer te krijgen.

ll0ll

Ik hoor anders veel positieve verhalen over de SA-1. Zo schaalt het duitse blad Audio de cd-klank van de SA-1 hoger dan de CD-7.
Ik heb er helaas geen duidelijke foto van, maar het D/A board lijkt erg sterk op dat van de CD-7. Alleen heeft de SA-1 4 tda1547's aan boord.
Rare verhalen over het loopwerk heb ik niet gehoord. Er zit een aluminum + zinc Sharp CDM10-M in. :)

CiteerThe Marantz SA-14, and the flagship Marantz SA-1 (which was the first Super Audio CD/CD player produced by Marantz) all utilize a Japanese made Sharp engine. This engine combines an aluminium die-cast disc tray and zinc die-cast mechanism base. The different metals helps to counter resonance. Future high-end machines will also likely feature in-house engines.

The first Marantz multi-channel Super Audio CD/CD player, the Marantz SA-12S1, is unique since it is based on the first Philips Super Audio CD player, the Philips SACD1000 (not sold in Japan), has been carefully designed to meet the requirements of audiophile, and uses a Philips Super Audio CD/DVD video/CD engine.

http://www.marantzphilips.nl/philips_cdm_cd_mechanism_list/#sharp-engine
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mahansz

Kleine update: uit zeer betrouwbare bron vernomen (lees mezelf :-)), dat de SA1 weldegelijk gekopieerde cd's vrolijk afspeeld, en hoe!
Nog even spannend houden: to be continued.... ;-)
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Mexicaanse Hond

Je kunt die jongen niet tot volgend jaar in spanning laten, mahansz.  :-D

mahansz

okok, komt ie dan, eerst foto's  :-D :-D




deze staat op mijn schoorsteenmantel hello HB Hij is niet van mij hoor, maar ik mag er even mee spelen zogezegd  :yes: en dat lukt vrij aardig. Net even een vergelijkje gedaan met m'n Meridian G91A (met upsampling aan..) en ik denk dat ik weer moet wisselen van apparatuur...

...maar dan krijg ik het servies naar m'n hoofg geslingerd van mijn vriendin, doen we maar niet dus. Het heeft me al moeite genoeg gekost om Meridian erdoorheen te krijgen  :kwijl: :kwijl:
Maar nogmaals, hij is niet van mij hoor, ik loop een beetje te pronken met andermans spullen. Hij is van mijn ouweheer en ik mag hem nog even aan de tand voelen voordat ie waarschijnlijk ingeruild wordt nopompom.
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

WimPeu

Mooie machine. Kun je geen dealtje met en je vriendin en je vader maken?  :-D
Zonde om te laten schieten.  :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Inderdaad, zo'n Meridian G91A is toch veel beter dan zo'n oude SA-1, pa.  :angel: