Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lo

Mooi verwoord Joep.
Idd zoals ik al meer heb beschreven heeft Rob een schitterende set staan die optisch met zijn TV en subwoofer een prachtig plaatje vormt. Rob zijn stem was een beetje hees en hij verexcuseerde zich zelf op voorhand dat hij misschien niet zoveel zou praten als normaal. Nou daar hebben we mooi niks van gemerkt, je kunt Rob aanzetten maar uit....... :no: :schater: Om te beginnen een hele uitgebreide uitleg over de audisey metingen, resultaten en achtergronden. Rob lijkt wel een wandelende encyclopedie........... wat weet die vent veel......... respect. Ik had een paar CDtjes mee genomen dus die eerst maar even d'r in.  :-o :? Wow wat een bak met laag, we zaten elkaar aan te kijken...... mooi....... :no:. Na wat geluisterd te hebben en besproken te hebben waar dat overweldigende laag vandaan kwam, bleek uiteindelijk dat de dynamic EQ aan stond. Snel uitgezet en jawel hoor, zo hoort het te zijn pompom. Dan kwam natuurlijk het serieuze luisteren naar de stereo weergavef waarbij Joep en ik regelmatig van positie in de bank wisselden om een zo "kritsch" mogelijk "verdict" uit te kunnen spreken. Zoals Joep al aagaf mag je een HT set in stereomodus eigenlijk niet vergelijken met een dedicated, vaak veel duurdere, stereoset. Toch hebben we dat lekker wel gedaan natuurlijk en zowel Joep als ik waren het erover eens dat de set van Rob een heel acceptabel stereo geluid ten gehore brengt en dat is gewoon heel erg fijn als je de combi HT en stereo hoog in het vaandel hebt staan.

Vervolgens zijn we overgegaan naar diverse "muziek blu-ray's" oa "Heart" en In the Flesh van Roger Waters. Natuurlijk geswitched tussen Audissey aan en uit. Opvallende is dat bij "uit" de beleving veel onrustiger en opdringeriger is dan met audissey aan. Het is dus weldegelijk een winst en zelfs een hele grote.  pompom

Daarna natuurlijk overgestapt naar film. En jawel hoor dit is waar een HT set voor is gemaakt, en zeker die van Rob. Zonder vermoeiend te worden komen alle effecten in volle glorie bij je binnen.  pompom pompom
Schitterend.

Inmiddels al weer bijna 11 uur geworden wordt het tijd om afscheid te nemen van Rob, we hebben weer een geweldige avond gehad en is zeker weer voor herhaling vatbaar.

Rob bedankt weer.

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Heren !
Bedankt alvast ik schrijf vanmiddag als ik gewerkt heb mijn mooie menig erover
Thanks alvast !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WilliamB

Ben vanavond ook gaan luisteren bij Stadium III

Ook ik werd gelijk verwelkomt door zijn twee hondjes.
Onder het genot van een kop koffie en een hondje op mijn schoot, hebben we het uitgebreid gehad over onze hobby.
En wat heeft hij een mooie installatie.

Had een CD meegenomen van Kylie Minoque.

Eerst geluisterd zonder, en later met Audyssey.
En ja hoor, wat een verschil.
Stemmen komen inderdaad geheel los van de luidsprekers.
Erg mooi!

Ook de blue-ray gekeken van Heart en Madonna.
Alles klinkt goed uitgebalanseerd,
Super center zeg!!!

Conclusie is dat ik zelf nog veel mag gaan sleutelen aan mijn eigen installatie en heb hier ook erg veel tips over gekregen.

Rob bedankt voor je gastvrijheid en je vele tips.
Tot de volgende keer bij mij.
We wonen niet ver van elkaar.

Groet,William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Stadium III

Zo nu weer wat mannen over de vloer gehad die allemaal wel happy werden  :-D

Weer een gelukkige jongen met een big smile op zijn face hier  :-D

Heren mag ik jullie allemaal van harte bedanken voor jullie moiie verhalen en de positieve verhalen over Audyssey !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Nu weet ik het zeker dat Rob zijn set goed is in stereo. Als een CD van Kylie Minoque er mooi op klinkt.... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op juni 17, 2011, 08:03:38
Nu weet ik het zeker dat Rob zijn set goed is in stereo. Als een CD van Kylie Minoque er mooi op klinkt.... :-D
Dan doet die Audessey iets waardoor iets mooier wordt dan het is, wou je zeggen?  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

joep



Kan me wel een set voorstellen waar Kylie Minogue mooi op te zien is maar mooi op klinkt?

Mexicaanse Hond

Dan moet je een Photoshop voor geluid gebruiken, anders is het inderdaad onmogelijk.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

Citaat van: joep op juni 17, 2011, 10:37:56


Kan me wel een set voorstellen waar Kylie Minogue mooi op te zien is maar mooi op klinkt?

Rood kruisje bij mij, niets smakelijks te zien...... :cry:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Na schriftelijke toestemming van jouw echtgenote kun je Maurice vragen je toestemming te geven om op het 18+ gedeelte van het forum te komen.

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Citaat van: joep op juni 17, 2011, 15:03:10
Na schriftelijke toestemming van jouw echtgenote kun je Maurice vragen je toestemming te geven om op het 18+ gedeelte van het forum te komen.

:schater:
Is inmiddels al geregeld denk ik, zie het nu wel. notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vlearmoes

Citaat van: Stadium III op juni 17, 2011, 07:34:06
Zo nu weer wat mannen over de vloer gehad die allemaal wel happy werden  :-D

Weer een gelukkige jongen met een big smile op zijn face hier  :-D

Heren mag ik jullie allemaal van harte bedanken voor jullie moiie verhalen en de positieve verhalen over Audyssey !

Er zijn nu al een heel stel mensen bij Rob over de vloer geweest (ook bezitters van de SR 7005)
maar ik lees nog geen verhalen dat zij ook de PRO gaan laten installeren door Ronald ??

het verschil met de bijgeleverde Audyssey microfoon is toch aanmerkelijk  :yes:
Je hoeft niet meer van plaats te wisselen om kritisch te zijn, want de sound bubbel is wel zo veel groter geworden; zodat je zelfs op de WC (zoals Ron het omschreef) het prachtig klinkt  :yes:


Het is echt het geld waard  notworthy
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Mooi verwoord Theo

Ik heb al 1 SR 7005 bezitter hier gehad en met meerdere wel contakt gehad over de PRO versie
IK kan het mensen alleen maar aanraden om het te gaan doen gewelidige goeie upgrade !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4