Koelkast springt aan, beeld weg..

Gestart door geoffreyvanvugt, november 16, 2017, 11:45:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

Citaat van: pietjepc op december 07, 2017, 13:18:16
Kwam er niet een installateur langs?

Nog steeds niks gehoord. Dus ik heb geen idee wanneer die komt.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus

#76
Citaat van: geoffreyvanvugt op december 07, 2017, 12:58:08
Nu heb ik deze net binnen gekregen.
https://www.conrad.nl/nl/schaffner-fn-2020-12-06-ontstoringsfilter-250-vac-12-a-07-mh-1-stuks-398715.html

Hoe sluit ik dit nu aan dan? Graag in Jip en Janneke taal.
Mijn koelkast zit dus in een stopcontact. Dit stopcontact zit aan gesloten in een lasdoos aan het plafond. Moet ik nu de filter tussen stopcontact en plafond aansluiten? En hoe dan? Er zit maar 1 ground aansluiting aan het filter..



Er is een versie met draad, maar aansluiten zoals op de foto dus.
P Line is de bruine vanaf het stopcontact, N de blauwe nul, geel/groen is PE/aarde; zowel aarde van de koelkast als uit het stopcontact even bij elkaar doen.

Bruin/blauw gaat naar de pinnen van de stekker vd koelkast, de geel groene aarde naar de buitenste aansluiting van de stekker.

Ik opperde om dit in een net doosje te plaatsen met een stekker en een stopcontact, lasdoos word krap.  Probeer even een veilige testopstelling om te kijken of dit het probleem met de beamer oplost, werkt dat, dan zou ik hem netjes in de koelkast plaatsen bij de motor.

Spikes25

Je zou ook kunnen overwegen om het filter in te bouwen in een passende kabeldoos.
Klik aan klik uit dozen bieden volgens mij genoeg ruimte.

Stekker van het snoer van de koelkast afknippen, kabel strippen en deze aansluiten op het filter, ander kant van het filter zet je een snoer met een stekker. Kabel doos met twee schroeven vastzetten op de muur en klaar. Uiteraard twee wartels gebruiken aan de kabeldoos. Niet gaan klooien met kroonsteentjes, en vooral niet los op de vloer laten slingeren, krijg je weer andere problemen.
En laat je nooit verleiden, om wat voor apparaat dan ook te aarde via de CV of waterleidingen. M.a.w. een draad vast zetten aan b.v. de CV leiding en deze vervolgens aan te sluiten op je receiver of wat voor apparaat dan ook. NOOIT DOEN !! ik ga er verder niet op in.

Zoals Maus aan geef eerste een test opstelling maken, misschien heeft het filter totaal geen zin.

Stukkie snoer met stekker monteren aan het filter, aan de ander kan, een stukkie snoer met een stopcontact. Daarna stekker van de koelkast in het stekkerblok stoppen etc. Etc.

In een kabel /snoer kan de bruine draad ook zwart zijn.

Ik neem aan dat je de AV installatie in de woonkamer hebt staan?
Zijn de wandcontact dozen voorzien van randaarde?

Zit er tussen de beamer een AV kabel met cinch (tulp) stekkertjes?

En zoals pdufrenne al aangaf, zit alles nu op elektra groep zetten.

En begin alles eens opnieuw op te bouwen, en even de hardware die er even niet toe doen even weglaten, zo maagdelijk mogelijk ( ik weet ven niet waarom ik het woord maagdelijk gebruik...neem me niet kwalijk) ook zonder die twee mono blokken. En ga dan eens opnieuw testen. En sluit iedere keer een apparaat meer aan. Kan zo maar zijn dat een apparaat in het systeem de boosdoener is.

De verlengsnoeren (elektra) zijn ook allemaal dik in orde, of zijn het van die dunnen snoertjes, en door gekoppeld?
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

geoffreyvanvugt

#78
Ik denk dat ik zelf een stekkerdoos van hout ga maken. Hierin het filter en een inbouw stopcontact. Het geheel wit maken en aan muur bevestigen waar nu dus het stopcontact zit van de koelkast.

Bedankt voor de uitleg heren. Hier heb ik wat aan... Hoop ik.

Citaat van: Spikes25 op december 07, 2017, 23:48:14
Ik neem aan dat je de AV installatie in de woonkamer hebt staan?
Zijn de wandcontact dozen voorzien van randaarde?

Zit er tussen de beamer een AV kabel met cinch (tulp) stekkertjes?

En zoals pdufrenne al aangaf, zit alles nu op elektra groep zetten.

En begin alles eens opnieuw op te bouwen, en even de hardware die er even niet toe doen even weglaten, zo maagdelijk mogelijk ( ik weet ven niet waarom ik het woord maagdelijk gebruik...neem me niet kwalijk) ook zonder die twee mono blokken. En ga dan eens opnieuw testen. En sluit iedere keer een apparaat meer aan. Kan zo maar zijn dat een apparaat in het systeem de boosdoener is.

De verlengsnoeren (elektra) zijn ook allemaal dik in orde, of zijn het van die dunnen snoertjes, en door gekoppeld?

Alles is voorzien van randaarde. En complete HT zit op een aparte groep. En alle verlengsnoeren zijn prima in orde. Alles vanaf stopcontact met Monster stekkerblokken voorzien. Ik heb zelfs voor de beamer een aparte enkele blokje gekocht van Monster. Van die surge protectors.
Beamer zit enkel met een HDMI kabel van 7mtr aangesloten. Ik wil hier nog een kwaliteits kabel voor kopen.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Citaat van: Spikes25 op december 07, 2017, 23:48:14
Stekker van het snoer van de koelkast afknippen, kabel strippen en deze aansluiten op het filter, ander kant van het filter zet je een snoer met een stekker. Kabel doos met twee schroeven vastzetten op de muur en klaar. Uiteraard twee wartels gebruiken aan de kabeldoos.

Dit is natuurlijk de kortste klap. Zo ga ik het doen....
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Ik heb nog een inbouw stopcontact en een losse stekker. Kabel heb ik ook nog wel. Moet alleen even wat materiaal halen voor een kistje/blokje en wat kabelschoentjes.
Ik wil dus de stekker van de koelkast in het inbouwstopcontact. aan dit stopcontact de filter. En van filter naar de losse stekker met kabel zodat deze dus in een bestaande stopcontact komt in de muur. Dus met andere woorden maak ik gewoon een stekkerblok met filter. Nu mijn vraag...
Hoe moet ik de filter plaatsen? Zoals foto #1 of foto #2?

#1


#2


Close-up filter
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Is dit de manier? De witte kabel met stekker gaat dus in wandstopcontact en de stekker van koelkast in stopcontact op foto.

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus

Waar 'Load' bij staat op het filter, moet de koelkast aan. Als ik de foto's zie klopt het.

Heb je die 2 aarde draden nu samen gekoppeld? Kan het niet zo zien, maar dat is goed dan.

geoffreyvanvugt

 Mooi. Ga ik er morgen even een kastje voor maken.  Aardedraden hab ik aan elkaar gekoppeld. Bedankt voor tips en adviezen. ..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus

Ik ben benieuwd :D

In mijn vakgebied (Roltrappen) heb ik er een paar toegepast op plaatsen waar veel storingen verschijnen, door invloed van buitenaf, heeft wel geholpen. In dat geval zijn het ook schakelpulsen door een grote metro schakelruimte vlakbij. Iedere keer liep de besturing vast of was hij alle parameters kwijt.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Maus op december 08, 2017, 23:27:56
Ik ben benieuwd :D

In mijn vakgebied (Roltrappen) heb ik er een paar toegepast op plaatsen waar veel storingen verschijnen, door invloed van buitenaf, heeft wel geholpen. In dat geval zijn het ook schakelpulsen door een grote metro schakelruimte vlakbij. Iedere keer liep de besturing vast of was hij alle parameters kwijt.

Ik heb zelf een stekkerblok nu gemaakt met de filter erin. Aangesloten op koelkast en de koelkast staat nu lekker mijn biertjes te koelen. Ook heel belangrijk. Neem aan dat het dan goed is aangesloten? Maakt het nu dan ook uit hoe ik de stekker erin steek. Ik kan niet zien welk gat van de stopcontact nu blauw of bruin is..
Vanavond maar even film kijken en ervaringen opdoen... Kijken of het over is..
Wat ik ook veranderd heb is het stroomsnoer in de beamer zelf. Ik heb ooit een Hushbox gemaakt en daarin 220volt aansluiting gemaakt. Van hier uit ging de stekker naar een stopcontact. Nu gaat de beamerstekker rechtstreeks in stopcontact.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32


geoffreyvanvugt

Citaat van: xander32 op december 09, 2017, 16:46:26
Fingers crossed 👍🏻

Ja.. Ik hoop dat dit gedoe nou een keer over is...  :roll:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus

Denk niet dat het uitmaakt hoe hij erin zit. Een manier om te testen. Extra bier erin en film aan.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Maus op december 09, 2017, 16:57:09
Denk niet dat het uitmaakt hoe hij erin zit. Een manier om te testen. Extra bier erin en film aan.

:yes:  :gp:  :yes:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360