Uiterlijk van de website

Gestart door Maurice, augustus 19, 2007, 21:49:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: joep op augustus 21, 2007, 14:15:50
Kan niet zeggen dat ik ontevreden ben met de site waar we nu op zitten.
Een vaste afdeling met uitleg, foto's van apparatuur en handleidingen zou wel leuk zijn.
Verder mag het van mij bij het oude blijven.
Forum blijft ook zeer zeker bestaan in de huidige opzet!
De website wordt juist die vaste afdeling met uitleg, foto's van apparatuur en handleidingen ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dmeerpa

#16
Citaat van: Maurice op augustus 21, 2007, 12:38:56
Heb trouwens de boel al overgehaald naar het marantforum domein, zie http://marantzforum.nl/site
Deze maakt gebruik van menu links, poll rechts, latest news en popular onderaan.
Dan zie je nog wel wat foutjes, die volgens mij met CSS wel op te lossen moeten zijn.

Is inderdaad in het css dat er 'fouten zitten'...nu ja fouten, die extra ruimte voor de menu items heb ik er opzettelijk ingestoken.
2 oplossingen;
1. ga naar de administrator pagina en log in, ga dan naar het menu modules, en dan kies je voor site modules. Hieronder bevindt zich de module 'Main Menu' plaats die op position User3 ipv Left. Dan zou het menu bovenaan komen te staan. En niet vergeten op de link Main Menu te klikken en in de properties de Menu Style aan te passen naar Horizontal.
2. Ik kan de css file aanpassen zodat de extra ruimte voor de menu's verdwijnt en de menu's verder uit elkaar liggen...
voor volgende 4 rubrieken de waarde padding-left verminderen, staat nu op 50px.
a.mainlevel:link, a.mainlevel:visited & a.mainlevel:hover & a.mainlevel#active_menu &
a.mainlevel#active_menu:hover


Pathway en menu's heb ik al op mijn test site kunne omkeren.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Maurice

Citaat van: dmeerpa op augustus 21, 2007, 16:46:04
Pathway en menu's heb ik al op mijn test site kunne omkeren.
De overige wijzigingen gedaan.
Zou je mij de aangepaste files tbv pathway en menu kunnen mailen?
Dan kan ik deze uploaden, en dan hebben we volgens mij al iets wat behoorlijk klaar is om te vullen met informatie  pompom
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dmeerpa

Citaat van: Maurice op augustus 21, 2007, 19:43:44
De overige wijzigingen gedaan.
Zou je mij de aangepaste files tbv pathway en menu kunnen mailen?
Dan kan ik deze uploaden, en dan hebben we volgens mij al iets wat behoorlijk klaar is om te vullen met informatie  pompom

Check your mail dude :-P
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Laatste probleem er nu ook uit, er stond bij main menu nog de optie "show title" aan  redface Daardoor klopte menubar niet...
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dmeerpa

Citaat van: Maurice op augustus 21, 2007, 22:11:07
Laatste probleem er nu ook uit, er stond bij main menu nog de optie "show title" aan  redface Daardoor klopte menubar niet...

Ziet er inderdaad al stukken beter uit. Moet nu nog enkel uitzoeken waarom de menu's niet in het midden van de titelbalk staan. Heb gezien je nog steeds gebruik maakt van de engelse language files.

ik stuur je de files op uw hotmail, zip file extracten en ftp'en naar uw language map op de server, dan in de aministrator page de default taal aanpassen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Heb nu ook dat laatste foutje opgelost, krijg mijn tekst nu mooi in het midden....
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

joep

De Live-bladwijzerfeed werkt bij mij al een paar dagen niet meer.

Maurice

Citaat van: joep op augustus 22, 2007, 18:10:01
De Live-bladwijzerfeed werkt bij mij al een paar dagen niet meer.
Dat zou dan sinds gisteren moeten zijn. Pas de link eens aan naar http://marantzforum.nl/forum ?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

joep

#25
klopt daar werkt het wel

Maurice

Citaat van: dmeerpa op augustus 22, 2007, 07:09:06
Ziet er inderdaad al stukken beter uit. Moet nu nog enkel uitzoeken waarom de menu's niet in het midden van de titelbalk staan. Heb gezien je nog steeds gebruik maakt van de engelse language files.

ik stuur je de files op uw hotmail, zip file extracten en ftp'en naar uw language map op de server, dan in de aministrator page de default taal aanpassen.
Aangepast! Thanks ;)

CSS al iets aangepast, want de padding was net iets teveel voor de verschillende menu opties die ik had.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dmeerpa

Citaat van: Maurice op augustus 22, 2007, 21:50:25
Aangepast! Thanks ;)

CSS al iets aangepast, want de padding was net iets teveel voor de verschillende menu opties die ik had.
Laat me eens weten wat je nu hebt staan voor de linker en rechter padding ?

Want ik ga nu op zoek waarom de zwarte titelbalk niet de volledige breedte inneemt.
En de titels Popular en Latest News zouden iets meer in de verf moeten gezet worden.
Heb 2 mogelijkheden.
Of ik zet Popular en Latest News in een zwarte balk en zet de titelbalk in het grijs net als die van het hoofdmenu.
Of ik laat de titelbalk zoals ze is en zet Popular en Latest News in het grijs net als die van het hoofdmenu.
Of ....

Merk ook dat wanneer je op het forum op een link komt te staan met de muis, dees oranje kleurt, dus ook nog aan te passen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Maurice

Citaat van: dmeerpa op augustus 23, 2007, 06:49:41
Laat me eens weten wat je nu hebt staan voor de linker en rechter padding ?
Links = 40, rechts = 25.

Citeer
Want ik ga nu op zoek waarom de zwarte titelbalk niet de volledige breedte inneemt.
En de titels Popular en Latest News zouden iets meer in de verf moeten gezet worden.
Heb 2 mogelijkheden.
Of ik zet Popular en Latest News in een zwarte balk en zet de titelbalk in het grijs net als die van het hoofdmenu.
Of ik laat de titelbalk zoals ze is en zet Popular en Latest News in het grijs net als die van het hoofdmenu.
Of ....
Denk eigenlijk dat grijs het mooist is.
Citeer

Merk ook dat wanneer je op het forum op een link komt te staan met de muis, dees oranje kleurt, dus ook nog aan te passen.
We komen zo wel tot een heel mooie template :D
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude