upgrade van mijn cd 17

Gestart door cheese, oktober 03, 2009, 09:55:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cheese

Hallo heren,


Ik ben al weer een tijdje aan het zoeken naar een cd 14 maar kom ze niet tegen en daarom wil ik mij een beetje orienteren in wat een goede upgrade van mijn cd 17II zou kosten.

En hier komt bij dat de 17 al best heel; goed klinkt en ik met een upgrade al heel blij zou zijn(zo lang als het duurt,zal het zelf maar zeggen).

hebben jullie een idee wat er dan moet gebeuren, behalve een andere clock en wie dat goed doet en voor welke prijzen?


gr Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

WimPeu

Ik zou op zoek gaan naar een goede DAC. Het loopwerk van de 17 is toch goed? Waarom dan niet eens wat experimenteren? Kun je vaak voor niet al te veel geld weer eens wat anders proberen. Ik heb mijn DAC nu ook weer tussen de Sqeezebox en de AV gezet. Ondanks dat de AV goede DAC's aan boord heeft is de DAC gewoon een stuk sprankelender.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

Hallo Wim,

Ben ik ook nog naar aan het kijken maar heb natuurlijk al de Denon da 500 en die heeft als een van de weinige dacs een analoge en digitale uitgang.....die stuurt het signaal van  mijn digitale ontvanger analoog naar de stereo reciever als ik radio of een muziekprogramma op tv luister....en het digitaal naar mijn sr 7001 als ik b.v een voetbalwedstrijd over allle speakers wil horen....en dat gebeurd veel......en bij de meeste dacs kan ik dus geen digitaal signaal uitsturen....en aangezien ik een ontzettende sportfanaat ben wil ik dat niet missen.

De cambridge audio dac heb ik ook gehad en die klonk minder mooi dan mijn cd 17II....en wil ik dan een dac in huis halen die beter is dan moet je wel echt diep in de knip om echt iets beters te vinden.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

WimPeu

Duidelijk. Mooiste oplossing is dan volgens mij geduld hebben en wachten tot er een CD14 voorbij komt. Lijkt mij persoonlijk dan een hele mooie oplossing en geeft je wat tijd om te sparen!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

#4
klopt maar heb nogal een ongeduldig karakter als het op deze hobby aan komt.... :evil: :evil: :evil:


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MadVillain

Een bekend forumlid lief aankijken of hij afstand wilt doen van zijn CD15! ;)

Mocht jij hem niet willen dan weet ik wel een gegadigde  :lol:

cheese

of iemand die zijn cd 14 weg wil doen..... :-D :-D :-D :-D :-D


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MadVillain

Als ik een cd7 of cd15 heb gevonden dan laat ik je wel wat weten  :-D

gerard

@ cheese:

je hebt al het nodige veranderd/verbeterd aan je cd weergave, maar je bent nog niet tevreden (gaat ook niet gebeuren..)  :wink:  :schater:

Wat zoek je? of wat verwacht je anders aan de weergave bij een duurdere/betere speler?

Je hebt nu verschillende spelers en dac's geprobeerd dus je weet wat voor (kleine?) verschillen er soms zijn.
Je vond de X-dac (die ik nu heb) beter dan de cambridge dacmagic.
Misschien de dac die wimpeu heeft ( V-dac ) eens proberen? niet echt duur en een stuk moderner.

grt gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

MadVillain

de vdac is een instapdac wat dacht ik niet echt te vergelijken is met de xdac.

WimPeu

Niet dat ik mijn DAC niet verkopen wil, maar hij heeft al de DACMagic 3 gehad en weer weg gedaan. Ik heb de de DACMagic 2 dus dat zal hij wel niet bedoelen!! :-D Ik zelf ben wel weer verrast dat de DACMagic 2 beter presteerd dan de ingebouwde DAC in de AV8003. :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

gerard

Citaat van: WimPeu op oktober 03, 2009, 17:58:47
Niet dat ik mijn DAC niet verkopen wil, maar hij heeft al de DACMagic 3 gehad en weer weg gedaan. Ik heb de de DACMagic 2 dus dat zal hij wel niet bedoelen!! :-D Ik zelf ben wel weer verrast dat de DACMagic 2 beter presteerd dan de ingebouwde DAC in de AV8003. :-o

violent1 ik was ff in de war Wim :-P
Drees62 heeft een Vdac bij z'n cd speler  :-)

Idd wel frapant dat zo'n oudere losse dac het beter doet dan een nieuwe in de AV8003  :|
Zie je maar weer dat een losse dac een goedkope verbetering kan zijn

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

TurboMarco

Kees,is een CD-11 niks voor jou ?

Ik weet er nog wel een,daar moet enkel een snaar van vervangen worden,ook kan ik je aanbieden een hele mooie Meridian loopwerk/dac combi ( zie de te koop rubriek)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

ll0ll

#14
Een zwarte CD14 voor 860 euro in......Berlijn  :|
http://hifi4me.de/de/Digital--SA-CD-Player-Marantz-CD-14-DET11622HIFI-10875b6ee329fc8625f68e4545484e8aHIFIde

Maar: "auch Auslandsversand, Käufer zahlt Versandkosten"

Wellicht de moeite waard? Hij is kompleet inclusief originele verpakking. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen