Tannoy Saturn DC

Gestart door Dennis E36, april 05, 2009, 10:03:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerard

Heb je al eens geprobeerd om de unit om te draaien?
4 schroeven loshalen en de unit een halve slag draaien (onderste deel boven) en dan weer vastschroeven.
Mocht de conus iets excentrisch zitten en daardoor "hangen" kan het zijn als je 'm omdraait dat 't over is...?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Dennis E36

#16
Hij doet het ook als ik hem los op de behuizing leg.

Hij is dus wel 100% stil als de kabeltjes er niet aan zitten!!!

Het is wel een omslachtig verhaal zo, maar dat komt omdat ik er zelf ook niks van snap redface :-(
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Frits Denon

Je kunt eens voorzichtig kijken of de ribbon (deels) losgekomen is van de spreekspoel door met de hand de conus voorzichtig met je vingers gelijkmatig verdeeld in te drukken.

Bij mij ook eens gebeurd. Door TSR in Bedum vakkundig gerepareerd.

Ze staan nu op mijn 4300 voluit te blazen. HB HB
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Dennis E36

Citaat van: Frits op april 05, 2009, 20:07:59
Je kunt eens voorzichtig kijken of de ribbon (deels) losgekomen is van de spreekspoel door met de hand de conus voorzichtig met je vingers gelijkmatig verdeeld in te drukken.

Bij mij ook eens gebeurd. Door TSR in Bedum vakkundig gerepareerd.

Ze staan nu op mijn 4300 voluit te blazen. HB HB

Je bedoelt de spider? Zo ja, deze zit volledig vast aan de basket. De litze-draadjes zitten ook gewoon netjes vast en staan niet onder spanning.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marvin

als je dat ding er toch uit hebt, dan lijkt me een foto van deze DC wel een leuk gegeven.
ben wel benieuwd hoe deze inelkaar geknutseld is door de heren van Tannoy.

TTIWWP

Dennis E36

Ik zal hier binnenkort wat foto's plaatsen. De DC is nagekeken en op zo'n sinusapparaat getest. Waarschijnlijk zit er wat in de magneet....stukje afgebroken magneet of iets anders kleins......de magneet kan niet opengemaakt worden om maar even te kijken/schoon te maken. Hij gaat binnenkort weg voor een recone. Als ik de "nieuwe" versie in huis heb zal ik wat mooie plaatjes schieten.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marvin

is het niet voordeliger om gewoon een saturn van marktplaats te scoren, een center met dezelfde driver erin bv...?
geen idee wat een recone gaat kosten hoor!

Dennis E36

Citaat van: marvin op april 06, 2009, 20:17:26
is het niet voordeliger om gewoon een saturn van marktplaats te scoren, een center met dezelfde driver erin bv...?
geen idee wat een recone gaat kosten hoor!

Ik weet dus niet of dat identieke drivers zijn. Als ik op de site van HNNY kijk dan heeft mijn unit de code DC2064 en van de center en rears DC2065.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marvin

ik denk dat alle 8"dc's uit de saturn serie identiek zijn. (dit doet Tannoy over het algemeen wel namelijk, puur voor de intergratie van de verschillende formaten in een HT-opstelling)

maar je zou ook gewoon eens een mailtje kunnen sturen naar Henny, die is zeer bereidwillig in de afhandeling van dit soort problemen. ook als er op MP gezocht gaat worden naar een vervangende driver!


(met Henny bedoel ik dus www.hnny.nl )


Dennis E36

Ja daar had ik ook die drivernummers vanaf gehaald.
Ben ik nou achterlijk of staat hier nergens een mailadres op de site redface :oops:
Ik heb weleens gehoord dat Henny eigenlijk geen zaken doet met particulieren.....
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marvin

die knop werkt inderdaad niet, stom...

hoe is het nu afgelopen?

Marvin

Residential Service Representatives in Netherlands
--------------------------------------------------------------------------------
HNNY Benelux b.v.
Address
POSTBUS 5004
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
2900 EA

Contacts
RAOUL EURLINGS
Phone +31 (0)900-235 4669
Fax
Email info@hnny.nl
Website www.hnny.nl


direct van de  bron: www.tannoy.com

Dennis E36

Marvin,

De DC-unit gaat over een kleine 3 weken naar de reparatiedienst van Hnny (via het bedrijf die naar de luidspreker heeft gekeken). Dan wordt ie ge-reconed. Ik ben dan zelf toch 2 weken op vakantie. Ben ik in ieder geval zeker dat ik de speaker op kan halen als ik weer terug in Nederland ben. Na de reparatie is het weer volop genieten pompom :-D

Dan kan ik eens rustig genieten van de PM16 en CD14 :wink:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marvin

dan gaat dat helemaal goedkomen, misschien een idee om beide speakers te doen.
dan zijn ze beide weer aan elkaar gewaagd..


Dennis E36

De speaker is weer terug hello ge-reconed en wel. Minpuntje: de originele recone is volgens hnny niet meer in productie. Nu is er een zogenaamde retro-fit geplaatst. Er moet volgens zeggen geen klankverschil zitten in de cones. De kleur is echter wel anders dan het origineel :-( Origineel zijn de randen wat matzwart en deze zijn glanzender. Dit vind ik wel jammer.

Nu het volgende: als ik de nieuwe conus rechtsboven (tussen 1 uur en 3 uur) wat indruk hoor je de spoel al snel iets aanlopen. Druk ik de conus op andere punten wat in dan zit daar meer ruimte om te bewegen...kan/mag dit? Naar mijn idee zit het dan iets scheef :|
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp