B&W 700 serie/Marantz

Gestart door koenvandaelen, juli 29, 2018, 16:39:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AkTeVox

Citaat van: joep op augustus 28, 2018, 18:00:57
Ik zie het al gebeuren:

Set 1: Marantz PM11s3||NA11 s1||SA11s3||TT15||B&W 702S



No way Joep de Vulkan is een blijver.
Het wordt eerder: Set 2: Marantz PM8006||NA6005||UD5007||B&W 702s2||ASW610XP x2

Audiofiel

Ik begin zo het vermoeden te krijgen dat de uitslag van de vergelijking 702 S2 met de Vulkan 6 al op voorhand gekend is.  :wink:

AkTeVox

Citaat van: Audiofiel op augustus 28, 2018, 21:08:00
Ik begin zo het vermoeden te krijgen dat de uitslag van de vergelijking 702 S2 met de Vulkan 6 al op voorhand gekend is.  :wink:


De 702s2 zal in het nadeel zijn aangezien de Vulkan gespijsd word door een versterker met meer ballen.   
Eerlijk is eerlijk :wink:

Audiofiel

Citaat van: AkTeVox op augustus 28, 2018, 21:19:11

De 702s2 zal in het nadeel zijn aangezien de Vulkan gespijsd word door een versterker met meer ballen.   
Eerlijk is eerlijk :wink:

Dat noem ik nu juist eens geen eerlijke vergelijking.  :-(

AkTeVox

Citaat van: Audiofiel op augustus 28, 2018, 21:38:22
Dat noem ik nu juist eens geen eerlijke vergelijking.  :-(


Je begrijpt me verkeerd denk ik. Het heeft totaal geen zin om beide te vergelijken met verschillende versterkers en ruimtes die totaal verschillend zijn van akoestiek. Heb geen zin om met die prachtige speakers van beneden naar boven te schouwen en nadien visa versa.
Idem voor de PM11 en Vulkan's. Ik ben er haast zeker van de 702s2 & 8006 prima zullen presteren in de woonkamer. Bedoeling is dat ik er een flinke stap op vooruit ga met de 702s2 tegenover de huidige 683s2.   :wink:

Audiofiel

Citaat van: AkTeVox op augustus 28, 2018, 21:57:43

Je begrijpt me verkeerd denk ik. Het heeft totaal geen zin om beide te vergelijken met verschillende versterkers en ruimtes die totaal verschillend zijn van akoestiek. Heb geen zin om met die prachtige speakers van beneden naar boven te schouwen en nadien visa versa.
Idem voor de PM11 en Vulkan's. Ik ben er haast zeker van de 702s2 & 8006 prima zullen presteren in de woonkamer. Bedoeling is dat ik er een flinke stap op vooruit ga met de 702s2 tegenover de huidige 683s2.   :wink:

Dus je gaat volgende 2 setups vergelijken ?
NA-11S1 + PM-11S3 + Vulkan 6
NA-6005 + PM-8005 + 702 S2

Als dat het geval is, dan vergelijk je geen luidsprekers maar vergelijk je setups.
De NA-11S1 en PM-11S3 combinatie is stukken beter dan de NA-6005 en PM-8006 combinatie die je met de 702 S2 gaat gebruiken.
Dat je Vulkan 6 in dat geval beter zal klinken dan de 702 S2, daar twijfel ik niet aan.  :wink:



AkTeVox

#51
Je begrijpt het nog steeds niet. Ik heb niet de intentie om beide speakers met elkaar te vergelijken.   :wink:
De 11 set en Vulkan's zijn bestemd voor het intensief luisteren waar de 8006 & 702s2 meer voor achtergrond muziek en TV in de woonkamer bedoelt is.


Audiofiel

#52
Citaat van: AkTeVox op augustus 29, 2018, 09:01:55
Je begrijpt het nog steeds niet. Ik heb niet de intentie om beide speakers met elkaar te vergelijken.   :wink:
De 11 set en Vulkan's zijn bestemd voor het intensief luisteren waar de 8006 & 702s2 meer voor achtergrond muziek en TV in de woonkamer bedoelt is.

Dan ga je niet te weten komen of je beter de 702 S2 in je eerste set voor intensief luisteren zou gebruiken.
Ik zou in elk geval willen weten welke van de twee ik de beste vind om die dan te gebruiken voor intensief luisteren. :wink:
Maar ik snap het wel, je durft de vergelijking gewoon niet aan. :-P

AkTeVox

Citaat van: Audiofiel op augustus 29, 2018, 09:15:45
Dan ga je niet te weten komen of je beter de 702 S2 in je eerste set voor intensief luisteren zou gebruiken.
Ik zou in elk geval willen weten welke van de twee ik de beste vind om die dan te gebruiken voor intensief luisteren. :wink:
Maar ik snap het wel, je durft de vergelijking gewoon niet aan. :-P


:-D :-D :-D :-D :-D

joep

Kijk je bent hier deel van een forum. We proberen elkaar allemaal te helpen o.a. door ervaring uit te wisselen.
En straks ben jij in een uitstekende gelegenheid dat te doen door jouw mening te geven hoe de 702's klinken op jouw bestaande set 1. Ik weet het is even sleuren maar zo heel zwaar zijn die dingen nu ook weer niet. En mogelijk kan de uitkomst je verrassen, wie weet. De 702 heeft een hoop nieuwe materialen en techniek aan boord.
En wat nog belangrijker is, je gaat er veel mensen hier een plezier mee doen.
Dus een serieuze vergelijking van jou is hier wel op zijn plaats.
Ik zou een set met PM-11/SA-11/702 aan iedereen durven aanraden. Nu jij nog.  :wink: :wink: :wink:

Audiofiel

Citaat van: joep op augustus 29, 2018, 10:25:09
Ik zou een set met PM-11/SA-11/702 aan iedereen durven aanraden. Nu jij nog.  :wink: :wink: :wink:

Ik kan in elk geval een set met PM-11S3 en 705 S2 aan iedereen aanraden.  :wink:

arjan1312

@AkTeVox :

Hoe groot is de ruimte waar de speakers in moeten komen? Audio geeft tips middels letters in de groene vakjes bij de "ranglijst" en adviseert een ruimte die zeker niet groter is dan 45m2. Steroplay geeft in hun uitgave 10/2017 aan dat door de aanwezige bas de speakers ongeveer 80cm van de muur moeten komen.

Uiteraard wil ik jou veel plezier wensen in de zoektocht naar nieuwe speakers.

Groeten,

Arjan

PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

AkTeVox

#57
Citaat van: arjan1312 op augustus 29, 2018, 14:53:28
@AkTeVox :

Hoe groot is de ruimte waar de speakers in moeten komen? Audio geeft tips middels letters in de groene vakjes bij de "ranglijst" en adviseert een ruimte die zeker niet groter is dan 45m2. Steroplay geeft in hun uitgave 10/2017 aan dat door de aanwezige bas de speakers ongeveer 80cm van de muur moeten komen.

Uiteraard wil ik jou veel plezier wensen in de zoektocht naar nieuwe speakers.

Groeten,

Arjan


Mijn ruimte is +/- 40m². Ging prima met de 683s2, kan zeker geen probleem zijn voor 700 serie.
Speakers staan ongeveer een kleine meter van de muur.

AkTeVox

Citaat van: joep op augustus 29, 2018, 10:25:09
Kijk je bent hier deel van een forum. We proberen elkaar allemaal te helpen o.a. door ervaring uit te wisselen.
En straks ben jij in een uitstekende gelegenheid dat te doen door jouw mening te geven hoe de 702's klinken op jouw bestaande set 1. Ik weet het is even sleuren maar zo heel zwaar zijn die dingen nu ook weer niet. En mogelijk kan de uitkomst je verrassen, wie weet. De 702 heeft een hoop nieuwe materialen en techniek aan boord.
En wat nog belangrijker is, je gaat er veel mensen hier een plezier mee doen.
Dus een serieuze vergelijking van jou is hier wel op zijn plaats.
Ik zou een set met PM-11/SA-11/702 aan iedereen durven aanraden. Nu jij nog.  :wink: :wink: :wink:

OK heren, voor jullie doe ik het!
Afgesproken met de zoon om de 700's in hun verpakking naar boven te zeulen en ze keurig naast de Vulkan's te  plaatsen. Ik ben van plan om beide speakers een week lang 's avonds met elkaar te vergelijken. Update's, plaatjes en een verslag kunnen jullie dan verder volgen in "de set van Frank".

Audiofiel

Citaat van: AkTeVox op augustus 29, 2018, 17:55:54
OK heren, voor jullie doe ik het!
Afgesproken met de zoon om de 700's in hun verpakking naar boven te zeulen en ze keurig naast de Vulkan's te  plaatsen. Ik ben van plan om beide speakers een week lang 's avonds met elkaar te vergelijken. Update's, plaatjes en een verslag kunnen jullie dan verder volgen in "de set van Frank".

Fantastisch!   HB HB HB

Vergeet niet ze eerst een tiental uur in te spelen als het nieuwe zijn.
Het is mijn ervaring dat B&W luidsprekers de eerste uren niet echt goed klinken alhoewel dat met de 705 S2 wel meeviel.