Akai Digital Premium set in uitstekende staat.

Gestart door SMarcel, mei 27, 2014, 22:17:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Hallo forummers,

Sinds vandaag ben ik in het bezit van een uitstekende vintage Akai Digital set.

Versterker Akai AM-M939
CD-speler Akai CD-M939
Tuner Akai AT-M739L

De CD-speler is eigenlijk alleen een loopwerk want deze maakt gebruik van de DAC in de AM-M939.

Het enige wat ontbreekt zijn de handleidingen en de afstandsbediening, voor de rest werkt alles perfect en zijn er maar lichte gebruikssporen. Zelfs de wood panels zijn nog in prima staat.


Heel wat foto´s, maar het is dan ook best wel een bijzondere installatie en ook nog eens in goede staat.

Voorlopig staat deze te spelen op zolder, maar ik zit er toch aan te denken om deze set in de verkoop te doen.

Groeten,

Marcel

Vinyl_Fuchs

Ziet er mooi en gelikt uit: modern, maar toch vintage. Ik kende akai alleen van de zwarte, lose componenten.

Gr. Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

SMarcel

Dank je.

De versterker klinkt heel goed. Moet nog een goede luistersessie gaan doen want heb gister eerst onderhoud gepleegd en daarna een vluchtig geluisterd maar het klinkt veelbelovend.

Groeten,

Marcel

xander32

Gaat dit jouw eerste, tweede set vervangen of gaat deze jouw derde worden ¿

Zelf heb ik niets met vintage (al zou je dat met mijn speakerkeuze niet zeggen), maar vind deze stapel Akai er wel chique uitzien :yes:.

Veel plezier er mee!

jrm

Zeer fraaie set!
Ik heb ooit een AM2200 gehad, deze gaf veel voor zijn bescheiden uitstraling.

HAL9000

Een  van  de  laatste  series  van  akai  dat nog  echt AKAI  was.  Akai  heeft mooi  spul gemaakt  voor  Bandrecorders  en cassettedecks.  Heb er  een bende  van  gerepareerd  redface

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SMarcel


HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SMarcel