+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Was een geintje hé!? Misschien een slechte, maar ook dat zijn gewoon geintjes. 
Je hebt geen Apple nodig om een Windows machine te bedienen. Zodoende ben je met een simpele laptop een paar honken verder dan dit soort 'toverdoosjes'. Doe er voor je eigen gevoel een veel te dure DAC bij en je slaat op z'n minst een homerun. Ook heb je geen iPhone nodig om een Apple machine aan te sturen, al scheelt het wel een hoop gerommel als er gewoon een appeltje met een hap eruit op de achtkant prijkt.

Zep

Vroeger was Apple een beetje voor de elite, de "intellectuelen".....en nu heeft iedere boerenpummel een Iphone of een Mac, lopen als schapen achter elkaar aan in de hype en voelen zich bijzonder ook nog  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

KayaRahnee

Citaat van: KayaRahnee op juni 24, 2016, 13:02:56
Na Spotify ben ik nu Deezer aan 't ontdekken. (14 dagen gratis op proef).
Volgende lukt me niet:
Ik zoek via artiest --> albums --> kies een Album --> klik op eerste nummer --> nummer begint te spelen.
Tot hiertoe geen probleem, echter blijft het nummer herhaaldelijk spelen of stopt i.p.v. over te gaan naar 2de nummer.
Is dit de normale procedure of is er iets verkeerd ingesteld?
Ik merk ook dat ik Deezer via het SBT scherm niet echt kan bedienenen ....
Krijg daar enkel een lijst met verschillende muziekstijlen, Pop, Rap/Hip Hop, Rock enz .....

Opgelost.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Brutus

@ Marvin: ik was inmiddels al naar bed, gezien het tijdstip niet iets heel vreemds  :-D :-D. Heeft dus niets met je "slechte grap" te maken  :-D.

Deze hobby is niet heel goedkoop en er wordt een hoop gebakken lucht verkocht........kwestie van de juist weg vinden  :wink: :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marvin

Je hebt gelijk, het was misschien wel te laat.

Cornelis1921

Citaat van: Zep op juni 26, 2016, 10:04:49
Vroeger was Apple een beetje voor de elite, de "intellectuelen".....en nu heeft iedere boerenpummel een Iphone of een Mac, lopen als schapen achter elkaar aan in de hype en voelen zich bijzonder ook nog  :-P
:yes: Windows and Android are ruling! :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

... proud owner; Nokia Windows telefoon  :-P

sjoek

Hier alle 3 aanwezig

Pc/laptop windows
Tablet ios
Telefoon android

En voor mij persoonlijk is er geen 1 van de 3 100% de beste.
Al is voor het streamen de telefoon wel heel gebruiksvriendelijk. Maar dat is natuurlijk ook dankzij het formaat.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

BrunoD

2 dagen geleden heb ik de trial van Roon en Tidal geinstalleerd op mijn laptop (i5-3317U @ 1.7 GHz met 6GB).

Addertje onder het gras is natuurlijk dat je eigenlijk het abo koopt, maar dat je gratis kan uitstappen binnen de 14d resp 30 dagen.

Beide applicaties lopen op zich prima, maar ...

Tidal desktop loopt volledig vast, zelfs op "normaal"=laagste kwaliteit. De webapp loopt probleemloos op "high". Aangezien ik het goedkoopste abo heb gekozen, kan ik niet op "hifi" streamen.

Muziek op de laptop en de NAS werden snel en probleemloos gedetecteerd door Roon, geintegreerd in één biotoop met data vanuit Roon en Tidal,  en kan ik probleemloos streamen. Maar Roon loopt ogenblikkelijk vast zodra ik probreer om content vanuit Tidal te beluisteren. Ik vermoed dat dit in de grond hetzelfde probleem is als met de desktop versie van Tidal.

Over de kwaliteit van de muziek kan ik niet vertellen: ik luister gewoon via mijn Marshall koptelefoon op mijn laptop. Het is vooral mijn bedoeling om de kwaliteiten van de Roon interface uit te zoeken. Door bovenstaande problemen loopt deze test momenteel niet zo vlotjes.

Zep

Las vandaag iets over streamen via een online cloud wat een NAS overbodig zou maken...ff naam vergeten. Dit als betaalde dienst tegen een vrij bescheiden bedrag, weet niet of het iets is maar ga er iets verder op zoeken voordat ik een NAS ga aanschaffen. :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

joep

Citaat van: Zep op juni 26, 2016, 10:04:49
Vroeger was Apple een beetje voor de elite, de "intellectuelen".....en nu heeft iedere boerenpummel een Iphone of een Mac, lopen als schapen achter elkaar aan in de hype en voelen zich bijzonder ook nog  :-P

Daar ik altijd een grafisch bedrijf heb gehad werk ik al 27 jaar met Apple.
Voor ons was er gewoon niets anders.  :no:

RHK

Citaat van: Zep op september 28, 2016, 21:20:08
Las vandaag iets over streamen via een online cloud wat een NAS overbodig zou maken...ff naam vergeten. Dit als betaalde dienst tegen een vrij bescheiden bedrag, weet niet of het iets is maar ga er iets verder op zoeken voordat ik een NAS ga aanschaffen. :wink:

je bedoelt deze?  https://www.homecinemamagazine.nl/2016/09/plex-cloud-geen-altijd-aan-pc-nas-meer-nodig/
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: joep op september 28, 2016, 21:29:59
Daar ik altijd een grafisch bedrijf heb gehad werk ik al 27 jaar met Apple.
Voor ons was er gewoon niets anders.  :no:

Boh, deze is van ff geleden....maar je hebt gelijk, Joep....Apple was of is gewoon beter voor het grafische werk  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Bullcrap!

Apple sucks big time  :schater:

Tenzij je voor iedere scheet de knip wil trekken ,in dat geval is Apple grandioos .

en nee ! ik ben geen Win fanboy
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)