Marantz PM-80 versus moderne versterkers

Gestart door Cellekes, februari 11, 2012, 12:50:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

1060??

Euh geen PM 80 maar ok dat is zeker een brok kwaliteit geweest en ik heb nog ergens een verhaal in het grote Marantz boek staan van een hele bekende recensist over dit kleintje.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Het was maar een voorbeeld,  !060 is  wellicht marantz (superscope) populairste/beste item geweest.
De Pm80 is goed voor  je geld,  en onderhoud  is  minimaal.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: HAL9000 op maart 14, 2012, 13:00:44
Het was maar een voorbeeld,  !060 is  wellicht marantz (superscope) populairste/beste item geweest.


Ok duidelijk.
Deze zijn nog steeds genoeg in omloop.  :-o


Citeer
De Pm80 is goed voor  je geld,  en onderhoud  is  minimaal.


Het onderhoud is simpel bedoel je denk ik?

Die serie van Elna is nu niet bepaald om over naar huis te schrijven.
Potmeters m.u.v. de vol. pot is ook best prut.

Nee blijf bij mijn standpunt dat er kwalitatief veel beter te krijgen is, ook van andere merken.

Het feit dat de topologie op zich goed is zegt niets over de kwaliteit.
Als zo'n ding goed werkt werkt het goed.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mountainbiker

Heb zelf ooit mijn eigen pm 40 gerecaped.Het pcb materiaal is hetzelfde als de pm 80 heb ik ooit begrepen op dit forum.Is niet echt kwaliteit en soms liet de koperbaan gewoon los bij de eilandjes als ik het tin verwijderde bij de elco's.Deze versterker is ooit eerder gereparareerd in 2000 na een defect door een kennis van mijn broer en ik was altijd in de veronderstelling dat er een transistor in de eindtrap kapot was.Tijdens het recappen kwam ik erachter dat indertijd gewoon een heel stuk printbaan was weggefikt redface en deze was hersteld dus niks geen kapotte transistor.Ook die Elna elco's word je niet vrolijk van wat een prut kwam er uit puke.Je kon soms gewoon het kapje eraf trekken die exemplaren waren helemaal uitgedroogd.De 2 Denons pma300v die ik heb zijn een stuk degelijker geproduceerd  qua pcb en elco's ( Rubycon) en deze zijn zelf 5 jaar ouder kwa bouwjaar dan die pm 40!!
Wat ik maar niet kan snappen :no: is dat een gerenomeerd en gerespecteerd bedrijf als Phillips indertijd geen fatsoenlijke pcb's kon maken en dat Marantz tot op de dag van vandaag Elna elco's gebruikt in haar apparatuur :oops:.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

SB_Marantz

#34
Die bepaalde decline of zeg maar besparing begon zo rond 1977 al.

Philips kan echt wel pcb's van een goede kwaliteit maken hoor.

Het toverwoord is simpel:  business


Zo goed als elke audiofabrikant gebruikt Elna.

Anderen combinaties van Rubycon/Nichicon etc noem ze allemaal maar.


Bekijk of beter gezegd vergelijk maar eens een simpele 2238 met een 2238B receiver en je snapt het direct.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mountainbiker

Citaat van: SB_Marantz op maart 14, 2012, 15:58:25
Die bepaalde decline of zeg maar besparing begon zo rond 1977 al.

Philips kan echt wel pcb's van een goede kwaliteit maken hoor.

Het toverwoord is simpel:  business


Zo goed als elke audiofabrikant gebruikt Elna.

Anderen combinaties van Rubycon/Nichicon etc noem ze allemaal maar.


Bekijk of beter gezegd vergelijk maar eens een simpele 2238 met een 2238B receiver en je snapt het direct.
Ik gebruik altijd Bc/Vishay Yageo en Panasonic.Wat is er zo bijzonder aan Elna? Die 2 modellen die jiij beschrijft ken ik niet.Kun je er iets meet over vertellen?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Een elco is toch een elco ? met een bepaalde waarde ?


vr gr leek
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: John Wx op maart 14, 2012, 20:25:33
Een elco is toch een elco ? met een bepaalde waarde ?


vr gr leek
Klopt :yes: Tot dat ze gaan lekken of uitdrogen want dan worden ze hells :evil:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op maart 14, 2012, 21:10:22
Klopt :yes: Tot dat ze gaan lekken of uitdrogen want dan worden ze hells :evil:

Word tijd dat ze versterkers is gaan maken zonder soldeer maar gewoon met klik aansluiting kan ik er ook is aan beginnen  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Dat noemen ze technisch Lego John, begin eerst maar eens met een brandweerwagen...  :-D

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op maart 14, 2012, 20:25:33
Een elco is toch een elco ? met een bepaalde waarde ?


vr gr leek


Capaciteit / esr / max toelaatbare cont. belasting in spanning + levensduur etc.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: marvin op maart 14, 2012, 22:29:43
Dat noemen ze technisch Lego John, begin eerst maar eens met een brandweerwagen...  :-D

hij is weer van een oudejaars nivo  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM