Marantz Cinema 40 vs Cinema 30

Gestart door Smeagol, maart 30, 2024, 14:33:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emiel77

Citaat van: Marvin op april 09, 2024, 19:13:11Ik smeer irritante lichtjes altijd per direct dicht met matchende nagellak.

OK das een optie, maar als ik me zou storen aan lichtjes... (heeft waarschijnlijk garantie gevolgen) openschroeven en afkoppelen die lichtjes :-D

Grote kans dat weer aansluiten een optie is zal dit geen probleem opleveren tov aflakken is mijn idee dan weer.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

Hmm zie verdacht vaak mods lezen ook...

ja heb de reactie gelezen en hartelijk om gelachen, bewust niet gereageerd ook 8-)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

JohnWx

Citaat van: Emiel77 op april 09, 2024, 22:44:10Hmm zie verdacht vaak mods lezen ook...

ja heb de reactie gelezen en hartelijk om gelachen, bewust niet gereageerd ook 8-)

 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Smeagol

Zoiets als ik nu doe. Hartelijk om gelachen.

dmeerpa

Citaat van: dmeerpa op april 07, 2024, 11:28:36Ik vond ergens dit antwoord dat van Marantz zou komen:

"Yes, the issue has now been verified across the manufacturers.
The root cause here is excess jitter from the eARC signal of the tv.
From our side, we are working on a small update, which will improve the response to this.
This update is in progress, so we don't have a specific date yet, but this is imminent.
However, some interrupts may still occur, but changing the output settings to either Auto or Passthrough on the tv may improve this further.
Please keep an eye out for any update notifications; check in HEOS, plus ensure that your receiver is set for automatic update."


Terug on topic.
@Smeagol, Marantz (en Denon) hebben net een nieuwe firmware uitgebracht.
Firmware from 10.04.2024 (U33)
Eén van de opgeloste puntjes : "Fixed: Samsung and LG TVs are experiencing sound clipping every couple of seconds when using eARC"  hello
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Smeagol

#35
Citaat van: dmeerpa op april 10, 2024, 16:19:04Terug on topic.
@Smeagol, Marantz (en Denon) hebben net een nieuwe firmware uitgebracht.
Firmware from 10.04.2024 (U33)
Eén van de opgeloste puntjes : "Fixed: Samsung and LG TVs are experiencing sound clipping every couple of seconds when using eARC"  hello

Zag hem net voorbij komen. Mooi op tijd.

https://support-uk.marantz.com/app/answers/detail/a_id/7214/~/new-heos-app-and-firmware-update-available

Marvin

Heel goed!!
Ik heb ook gedonder met 2 Samsung tv's, dus hoop dat het stabieler wordt.

Smeagol

Citaat van: Marvin op april 10, 2024, 22:53:29Heel goed!!
Ik heb ook gedonder met 2 Samsung tv's, dus hoop dat het stabieler wordt.

Hoe had/heb jij dat opgelost dan? eArc uitzetten en dan maar geen Atmos enzo? Ik heb de C40 vorig jaar teruggestuurd omdat het niet te doen was.

Marvin

Citaat van: Smeagol op april 11, 2024, 09:42:43Hoe had/heb jij dat opgelost dan? eArc uitzetten en dan maar geen Atmos enzo? Ik heb de C40 vorig jaar teruggestuurd omdat het niet te doen was.
Lichtschakelaar tussen de tv in de woonkamer, als de beamer aan gaat gaat het stroom van de tv, en dan werkt alles. 
Zal zo eens updaten, net wakker vanuit de nachtdienst.

Marvin

Er lijkt nu geen probleem meer te zijn met schakelen tussen beamer en tv. Tegelijk lijkt nu ook gewoon te kunnen zonder haperingen.

RHK

CiteerHoe had/heb jij dat opgelost dan? eArc uitzetten en dan maar geen Atmos enzo? Ik heb de C40 vorig jaar teruggestuurd omdat het niet te doen was.
Ik heb EARC aan bij HDMI menu op mn LG en ik heb HDMI bediening uit staan op de Marantz. Bij mn AV7706 heb ik dan geen audio haperingen/problemen.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Smeagol

Citaat van: RHK op april 11, 2024, 16:05:16Ik heb EARC aan bij HDMI menu op mn LG en ik heb HDMI bediening uit staan op de Marantz. Bij mn AV7706 heb ik dan geen audio haperingen/problemen.

Het lijkt erop dat alles vanaf gisteren sinds de firmware update weer gewoon goed functioneert zonder problemen.

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*