Hoofdtelefoonversterker ja of nee?

Gestart door Mexicaanse Hond, november 25, 2009, 16:48:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Ik luister de laatste tijd best veel muziek via mijn Sennheiser HD 590. Ik prik die rechtstreeks in de hoofdtelefoonuitgang van mijn Marantz CD 94 MK II, want mijn Musical Fidelity A1 Final Edition heeft er geen. Nu ben ik niet erg enthousiast over het geluid. Ik vind vooral stemmen onnatuurlijk klinken. Het middengebied is niet geheel ongekleurd kortom. Waar kan dit aan liggen? De HD 590 is toch een goede hoofdtelefoon? En aan de CD 94 MK11 kan het toch ook niet liggen? Ik heb wel eens iets gelezen dat een aparte hoofdtelefoonversterker verbetering kan brengen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

MadVillain

Heeft je versterker een pre-out? Dan is een koptelefoonversterker wel aan te raden. Anders moet je het signaal van je cd speler doorlussen naar je koptelefoonversterker en dan naar je versterker. Met signaal verlies tot gevolg.

Zelf heb ik de X-Can v3 van musical fidelity gehad. En dat was toen echt aan te raden met de AKG K701. De stap was vele malen groter dan gedacht.
Zonder de x-can was het geluid plat en totaal niet losjes. Met de x-can werd het ruimtelijker, plaatsing was beter en het laag iets dieper.

Mexicaanse Hond

Nee, mijn versterker is zeer minimalistisch. Ik zal maar een gaan kijken op de tweedehands markt.