Iemand bekent met Hepta menhirs ?

Gestart door RonaldW, augustus 11, 2009, 22:52:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iemand ervaring met de combinatie PM 80 en Hepta menhir ?

PM 80 en hepta ?
0 (0%)
Hepta speakers
2 (100%)

Totaal aantal stemmen: 2

RonaldW

NU draai ik op PM 80 met een paar eltax monitor 3 maar ik vraag me af hoe het geluid zal worden met een paar Hepta menhirs van begin jaren 90.
Iemand ervaring hiermee ?
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

Marvin

ik denk dat die Hepta speakers het een stuk leuker doen dan Eltax, Eltax is toch wel een merk voor de algemene koper.
Hepta is een hand gemaakt product uit Zaandam, met een verdraaid fijne klank.
de oudere modellen hebben ook nog een aardig laag erin hangen.
dat vind ik met de nieuwere types wat tegenvallen.
hoe dat met de Menhir zit weet ik niet, dat zul je moeten ervaren.
een enigsinds exclusief product is het zeker, die eltax niet....

gr,
Marvin.

RonaldW

Hi Marvin ;

Bedankt voor je reactie, en inderdaad is Eltax nogal algemeen en dan druk ik me zacht uit,maar om budget tecnische redenen aangeschaft en laten we eerlijk zijn, voor dat geld betwijfel ik of er iets beters is..
Zodoende ben ik, met een klein budget, altijd aan het rondneuzen naar iets beters en iets wat mijn
vrouw optisch ook nog eens aantrekkelijker vind, zo sla ik 2 vliegen in 1 klap.
Benieuwd of er nog meer mensen zijn die ervaring hebben met de combinatie Marantz en Hepta Menhir !
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

BernHardN

Citaat van: marvin op augustus 12, 2009, 03:08:09
ik denk dat die Hepta speakers het een stuk leuker doen dan Eltax, Eltax is toch wel een merk voor de algemene koper.
Hepta is een hand gemaakt product uit Zaandam, met een verdraaid fijne klank.
de oudere modellen hebben ook nog een aardig laag erin hangen.
dat vind ik met de nieuwere types wat tegenvallen.
hoe dat met de Menhir zit weet ik niet, dat zul je moeten ervaren.
een enigsinds exclusief product is het zeker, die eltax niet....

gr,
Marvin.


Dat was ook mijn gedachte  :lol:

Marvin

als je in de buurt van Zaandam woont, dan loont het om eens een kijkje te nemen in de werkplaats.
en als je er dan toch ben, luister eens naar wat modellen.
dat kan daar zeer vrijblijvend,-en je wordt zeer kundig bijgestaan en geadviseerd.
en ze verwachten totaal niet dat je er met een paar speakers in de hand het pand verlaat....!

erg leuk om eens te doen....!
(ongeacht merk, kijken in de werkplaats van een gerenomeerd merk is altijd leuk!)

RonaldW

Das een top idee en super dat die mogelijkheid bestaat !
Ten eerste woon ik in de buurt en ten tweede ben ik voor mijn
werk regelmatig in Zaandam dus 1 + 1 = 2 zal ik maar zeggen !
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

Marvin

nog een leuke wetenschap over de luisterruimte/kantoor van Hepta, daar staat een hele mooie Marantz set de speakers te kietelen...  :-)

Marvin

als je dan toch in de buurt woont dan is het ook een aanrader om eens bij http://www.speakerenco.nl/
in Haarlem te gaan kijken en vooral luisteren. dat zit vlakbij het Centraal Station.

daar kan je bouwpakketjes kopen, en/of complete speakers.
om budget technische redenen is een bouwpakketje een grote aanrader!
hele fijne speakers, voor reletief weinig geld.
wederom een groot scala aan speakers waar je naar kan luisteren.
én ook daar staat het allemaal aan Marantz gekoppeld...  :wink:

(ook iets van Rotel oid geloof ik, maar hij is Marantz dealer).

cheese

Vraagje Marvin

kunnen ze bij speaker en co je speakers ook goed upgraden en wat zijn de kosten ongeveer denk je?

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Marvin

ik denk dat dat over het algemeen wel kan.
de kosten hangen helemaal af aan wat je er in wilt veranderen.
als het filter, want dat ga je dan aanpakken, al uit goede/dure onderdelen bestaat dan zijn nog duurdere onderdelen natuurlijk prijzig. stel nu dat het filter uit goedkope onderdelen is opgebouwd, dan kan het voor vrij weinig aardig omhoog geholpen worden.
wat niet vergeten moet worden met upgraden, sommige merken hebben al aardig wat onderzoek verricht toen ze de filters ontworpen. soms is klankmatig juist een goedkoper onderdeel toegepast. puur doordat ze die fijner vonden klinken.
zorg er dus altijd voor dat als je zoiets uitvoerd dat je het weer naar de orignele staat kan terug brengen....!

gerard

Citaat van: cheese op augustus 12, 2009, 17:02:42
Vraagje Marvin

kunnen ze bij speaker en co je speakers ook goed upgraden en wat zijn de kosten ongeveer denk je?

gr cheese

Forumlid thom eens vragen, volgens mij werkt hij daar  :wink:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Maurice

Citaat van: gerard op augustus 12, 2009, 21:38:36
Forumlid thom eens vragen, volgens mij werkt hij daar  :wink:
Ik denk dat de kosten niet opwegen tegen de winst. Met nieuwere speakers ben je beter af, tenzij je op basis van de huidige speaker een nieuwe kast bouwt, het filter upgrade maar dan ben je wel een hele tijd en geld verder.

Overigens is Eltax wat mij betreft een ondergewaardeerd merk. Zeker de lineair response lijn deed het zeker goed. Ook heb ik uitgebreid de Camargue beluisterd die echt een killer speaker was voor het geld. Superstrakke afwerking en erg mooie neutrale/lichtwarme klank. Deze speakers hebben echter nooit de Nederlandse detailhandel bereikt volgens mij.

Tip: ga luisteren en bepaal eerst welke klank je mooi vindt. Ga daarna pas gericht zoeken binnen een merk. Zodra je weet wat je mooi vindt en wat niet, kunnen we nog gerichter adviseren.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

RonaldW

Dat is inderdaad een goed idee..... op zich verbaas ik mij er nog steeds over dat mijn monitors 3 voor € 120.= dit geluid kunnen voortbrengen.
Mede uit esthetisch oogpunt wil ik over op een paar zuilen. Wat mij bevalt aan mijn eltaxjes is dat hoog, hoog is midden, midden en laag, laag want ik wil deze drie klankgroepen graag los van elkaar hebben. De bas daarintegen mag wat meer boemen zonder een echte basreflex te hebben das wat te disco achtig wat mij betreft en.... maar das logisch............ meer dynamiek en "body" dan ik nu heb.
De uitstraling zal neerkomen op slanke zuilen, waarschijnlijk richting kersen en niet veel hoger als 90cm. Haast heb ik niet, leeftijd van de speakers is onbelangrijk, en budget heb ik vanwege een redelijk zware alimentatie plicht niet echt maar dat vind ik niet erg het is voor mij ook een beetje een sport om op zoek te gaan. Beschadigde kasten zijn ook interessant want vroeger ben ik timmerman/meubelmaker geweest dus dat herstel of vernieuw ik wel weer.
Dus luisteren, marantz forum lezen en rustig rondkijken zal uiteindelijk wel iets leuks brengen.
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

Maurice

Citaat van: RonaldW op augustus 13, 2009, 21:53:03
Dat is inderdaad een goed idee..... op zich verbaas ik mij er nog steeds over dat mijn monitors 3 voor € 120.= dit geluid kunnen voortbrengen.
Mede uit esthetisch oogpunt wil ik over op een paar zuilen. Wat mij bevalt aan mijn eltaxjes is dat hoog, hoog is midden, midden en laag, laag want ik wil deze drie klankgroepen graag los van elkaar hebben. De bas daarintegen mag wat meer boemen zonder een echte basreflex te hebben das wat te disco achtig wat mij betreft en.... maar das logisch............ meer dynamiek en "body" dan ik nu heb.
De uitstraling zal neerkomen op slanke zuilen, waarschijnlijk richting kersen en niet veel hoger als 90cm. Haast heb ik niet, leeftijd van de speakers is onbelangrijk, en budget heb ik vanwege een redelijk zware alimentatie plicht niet echt maar dat vind ik niet erg het is voor mij ook een beetje een sport om op zoek te gaan. Beschadigde kasten zijn ook interessant want vroeger ben ik timmerman/meubelmaker geweest dus dat herstel of vernieuw ik wel weer.
Dus luisteren, marantz forum lezen en rustig rondkijken zal uiteindelijk wel iets leuks brengen.
Als je echt handig bent heb ik eventueel wel speakers die ik toch weg wil doen. is een zeer mooie speaker (klankmatig). Kast is niet heel mooi, en zeker voor verbetering vatbaar (oftewel nieuw maken, wat ik ook nog wilde doen maar gewoon geen tijd voor heb). Klankmatig vergelijkbaar met Eltax, alleen dan wel een paar niveau's hoger.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

RonaldW

Das een super leuk aanbod....... heb je meer info hierover.......is het van oorsprong zelfbouw of anders van welke fabrikant, en wat voor afmetinge hebben ze ? uiteraard is weten wat je ervoor wilt hebben ook handig......
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2