To Stream Or Not To Stream?

Gestart door WimPeu, oktober 09, 2009, 20:42:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Ik vraag me steeds vaker af als ik een (Flac) CD of DVD/Blu-Ray stream over m'n netwerk waarom ik nog een losse speler daarvoor in mijn kast moet zetten. Ik overweeg de BD5004 te kopen maar tegelijk denk ik dat ik net zo goed (zo niet beter) een BD brander in mijn PC kan bouwen en al mijn (10 :-D) BR's geript naar de HD van de HDX/NAS kan gaan zetten. Ik kan geen verschil zien/horen in kwaliteit. Daar komt dan natuurlijk het gebruikers gemak bij. Mijn hele CD,DVD en BR collectie op de arm leuning van mijn stoel. Kan die 500€'s beter in kabels en speakers steken.

Zijn BR spelers en CD spelers eigenlijk dus al weer achterhaald?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Nee


appels met peren denk ik vergelijken



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: jwx op oktober 10, 2009, 01:09:52
Nee


appels met peren denk ik vergelijken





Snap ik niet. Het gaat toch om het digitale signaal. Of dat nou door een loopwerk of netwerk wordt getransporteerd naar de D/A maakt volgens mij niks uit. Sterker nog, een netwerk is natuurlijk veel stabieler in zijn transport dan een draaiend mechanisme wat op zijn beurt weer heel gevoelig is voor allerlei externe factoren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MadVillain

kwestie van tijd. ik denk dat we uiteindelijk grotendeels overstappen naar streaming.
maar dan moet het wel een heel stuk gebruikersviendelijk worden.
veels mensen begrijpen niet eens hoe een netwerk in elkaar zit laat staan dan het aansluiten van een nas ed.
en het uitzoeken hoe je het beste je netwerk kan inrichten.

veel highend fabrikanten zijn al aan het experimenteren met streaming...

WimPeu

#4
OK even afgezien van de "complexiteit" alhoewel dat tegenwoordig erg meevalt. Het probleem zit juist bij de fabrikanten en platen/film maatschappijen. Die zijn natuurlijk als de dood dat straks Mien uit Assen ook weet hoe je moet streamen want dan wordt er geen cd DVD BR speler meer verkocht. Ook, juist High End merken hebben er volgens mij niet veel mee op. Je gaat toch geen BR streamen met een Classe streamer van €4000,- als je geen verschil hebt in het eind resultaat. Kijk een goede receiver/voorversterker met DAC blijf je nodig hebben maar de rest.... :|

Voor de niet streamers onder ons. Geef mij eens een goede reden waarom ik toch beter een BR speler kan kopen dan dat ik diezelfde films in geripte vorm ga kijken met m'n HDX.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Als je dan een Blu-Ray leent of huurt, moet je die altijd eerst rippen om te kijken, wat wel tijdrovend is. Als je zelfs de volledig schijf ript, zit je snel tussen de 42 en 48Gb, dus na zo'n 20 films is een hardeschijf van 1 Terra Byte al volledig gevuld.
Maar voor DVD's doe ik het wel al. En heb ik nu 93 DVD's op mijn NAS staan en nog eens al mijn music DVD's op de hardeschijf van de MediaSpeler, en dat zijn er ook meer dan 20.

Er staan ondertussen wel 3 BluRay iso's op de NAS, maar mijn huidige mediaspeler is niet in staat om die af te spelen.

Maar als je de schijfruimte hebt zou je inderdaad kunnen overstappen op streamen  , maar eventueel ipv de HDX een Popcorn Hour C-200 of de HDI Dune gebruiken met ingebouwde Blu-Ray lezer, heb je beide.

Ik dacht niet dat de HDX een BluRay iso kan lezen, je moet vermoedelijk de bestanden selecteren die wilt afspelen. Een media speler die iso's leest is wel handiger, je selecteerd de iso, en dit is juist gelijk aan het plaatsen van een schijfje in de speler.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

HD schijven zijn veel goed koper ivt BR schijven. Je hebt er wel even werk van(rippen) maar dat doe je even als je wat anders te doen hebt (slapen oid. :-D) daarna is het gebruikers gemak voor altijd het voordeel.  

Mij gaat het ook niet zo zeer om wat nou het makkelijkste is maar wat is beter (Beeld en geluid kwaliteit) & slimmer (voor de €'s die je maar 1 keer kunt uitgeven).
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Martin

Citaat van: WimPeu op oktober 10, 2009, 09:35:22
Voor de niet streamers onder ons. Geef mij eens een goede reden waarom ik toch beter een BR speler kan kopen dan dat ik diezelfde films in geripte vorm ga kijken met m'n HDX.

Waarvoor zou je wel investeren in goede apparatuur en niet in een goede (lees: beste) kwaliteit dvd/blu-ray?
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

WimPeu

Citaat van: dmeerpa op oktober 10, 2009, 09:45:28

Er staan ondertussen wel 3 BluRay iso's op de NAS, maar mijn huidige mediaspeler is niet in staat om die af te spelen.

.

Ik heb alleen MKV of m2ts bestanden en die gaan gewoon ook met 1 klik op de AB. ISO's doet hij idd niet (alleen BR schijven, DVD iso's gaan wel prima).

Dat is natuurlijk straks wel makkelijk op te lossen. 1 of 2 contaners voor de BR's die dan door alle mainstream player worden ondersteund.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

#9
Citaat van: Martin op oktober 10, 2009, 10:01:27
Waarvoor zou je wel investeren in goede apparatuur en niet in een goede (lees: beste) kwaliteit dvd/blu-ray?

Simpel, omdat er natuurlijk een wereld van verschil in een versterker/Prosessor van €4000,- en 1tje van €200,- van de Aldi zit. Ook zit er dat verschil in een Aldi DVD speler en zeg maar een Marantz DV-7001. Loopwerk ed. weten we hier natuurlijk allemaal. Maar.... als je de info eenmaal op je HD hebt staan maakt het volgens mij niks meer uit welke software die nulletjes en eentjes naar de D/A verstuurd.  

We zouden eens bij iemand met en een goede BR speler en een goede SR met alle nieuwe HD decoders moeten gaan zitten. Neem ik mijn HDX mee en dan eens switchen tussen BR speler en HDX. Ben dan wel benieuwd of iemand werkelijk een verschil kan aantonen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

verrek, ik zit over de magische 1000 posts... pompom  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Martin

Citaat van: WimPeu op oktober 10, 2009, 10:07:43
als je de info eenmaal op je HD hebt staan maakt het volgens mij niks meer uit welke software die nulletjes en eentjes naar de D/A verstuurd. 

Als een film niet gecomprimeerd is en je zend het volledig digitaal naar je ontvanger dan maakt het volgens mij ook niet uit. Maar je moet dan wel een goede D/A beeld omzetter hebben. Maar die zitten meestal wel in je versterker.

Voor mijn gevoel is een originele schijfje in een dvd-speler toch de beste manier om film te kijken. En al die doosjes staan zo mooi in de kasten  :-o

JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Martin

Citaat van: WimPeu op oktober 10, 2009, 10:07:43
We zouden eens bij iemand met en een goede BR speler en een goede SR met alle nieuwe HD decoders  gaan zitten. Neem ik mijn HDX mee en dan eens switchen tussen BR speler en HDX. Ben dan wel benieuwd of iemand werkelijk een verschil kan aantonen.

Lijk mij wel leuk, ik heb een Sony Blu-ray speler staan van 1500,- en een aparte ruimte om lekker te knallen
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

WimPeu

Citaat van: Martin op oktober 10, 2009, 10:17:42
Lijk mij wel leuk, ik heb een Sony Blu-ray speler staan van 1500,- en een aparte ruimte om lekker te knallen

Lijkt me ook wel leuk. Moeten we maar een M&G topic van maken.

PS
Ja zo'n kast kan dan naar het museum...en dat is ook weer zonde. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

edwinvh

Streaming vind ik persoonlijk ook lekker werken.
Alleen zit er best wel verschil in apparatuur.
Zelf heb ik 3 x de Dvico Tvix staan en een HDI Dune.
De Dune heeft wel een beter beeld en geluid dan de Dvico's en dat terwijl de dvico ook al een mooi beeld geeft.
De dune speelt hier alles over het netwerk,ook BD iso.
Alleen kost het je wel veel Hard disks.
Ik werk zelf met 3 nassen: 1 voor de kleine (kinderfilms) 1 voor DVD's en 1 voor BD.
En dan nog een sharkoon voor de overige Harddisks.
In totaal zit ik al aan 23 TB
Dus dit is ook al een kostbare hobby  :-D :-D
Alleen rip ik ze niet zelf omdat dit veel tijd kost.
Ik heb alles op een stoute manier binnengehaald.