Kun je een digitale interlink gebruiken als sub kabel

Gestart door Vlearmoes, augustus 05, 2009, 13:54:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlearmoes

Kun je een digitale coax interlink 75Ohm gebruiken als subwoofer kabel??

waarom wel/niet ??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

gerard

Voor zover ik weet kan je elke kabel gebruiken voor interlink, alleen voor digitaal het liefst 75 ohm.
Dus ja een digitale coax kan prima voor subwoofer kabel.
voorbeeld:  http://www.mijnkabels.nl/category.php?id_category=43
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

WimPeu

Waarom zijn er dan ook speciale sub kabels in de markt??
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

75 ohm interlink is zeer mooi voor een digitale verbinden en ook kan het analoog

Ik heb voor deze subkabel die ik nu heb gewoon standaard interlinks gehad en dat werkte ook wel

Merkte wel toen ik mijn huidige kabel er tussen gooide dat alles wel beter klonk en strakker

Dus jah er zijn natuurlijk niks voor niks losse sub interlinks  :-P

Ow jah de fabrikant wil ook geld verdienen  :-D :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Citaat van: WimPeu op augustus 05, 2009, 18:54:12
Waarom zijn er dan ook speciale sub kabels in de markt??
Omdat die doorgaans langer zijn .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op augustus 18, 2009, 11:15:22
Omdat die doorgaans langer zijn .
Psies, verder gewoon een normale interlink die hetzelfde signaal van een eventuele voorversterker doorstuurt naar zowel de eindversterker als de sub.
Ik gebruik hier overigens microfoonkabel voor.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude