Audiofiele glaszekeringen van het merk AHP

Gestart door HiFi gek, mei 31, 2008, 12:44:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Lapti op juni 01, 2008, 09:51:20
proef op de som nemen?

2 identieke versterkers, de een met en de ander zonder high end glaszekeringen! Ben persoonlijk best benieuwd, eerst horen dan geloven :)


hoe laat bij jouw thuis ik kan tot 3 uur  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Lapti

Citaat van: jwx op juni 01, 2008, 09:56:54

hoe laat bij jouw thuis ik kan tot 3 uur  :lol:

Als jij de versterkers meeneemt ;)
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Maurice

Er wordt nu wel een beetje lachwekkend gedaan, maar eigenlijk verwacht ik hierover wel een serieuze discussie!
Of we gaan nu inhoudelijk verder discussiëren, of we gaan postings die niet bijdragen aan de discussie verwijderen :police:

Ik heb het zelf niet gehoord en sta hier sceptisch tegenover, neemt niet weg dat ik wel nieuwsgierig ben.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Lapti

Ik was oprecht nieuwsgierig hoor! Tis idd wel moeilijk 2 identieke versterkers bij elkaar te zoeken........... maar ik ben wel echt benieuwd
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Maurice

Ik lees net:

CiteerWat is nieuw bij versie 2?

Bij de nieuwste generatie zijn de contactpunten uit puur koper in plaats uit messing vervaardigd. Uiteraard zijn de contactpunten ook weer verguld.

Klankmatig geeft dit een mooie verbetering. Instrumenten zijn nog beter van elkaar te onderscheiden en de klankechtheid neemt duidelijk toe.

Voordelen van AHP glaszekeringen v2 ten opzichte van standaard industriële zekeringen: De AHP zekeringen worden speciaal voor het audiobereik ontwikkeld. Bij de productie worden uitsluitend materialen van topkwaliteit gebruikt.

    1. * Contactpunten van puur koper, verguld
    2. * Hoogwaardige smeltdraad van puur koper. Zorgt ook hier voor meer natuurgetrouwheid
    3. * Resonantie –arme behuizing van keramiek en speciaal vulmiddel. Ten opzichte van standaard zekeringen een aanmerkelijke klankverbetering.
    4. * De vulling zorgt voor een constante temperatuur van de smeltdraad en stabiliteit. Elektrische waarden blijven daarom constant. Hierdoor klinkt uw apparatuur altijd ontspannen, levendig en natuurlijk zonder schommelingen.
Punt 1 lijkt mij niet bijdragen als de klemmen niet ook verkoperd zijn. Je krijgt zo wel een verbeterd contact oppervlak (dus lagere weerstand), waardoor de stroom toeneemt (bij gelijkblijvende spanning). Zou qua dynamiek iets kunnen betekenen.
Punt 2: wederom weeststand gerelateerd, maar ik weet zo niet welke andere materialen in standaard zekeringen worden gebruikt.
Punt 3: Ik zou niet weten waarom een zekering zou resoneren en welk effect dat zou moeten hebben. We praten over een stroomtoevoer  :?
Punt 4: Hier lijkt me wel enige winst in te kunnen zitten, aangezien elektrische eigenschappen van geleiders veranderen bij temperatuurveranderingen.

Theoretisch zou dit verbetering kunnen opleveren, maar dan nog vraag ik mij af hoe dit in relatie staat met de rest van de keten.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Volg dit topic met belangstelling, heb er zelf geen ervaring mee.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Lapti op juni 01, 2008, 12:49:33
Ik was oprecht nieuwsgierig hoor! Tis idd wel moeilijk 2 identieke versterkers bij elkaar te zoeken........... maar ik ben wel echt benieuwd
Dit lijkt me ook de enige manier om te testen.
Nadeel is dan wel weer dat anderen luisteren naar een voor hen onbekende set, en de verschillen veel moeilijker te detecteren zijn, aangezien ze niet weten waarnaar ze luisteren.
Dit is ook gelijk mijn grootste kritiek op DBX testen met onbekende sets.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Lapti

desalniettemin als je een uurtje naar de ene luisterd en een uurtje naar de andere zou je toch wel al verschil moeten kunnen horen, anders lijkt het mij ook niet echt een interessante upgrade.... denk ik hoor! Geen idee verder  :lol:
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

ll0ll

Begrijp ik het goed -ben niet technisch-, je kunt van die speciale stekkerdozen en (zuurstofvrije) stroomkabels kopen, maar vervolgens loopt binnen in het apparaat de stroom door dat kleine draadje in de zekering? Doet dat niet alle winst die je denkt te behalen met stroomkabels en stekkerdozen te niet?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mars

Citaat van: ll0ll op juni 01, 2008, 13:35:34
Begrijp ik het goed -ben niet technisch-, je kunt van die speciale stekkerdozen en (zuurstofvrije) stroomkabels kopen, maar vervolgens loopt binnen in het apparaat de stroom door dat kleine draadje in de zekering? Doet dat niet alle winst die je denkt te behalen met stroomkabels en stekkerdozen te niet?

hai

(ff offtopic want ik heb hier een ander topic over geopend)

ik ben zelf zeer zeker een grote scepticus ( eigenlijk met alles :wink: :lol:)  maar ik heb idd belangrijke veranderingen ondervonden met het vervangen van een stroomkabel ( echt zo iets van, het kan niet maar het is toch waar :yes:)

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HiFi gek

Ik heb even een paar dagen de komputer niet aan gehad , vandaar mijn late reaktie .

Ik zou zeggen de mensen die twijfelen of er niet in geloven , koop een zekering of wat , dan ben je een paar tientjes kwijt maar weet je wel het resultaat voor jezelf of je de verschillen kan waarnemen .
Voor het geld hoef je het niet te laten , kabels kosten heel veel meer bijv .

En plaats dan je bevinding hier op het forum .
We zijn allen zeer benieuwd of andere mensen het ook horen , ik in ieder geval wel .


Groeten   EDWIN  B

HiFi gek

Ik ben zelf ook niet iemand die alles blindelings aanneemt wat in een audioblad wordt vermeld , zo'n blad moet ook inkomsten hebben dus zal niet iedere test waarheidsgetrouw zijn .

Maar mijn nieuwschierigheid is dan in ieder geval wel gewekt .
Er hoeven geen honderden euro's neer geteld te worden voor die zekeringen , dus waarom geen proef op de som nemen en uitproberen .
Dat heb ik dus gedaan met mijn versterker en niet omdat die versterker niet naar mijn smaak klinkt , maar puur uit nieuwschierigheid .
En bij mij trad er dus een verbetering op die mij aansprak dus heb ik de AHP zekering er in laten zitten .
Denk nou vooral niet dat er opeens een totaal andere versterker staat want het eigen klankkarakter blijft gewoon behouden , het klinkt in zijn geheel nu muzikaler en aangenamer dan met de fabrieks zekering .

Groeten   EDWIN  B

HiFi gek

Ik zou een ieder willen aansporen het uit te proberen .
Baat het niet dan schaat het niet .

Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site