PEAK indicator op AV8003

Gestart door THX-UltraII, september 18, 2008, 22:03:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

THX-UltraII

heb vanmiddag de nieuwe Marantz CD-5003 gekocht. Deze via de analoge uitgang aangesloten op de AV8003. 3/4 van de tijd brandt nu de PEAK indicator op de AV8003. Op het AVS forum wordt gezegd dat je volgens de manual dan de ATT knop zou moeten indrukken. Nadeel hiervan zou weer zijn dat dit het dynamisch bereik en de SQ ten nadele zou beinvloeden.

Bij het aansluiten van de CD-5003 (of ander soort speler) via de digitale uitgang zijn er geen problemen. Heb echter de CD-5003 erbij genomen omdat ik JUIST analoog wil en gebruik wil maken van de DAC van de 5003 en niet van de AV8003.

Het feit dat de peak indicator bijna altijd brandt (ook bij lage volumes) is toch sowieso vreemd?
Sony VPL-VW1000ES | Image Screens Imasque CIH system | D-Box Motion Code system | Starline Cinema | Presidential Recliner | Teufel Theater 8

j o r r i t

Deze vraag heb ik onlangs per email voorgelegd aan Marantz Europe. Heb namelijk hetzelfde "probleem" met mijn sr7400 en cd5001 combinatie. Dat het lampje knippert heb ik niet zo'n problemen mee, ik vroeg me alleen af of het niet schadelijk kon zijn voor de receiver. Zie onderstaand bericht:

Beste heer Slaman,

Dit is slechts ter indicatie om aan te geven dat het ingangssignaal een relatief hoge spanning heeft. Dit is verder niet schadelijk voor uw receiver.

Hopende u hiermee naar wens te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

Richard van der Avoird
Product Manager Benelux and Export

D&M Premium Division
A division of D&M Europe B.V.

minguel

Zover bekend geen probleem. Vindt het alleen irritant. Kan je inderdaad onderdrukken met de ATT functie of via pure-direct mode (weet niet of de 8003 dat heeft).

Speel zelf via oure direct mode.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

THX-UltraII

Pure Direct heeft de 8003 zeker, ik wil hier alleen niet in spelen aangezien de sub dan wordt uitgeschakeld.

Wat is trouwens het verschil tussen Source Direct en Pure Direct modus?
Sony VPL-VW1000ES | Image Screens Imasque CIH system | D-Box Motion Code system | Starline Cinema | Presidential Recliner | Teufel Theater 8

Stadium III

Pure direct gaat display end uit

schakelt ie volgens mij ook video deel uit

Source direct gaan tonn regeling maar wel display end
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

THX-UltraII

vandaag toch nog eens wat verder geluisterd naar dit PEAK gebeuren wat bij mij toch wel degelijk een groot probleem veroorzaakt:

Ik wil namelijk per se in STEREO spelen en niet in PURE of SOURCE DIRECT. Dit omdat ik mijn subwoofer mee wil laten spelen in muziek (mijn fronts zijn niet 'zwaar' genoeg/gaan niet zo diep). Ik merk net dat het NIET alleen een indicatielampje is maar dat het geluid echt 'distorted' klinkt! Zo heb ik dit goed kunnen merken bij de nieuwe cd van Duffy die ik vanmiddag op had staan. In PURE DIRECT geen enkel probleem maar in STEREO (dus met peak indicator die regelmatig aan springt) vooral bij vocale uithalen een 'krakend' 'distortion' geluid (net alsnof de opname te hard is opgenomen). De ATT functie op de Marantz gebruiken verhelpt dit maar hiermee wordt de dynamiek enorm beperkt (zeer goed hoorbaar!).

Dit kan toch niet goed zijn/niet de bedoeling zijn van Marantz. Ik moet toch in Stereo via een analoog signaal iets op een normale manier af moeten kunnen spelen als je dit soort bedragen uitgeeft  :-(

Misschien toch maar eens met Marantz contact op gaan nemen denk ik......
Sony VPL-VW1000ES | Image Screens Imasque CIH system | D-Box Motion Code system | Starline Cinema | Presidential Recliner | Teufel Theater 8

dmeerpa

Citaat van: THX-UltraII op september 24, 2008, 21:24:50
vandaag toch nog eens wat verder geluisterd naar dit PEAK gebeuren wat bij mij toch wel degelijk een groot probleem veroorzaakt:

Ik wil namelijk per se in STEREO spelen en niet in PURE of SOURCE DIRECT. Dit omdat ik mijn subwoofer mee wil laten spelen in muziek (mijn fronts zijn niet 'zwaar' genoeg/gaan niet zo diep). Ik merk net dat het NIET alleen een indicatielampje is maar dat het geluid echt 'distorted' klinkt! Zo heb ik dit goed kunnen merken bij de nieuwe cd van Duffy die ik vanmiddag op had staan. In PURE DIRECT geen enkel probleem maar in STEREO (dus met peak indicator die regelmatig aan springt) vooral bij vocale uithalen een 'krakend' 'distortion' geluid (net alsnof de opname te hard is opgenomen). De ATT functie op de Marantz gebruiken verhelpt dit maar hiermee wordt de dynamiek enorm beperkt (zeer goed hoorbaar!).

Dit kan toch niet goed zijn/niet de bedoeling zijn van Marantz. Ik moet toch in Stereo via een analoog signaal iets op een normale manier af moeten kunnen spelen als je dit soort bedragen uitgeeft  :-(

Misschien toch maar eens met Marantz contact op gaan nemen denk ik......

Er is misschien nog een betere oplossing om uw sub toch te gebruiken bij PURE DIRECT. Je sluit de de High Level stereo ingangen van de sub aan op de front uitgangen van de receiver, ik gebruikte daarvoor de B speaker uitgang. Zo kon ik de sub in PURE DIRECT aan of uit zetten met de remote van de versterker. Nadeel hiervan is dat je een stuk frequentie gebied hebt die door zowel de fronts als de sub zullen worden weergegeven, dit tussen de 80 en de 45 Hz afhankelijk van hoe laag de fronts kunnen gaan.
Maar ik vermoed dat het totaal geluid wel stukken beter zal zijn dan via stereo, die ik toch wat wolliger vindt klinken. Een db meter kan dan wel helpen om het volume op de sub af te stellen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

THX-UltraII

Citaat van: dmeerpa op september 24, 2008, 21:44:37
Er is misschien nog een betere oplossing om uw sub toch te gebruiken bij PURE DIRECT. Je sluit de de High Level stereo ingangen van de sub aan op de front uitgangen van de receiver, ik gebruikte daarvoor de B speaker uitgang. Zo kon ik de sub in PURE DIRECT aan of uit zetten met de remote van de versterker. Nadeel hiervan is dat je een stuk frequentie gebied hebt die door zowel de fronts als de sub zullen worden weergegeven, dit tussen de 80 en de 45 Hz afhankelijk van hoe laag de fronts kunnen gaan.
Maar ik vermoed dat het totaal geluid wel stukken beter zal zijn dan via stereo, die ik toch wat wolliger vindt klinken. Een db meter kan dan wel helpen om het volume op de sub af te stellen.

thxz voor de tip maar ik wil toch eerst wat uitleg van Marantz. Zoiets is toch aan te zien komen na al die jaren ervaring met dit probleem. Ik koop notabene de CD5003 die bij de AV8003/MM8003 combi 'hoort'. Ik neem aan dat ze zelf toch ook hierachter zijn gekomen tijdens verschillende testen
Sony VPL-VW1000ES | Image Screens Imasque CIH system | D-Box Motion Code system | Starline Cinema | Presidential Recliner | Teufel Theater 8

dmeerpa

Voor het peak gebeuren heb je volkomen gelijk. Zou niet mogen tussen verschillende Marantz componenten.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

minguel

Citaat van: THX-UltraII op september 24, 2008, 21:24:50
Dit kan toch niet goed zijn/niet de bedoeling zijn van Marantz. Ik moet toch in Stereo via een analoog signaal iets op een normale manier af moeten kunnen spelen als je dit soort bedragen uitgeeft  :-(
Misschien toch maar eens met Marantz contact op gaan nemen denk ik......

Ik ben zeer nieuwsgierig wat het antwoord van Marantz zal zijn.

Citaat van: dmeerpa op september 24, 2008, 21:51:41
Voor het peak gebeuren heb je volkomen gelijk. Zou niet mogen tussen verschillende Marantz componenten.

omdat dit onderwerp al op verschillende fora aan de orde is geweest Volgens mij was het antwoord van Marantz "kan geen probleem opleveren: en de oplossing is de ATT knop. 
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750