De set van 100%

Gestart door 100%Marantz, oktober 10, 2013, 14:18:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Dats is zeker een kwaliteit; ls. die bij het toenemen van volume enkel hader gaan spelen, zonder vervorming :yes:.
Het lijken mij ook heerlijke ls. om te genieten van live opnames.



Citaat van: 100%Marantz op juni 06, 2015, 09:03:46
Over he amerikaans had ik het over het design, nog niet de sound.

Loudness geluid is het zeker niet.
Ik luisterde gisteren avond naar een aantal live opnames en de stemmen komen er prachtig uit.
Het is wel amerikaans, ook op laag volume blijft het mooi en helder spelen.

Wanneer ik het over hard had, bedoel ik dat je niet bang moet zijn om het volume wat open te draaien, ze blijven heel comfortabel, ze kunnen er gemakkelijk tegen.

Met "gemakkelijke" indrukwekende muziek als je begrijpt wat ik bedoel zijn ze heel indrukwekkend, je stijgt het volume en het blijft maar komen.

Ik ga nog veel moeten luisteren. Ik denk dat hoe meer ik ze ga luisteren hoe meer ik ze ga apprecieren.

Ik zal zondag mijn SM1000 erop zetten.

I keep you posted.



Via iOS

100%Marantz

Vanavond op het programma:
Klipsch RF7
SC1000
SM1000
Beiden in perfecte staat nu.

Ziet et zeer goed uit [emoji12]


Via iOS
marantz, what else?

Vinyl_Fuchs

Droomset, have fun. Vrijdag bij SB de sm800 gezien: wat een beest, net als jouw sm1000.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

#259
De SM800 vind ik heel mooi.
Zijn SC 1000 past er perfect bij.


Via iOS
marantz, what else?

100%Marantz

De SM800 vind ik heel mooi.
Zijn SC 1000 past er perfect mee.


Via iOS
marantz, what else?

100%Marantz

Ik he.b vanavond nog wat gespeeld en met mijn vader een leuke vergelijkîng gemaakt.
Op de RF7 met de marantz versterker een Apple airport en een CD, zelfde opname.
Op de iPhone met 320 Kbps
Een SaCD, maar CD versie gespeeld op een CD880 (Philips)



Via iOS
marantz, what else?

100%Marantz

Nu willen jullie misschien weten wat daaruit komt, of niet! [emoji3]



Via iOS
marantz, what else?

Marvin


pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15


Zoldar

vooruit waren je bevindingen!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Toch jammer dat je dan op antwoord moet wachten. [emoji1]

audiof. zonder budget

 stupid... misschien moeten we smeken clown1 clown1
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

100%Marantz

3rde keer dat ik hieraan begin, telkens gestoord en moet alles opnieuw schrijven.

Ik heb dus een vergelijking gemaakt tussen de iPhone met ACC bestanden van 320Kbps via een Apple Airport en een klassieke CD via de CD 880 van Philips.

Meestal doe ik dit en kom ik tot het besluit dat het allemaal hetzelfde klinkt, maar deze keer moet ik zeggen dat ik "een" vershil heb gehoord.

De opstelling was devolgende:

iPhone met Apple Airport aan de ene kant
Een CD 880 an de andere
Dat alles aangesloten op mijn Marantz versterker en Klipsch RF7

Eerst beginnen we met de iPhone
Tschaikovsky viool concerto.

Klinkt (uiteraard) heel mooi.
Daarna gaan we over naar de CD en hebben de indruk dat het iets "breder" is. Iets meer dynamiek.
Ik zeg "we", want ik was met mijn vader.

Ik probeer het dan anders en laat ze exact samen draaien en op exact hetzelfde volume, zodat we kunnen switchen van de een naar de andere op hetzelfde stuk muziek.

Daar horen we  hetzelfde, de dynamiek is "anders" / rijker op de CD.

Moet ook zeggen dat als je zonder te weten (blind) een van de 2 bronnen hebt je niet kan zeggen welke het is. Dus niet naast elkaar. Je neemt bijvoorbeeld de CD zonder ze weten dat het de CD is, dan zou ik niet kunnen zeggen of het de een of de andere is.

Ik en mijn vader hoorde wel degelijk een licht verschil, maar beperkt. Beide bronnen zijn van zeer goede kwaliteit.

Maar ik vond het leuk, want meestal hoor ik niets (verschil)

En om mijn verhaaltje helemaal af te maken ben ik daarna naar de woonkamer geweest en met de Triangles Genèse Lyrr dezelfde CD, dit keer in SACD geluisterd.

De muziek klinkt iets zachter en nog wat voller, maar dat is geen goede vergelijking aangezien de akoestiek en plaatsing anders is.

Nog veel luisterplezier op komst en zal dus nog zeker mijn iPhone en Airport gebruiken om muziek te luisteren. Het is allemaal zo gemakkelijk en ook leuk om die technologiën perfect te kunnen combineren met mijn ouwe meuk uit de jaren 70 en 80.  :-D :-D hello
marantz, what else?