+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pameijer

Zo! En de Shield wordt weer ff een stukkie beter zeg! Heb net de nieuwe Spotify app erop gezet en de Shield functioneert nu perfect als Spotify connect client. Dus instant reactie op input vanuit laptop/ipad/phone. Werkt super.

Ook komt er binnenkort weer een update met HDR ondersteuning, ws. Android N. Blijft een fijn apparaatje  hello
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pameijer

#211
Binnenkort komt de 3.2 update er aan!

Toevoegingen:


  • Plex Media Server built in
  • Browsing the SHIELD's file storage from a local PC
  • Mount any drives on your local network-attached storage (NAS)
  • VUDU video app on the homescreen
  • Dolby Atmos sound pass-through
  • Netflix HDR and in-app voice search*
  • 4K 60FPS support for YouTube
  • CEC TV-off support

Helaas geen woord over 3D MVC. Zelf ben ik ook niet blij met de ingebouwde Plex Server. Ik gebruik het niet en vind het zonde van de opslagruimte; ik heb maar 16GB.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

Hè jij ook een Shield? Ik gebruik hem om 4k uhd blu Ray te streamen. Best leuk ding maar mijn dune er nog niet voor weg.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer

Citaat van: Zoldar op juni 10, 2016, 17:31:51
Hè jij ook een Shield? Ik gebruik hem om 4k uhd blu Ray te streamen. Best leuk ding maar mijn dune er nog niet voor weg.
Sinds een maand of zo. Fijn apparaat, kan veel, het meeste heel goed maar niet alles perfect. De echte chromecast doet sommige dingen net wat beter dan de shield, dus twijfel nog of ik die aan schoonmoeke wil verkopen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

KayaRahnee

Na Spotify ben ik nu Deezer aan 't ontdekken. (14 dagen gratis op proef).
Volgende lukt me niet:
Ik zoek via artiest --> albums --> kies een Album --> klik op eerste nummer --> nummer begint te spelen.
Tot hiertoe geen probleem, echter blijft het nummer herhaaldelijk spelen of stopt i.p.v. over te gaan naar 2de nummer.
Is dit de normale procedure of is er iets verkeerd ingesteld?
Ik merk ook dat ik Deezer via het SBT scherm niet echt kan bedienenen ....
Krijg daar enkel een lijst met verschillende muziekstijlen, Pop, Rap/Hip Hop, Rock enz .....
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Brutus

#215
Na inmiddels de nodige uren de Node 2 beluisterd te hebben (10% via NAS en 90% Spotify), zal ongeveer ca. 20-25 uur zijn. Is mijn bevinding van dit apparaat uiterst positief. Ik  heb deze kunnen aanschaffen voor 500 euro.
Dit is hij meer dan waard. Ik vind hem zo goed dat ik persoonlijk geen upgrade meer hoef (voorlopig).
Zeer aanbevolen voor de prijs maar ook voor een heel stuk hogere prijs.

Dit is althans mijn bescheiden mening  :-D :-)   
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op juni 25, 2016, 16:44:03
Na inmiddels de nodige uren de Node 2 beluisterd te hebben (10% via NAS en 90% Spotify), zal ongeveer ca. 20-25 uur zijn. Is mijn bevinding van dit apparaat uiterst positief. Ik  heb deze kunnen aanschaffen voor 500 euro.
Dit is hij meer dan waard. Ik vind hem zo goed dat ik persoonlijk geen upgrade meer hoef (voorlopig).
Zeer aanbevolen voor de prijs maar ook voor een heel stuk hogere prijs.

Dit is althans mijn bescheiden mening  :-D :-)   

Fijn dat hij goed bevalt,  Brutus....enjoy   HB
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Marvin

Voor €500  koop je een best leuke laptop die meer kan dan dit tover kastje. Lijkt me.

Brutus

#218
Ik beweer nergens dat het een toverkastje is, geef alleen mijn bevindingen over dit product in deze prijsklasse.

Als jij er liever een laptop voor koopt.......even goede vrienden.
O ja, je vergeet nog even als je versterker geen dac heeft dat je deze nog wel extern moet aanschaffen bij de laptop.
Ow....mocht je veel verder dan 5 meter van de versterker/dac af zitten met je laptop dan wordt bekabeld via usb afgeraden.

Twee niet geheel onbelangrijke punten waar ik al eerder tegen aangelopen ben voor dat ik besloot een externe netwerkspeler te kopen.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marvin

O het maakt mij ook niets uit hoor. Zelfs niet als je aangeeft er ook nog meer voor had willen betalen. Maar als je ziet wat het apparaat kan, ben je volgens mij nog blijer met een laptop in je keten. Alles wat ik al een tijdje lees over streaming oplossingen, doe ik al vele jaren met pc's en laptops. En die die zijn vaak goedkoper, stabieler en upgrade proof. Zeker een desktop, laptops wat minder. 

Brutus

Op zich heb je daar wel een punt maar dat gevoel/idee heb ik bij meerdere audio componenten  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marvin

Ja ehhh, ik heb al vele jaren geen andere bron dan m'n pc. Bedien dat ding met iPad/iPhone. En dat al een jaar of 8.

Brutus

Moet zeggen dat Apple hier ook wel de betere in is. Heb geen I-apparaten maar anders was ik voor een een MacMini gegaan. Anyway, heb m'n oog nog wel op een versterker laten vallen maar ook hier geldt het zelfde  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marvin

Ja, als hobby kan je beter wasknijpers verzamelen.

Marvin

In de audio hobby mierenn**ken in de marge, -en dan gewoon een Android in je broekzak steken. Dat snap ik dus niet..... [emoji39]