De taal

Gestart door Maurice, augustus 19, 2007, 21:45:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welke taal?

a: Nederlands
9 (64.3%)
b: Engels
1 (7.1%)
c: Mix
4 (28.6%)

Totaal aantal stemmen: 12

Maurice

1. De taal: moet dit a) Nederlands, b) Engels of c) een mix zijn?
Nederlands is makkelijker voor de Nederlanders. Engels kan een groter publiek trekken. Bij de mix zit te denken dat de basis Nederlands is, maar de database en beeldenbank in het Engels wordt.

Graag keuze motiveren, maar WEL STEMMEN IN DE POLL!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mahansz

de mix lijkt mij ook het beste:

- Voor de database is engelse info ook makkelijker te krijgen
- het blijft een nederlands forum  :wink:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Maurice

Zit me trouwens te bedenken dat voor sommigen een stuk tekst in het Engels schrijven een grote barriere is. De tekst kan natuurlijk ook in het Nederlands geleverd worden, waarna dit door ??n van ons vertaald wordt.
Lijkt me eigenlijk ook wel een pre voor als we een echte mix van talen gebruiken, zowel in het Nederlands als in het Engels beschikbaar!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Ik ben een voorstander van Nederlands

Waarom : Het is een nederlands forum dus blijf daar ook bij
Niet iedereen is goed onderlegd in engels
Verder zou je altijd een links naar een vertaler neer kunnen zetten

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

maurantz

hou het maar lekker nederlands :-P

D.A.R.R.Y.L.

Ik wil het vertaalwerk wel op mij nemen (both ways).
Bedenk wel dat als je over zou schakelen op het engels, je de kneuterigheid en gezelligheid van het forum gaat verliezen! Ik sprak hier laatst nog met Wilfred over (SB); op dit forum heerst over het algemeen een goede en elkaar in de waarde latende sfeer. Waardoor komt dit? Omdat we met zijn alle een voorliefde delen: Marantz. We hebben ??n van de sfeerverziekende hordes al genomen: nee merk x is beter dan merk y, etc, etc, bla, bla, bla...

Ik denk daarom dat door vast te houden aan de huidige opmaak en intenties, een behulpzaam en plezierig forum zal blijven bestaan.

Ramon

mischa

Nederlands, als ik zie sommigen onze moedertaal beheersen, en het gebruik van leestekens niet kennen, lijkt het mij een regelrechte ramp als deze mensen dit ook nog in het Engels gaan doen.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

Maurice

Het forum moet wat mij betreft sowieso in het Nederlands blijven! Dit is namelijk veel laagdrempeliger om vragen te stellen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

hoi

Als je een groter publiek wilt bereiken , is engels een must , maar ik vind dat darryl gelijk heeft, als die zegt dat het forum lang niet zo gezellig meer is dan!
Maar als je voor Engles zou gaan of een mix dan wil ik wel helpen , ik ben onder tussen in denken, praten en schrijven tweetaalig geworden door mijn werk.

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

dmeerpa

Zoals ik zie, is de bedoeling om met Joomla te werken. Je kan dan gebruik maken van JoomFish, dan kan je meerdere talen gebruiken op de site. De surfer moet enkel zijn taal kiezen wanneer hij op de site komt. Alles is dan in zijn taal. Nu data die op de site komt moet natuurlijk vertaald moeten worden. Maar een DB in meerdere talen zou mogelijk zijn.

Voor het forum zou het vertalen te veel werk zijn, maar misschien kan deze 2 rubrieken bevatten NL - ENG. Wanneer iemand dan bv in het NL forum iets wilt weten, en dit zou al besproken zijn in het ENG forum dan kunnen zij die de taal machtig zijn vertalen en in een reply posten op het NL forum.

vb van sites waar ik heb ge?xpirementeerd met Joomfish:
http://test.aquariumclubbrugge.be/
http://herfra.aquariumclubbrugge.be/
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

joep

Nederlands moet zeker de hoofdtaal blijven.
Ik denk dat mensen veel minder zullen schrijven als ze ook nog eens de boel moeten vertalen.
In het Nederlands is het voor sommigen nu al niet gemakkelijk.

Maurice

Er is een duidelijke voorkeur voor Nederlands.
Eventueel wordt later via Joomfish een Engelse vertaling toegevoegd
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude