Recensie Marantz PM-80 (HVT Magazine - september 1991)

Gestart door Cellekes, maart 02, 2012, 19:39:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cellekes

De volgende recensie over de PM-80 stond in de HVT (Hifi Video Test) Magazine van september in 1991
En hoewel deze versterker de goedkoopste was van alle versterkers die ze testten kwam hij er goed uit!

Andere versterkers waren
- Creek 6060
- Denon PMA-1560
- Linn Intek
- Luxman A371
- NAD 3400 PE
- Nakamichi AMP1
- Sony TA F 770 ES
- Technics SU-V900
- Yamaha AX 930

Naast de Marantz kreeg alleen de Sony ook bij 'klank' een 8,5
De rest allemaal minder.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mountainbiker

Moet je na gaan dat was 20 jaar geleden en tot op de dag van vandaag heet deze amp nog fans. :yes:Heb zelf in die tijd de pm 40 gekocht die bij mij thuis ook nog steeds dienst doet.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

HAL9000

Is  ook waar,  Dat  ding is  goed voor zijn geld!  Niet te duur  en toch  goed.
kleine  service  voor  die  STK's.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mountainbiker

Citaat van: HAL9000 op maart 03, 2012, 12:58:10
Is  ook waar,  Dat  ding is  goed voor zijn geld!  Niet te duur  en toch  goed.
kleine  service  voor  die  STK's.
Sommige Marantz liefhebber zeggen wel eens dat het geen echte Marantz amps zijn maar eigenlijk Phillips.Ik heb het altijd mooie versterkers gevonden die zwarte bakken en er komt goed geluid uit zeker gezien de prijs.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

HAL9000

Citaat van: mountainbiker op maart 03, 2012, 13:53:50
Sommige Marantz liefhebber zeggen wel eens dat het geen echte Marantz amps zijn maar eigenlijk Phillips.Ik heb het altijd mooie versterkers gevonden die zwarte bakken en er komt goed geluid uit zeker gezien de prijs.

''Echt''  marantz company is  al  eind jaren 60  overleden.
Ik vind  als  de  ideologie  hetzelfde  blijft vind ik alles  wel best.   ''we sound better''   :angel:

Persoonlijk,  hadden ze  van mij dat  Esotec  door mogen laten gaan.  Exclusieve voor en eindversterker combinaties. Cd spelers  zijn altijd  al  erg goed zo niet de beste  op de consumenten markt.

premium marantz:  PM14 15 16 17 (sc&sm17) , zijn vergeleken met  de  andere  audio makende  merken veel mooier en beter gemaakt.  Daar kan  een sony  ES lijn toch niet  tegenop!  bijvoorbeeld.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: mountainbiker op maart 03, 2012, 13:53:50
Sommige Marantz liefhebber zeggen wel eens dat het geen echte Marantz amps zijn maar eigenlijk Phillips.Ik heb het altijd mooie versterkers gevonden die zwarte bakken en er komt goed geluid uit zeker gezien de prijs.


Klopt wat die liefhebbers zeggen.

Het mag gewoon dat jij ze mooi vindt.

Als er geluid uit de versterker komt klopt er iets niet.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM