DJ-ing op high-end set, slim of niet?

Gestart door THX-UltraII, april 22, 2009, 11:58:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

THX-UltraII

IK ben de laatste tijd bezig met wat DJ-en voor de fun thuis en heb wat Pioneer en Denon 'meuk' gekocht. Nu heb ik mijn mixer XLR aangesloten op mijn Marantz AV8003/MM8003 combi en speel mijn mixen af op mijn B&W 703 fronts in Pure Direct mode. Nu vraag ik me echter af of dit wel slim is om te doen. Je kunt je voorstellen dat het maken van een mix op een aanzienlijk volume gebeurd en de Marantz combi en 703s gedurende 2-3 uur (meestal draai ik zolang) aardig wat te verduren krijgen. (denk dat ik op zo n 100db gemiddeld draai). Ik vraag me dus af of het niet verstandiger is om voor het draaien twee aparte actieve monitor speakers aan kan schaffen die hier wat meer voor geschikt zijn. Wat zijn de adviezen daarin?

dus: DJ-ing op high-end set, slim of niet?
Sony VPL-VW1000ES | Image Screens Imasque CIH system | D-Box Motion Code system | Starline Cinema | Presidential Recliner | Teufel Theater 8

Lapti

als het echt high end is...... de 8003combi zal er denk ik geen moeite mee hebben wellicht de 703's wel.

100db is wel heeeeeel erg hard trouwens
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

THX-UltraII

Citaat van: Lapti op april 22, 2009, 12:19:04
als het echt high end is...... de 8003combi zal er denk ik geen moeite mee hebben wellicht de 703's wel.

100db is wel heeeeeel erg hard trouwens

moet je eens naar een discotheek gaan..... Daar wordt gemiddeld tussen de 110 en 120 db gedraaid. Ga je naar een groot dance event loopt het zelfs op tot wel 130db!
Sony VPL-VW1000ES | Image Screens Imasque CIH system | D-Box Motion Code system | Starline Cinema | Presidential Recliner | Teufel Theater 8

Lapti

Citaat van: THX-UltraII op april 22, 2009, 12:22:37
moet je eens naar een discotheek gaan..... Daar wordt gemiddeld tussen de 110 en 120 db gedraaid. Ga je naar een groot dance event loopt het zelfs op tot wel 130db!

Daarom doe ik ook ALTIJD als ik naar concerten ga mn oordoppen in, anders heb ik piepende oren als ik thuiskom wat dus betekent dat er weer gehoorsbeschadeging heeft opgetreden  :|
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Marvin

een paar PA speakers eraan hangen en gassen!! (doe ik ook)

ik draai niet zelf, maar luister wel een hoop live sets.
dat gaat er ook niet altijd even vriendelijk aantoe.
100db haal ik dan ook wel. maar dat doe ik dan niet 3uur lang.
hooguit een halfuurtje omdat de buren dan niet thuis zijn bv.
met een setje actieve PA speakers zit natuurlijk helemaal "safe" ...
gewoon de Marantz helemaal ontzien...

bertheeren

Citaat van: Lapti op april 22, 2009, 12:19:04
als het echt high end is...... de 8003combi zal er denk ik geen moeite mee hebben wellicht de 703's wel.

100db is wel heeeeeel erg hard trouwens

Ben ik het helemaal mee eens. 8003 is een serieus zware versterker. Blijft inderdaad zo dat de B&W's hifi speakers zijn en geen speakers om alle ramen in de straat eruit te blazen.

Citeer
moet je eens naar een discotheek gaan..... Daar wordt gemiddeld tussen de 110 en 120 db gedraaid. Ga je naar een groot dance event loopt het zelfs op tot wel 130db!

Voor mij ook een rede om niet naar de discotheek te gaan. Houd er persoonlijk helemaal niet van. Bioscoop anders wel, maar daar staat het geluid soms juist weer te zacht . . . . .

MadVillain

Ik zou je echt niet kunnen vertellen of het draaien op een hifi set of op een pa set beter of juist minder zou zijn.

Ik heb eerder het idee dat als het "goed" klinkt je er altijd mee kan gaan draaien. Als je de details van de overgangen ed goed kan horen. Dan bespaart het je geld voor een setje actieve monitoren.


Als mijn dj spul in de buurt zou staan van mijn hifi set dan was het het uitproberen wel waard. Maar aan de andere kant vind ik de muziek wat ik draai totaal niet lekker klinken op mijn hifi set.

bertheeren

Of PA of hifi beter klinkt is heel persoonlijk. Heeeel algemeen beukt en schettert PA meer daar hifi rustiger is in zowel hoog als laag.

TurboMarco

Citaat van: bertheeren op april 22, 2009, 22:21:32
Of PA of hifi beter klinkt is heel persoonlijk. Heeeel algemeen beukt en schettert PA meer daar hifi rustiger is in zowel hoog als laag.
Een paar jaar terug heb ik in Rotterdam (correct) een PA set met JBL luidsprekers en Crown versterkers gehoord,dat was een leuke ervaring  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

ik vind het heerlijk, dat PA geweld...
voor een filmpje is het ook super!
ik wil nu enkel nog grotere PA speakers (15" Dualconcentric).
wel worden ze allemaal in een mooiere kast ondergebracht.
dit gaat met het vakantie geld gebeuren, ga toch niet echt op vakantie dit jaar....
die ik heb zijn gelukkig niet zo schel, gewoon zeer muzikaal.
zijn ook ontworpen voor audiofiel geluid op absurde volumes, en zo gebruik ik ze ook.....  byebye

Canule

Draaien doe ik liever op mijn Berhinger 3031p's omdat die vele male luider zijn van dan de ouwe Philips fb850's die aan mn Marantz5003 hangen. gewoon prettiger monitoren en die speakers zijn toch beter gebouwd op knallen met lekker vermogen(ze vallen niet voor niets onder de categorie monitor/studio speakers).

Deze hangen dan ook in stereo aan de muur richting de desk met TT's en functioneren tijdens het luisteren naar muziek/film wat uiteraard een beter genot is via de marantz, rustig als back surround.

Heb het uiteraard wel geprobeerd maar omdat ik vloerstaanders heb is het direct richting oor toch beter, ook mn niet al te strakke sub gooit roet in het beatmatchen met lastige(rumoerige)  platen.

MadVillain

ik draai zelf op logitech z-10 speakertjes :D


af en toe kan ik een djset van een bekende van me lenen. pioneer cdj 1000 mkII + pioneer djm800 + een setje monitoren.
dat is iig een stuk vetter! Draait ook een stuk strakker dan een mp3 mix apparaat. Gelukkig dat ik jaren met de cdj500 en cdj800 heb gedraait. Het is alleen weer even wennen na een lange tijd niet gedraait te hebben.

Binnenkort sta ik weer eens op een feestje :D