Dilema

Gestart door i2Paq, december 19, 2011, 13:11:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

i2Paq

Ja, soms heb je een moment dat je de hulp moet inroepen van anderen.

Dit is zo'n moment.

Zoals jullie weten heb ik een zwarte SM-80, een Champagne SC-80, beiden gereviseerd door HAL9000.
Daaraan een ST-72L en een CD-72 MKII.
Op foto 1 kunnen jullie zien hoe dat er bij staat  :kwijl:

Sinds dit weekend echter heb ik een SM-80 in Champagne, van de eerste eigenaar en in een prachtige conditie, zie foto 2.

Nu is mijn dilema, laat ik deze reviseren en modificeren door HAL9000 en gaat deze ipv. de zwarte SM-80?
Zelf vindt ik de zwarte SM-80 (als passief component, alleen aan/uit) mooi staan bij de actieve (volume, afspelen, selecteren ed.) Champagne componenten.

Als geheel staat alles in Champagne misschien completer.

Als ik de zwarte SM-80 hou dan kan de Champagne SM-80 samen met een 2de SC-80 en mijn "oude" CD-72 de verkoop in, zie foto 3.

Dilema, dilema.....
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SMarcel

Hey Norman,

Al over Bi-Ampen nagedacht??

Op de zwarte een champagne kleurig front en die "nieuwe" nog niet laten servicen tot het moment dat dit noodzakelijk gaat worden.

Misschien even contact met Jon opnemen of een front wissel mogelijk is, dan is een defecte donor denk ik zo gevonden alleen voor het front.

Groeten,

Marcel



joep

Wat wil je zelf? Ben je tevreden met wat er bij jou binnenstaat? Waarom dan iets weg doen. En zo mogelijk zou ik naar bi-ampen gaan luisteren. De champagne componenten zou ik niet uit elkaar houden. Wil je bij Stereo blijven maar wil je toch iets anders kijk dan uit naar een PM-11 en SA-11. Maar nogmaals als je nu tevreden bent waarom zou je dan om je heen kijken?

i2Paq

Citaat van: SMarcel op december 19, 2011, 13:47:43
Hey Norman,

Al over Bi-Ampen nagedacht??

Op de zwarte een champagne kleurig front en die "nieuwe" nog niet laten servicen tot het moment dat dit noodzakelijk gaat worden.

Misschien even contact met Jon opnemen of een front wissel mogelijk is, dan is een defecte donor denk ik zo gevonden alleen voor het front.

Groeten,

Marcel

Bi-ampen zou inderdaad een optie zijn, zeker met een net donor front.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

Citaat van: joep op december 19, 2011, 13:54:42
Wat wil je zelf? Ben je tevreden met wat er bij jou binnenstaat? Waarom dan iets weg doen. En zo mogelijk zou ik naar bi-ampen gaan luisteren. De champagne componenten zou ik niet uit elkaar houden. Wil je bij Stereo blijven maar wil je toch iets anders kijk dan uit naar een PM-11 en SA-11. Maar nogmaals als je nu tevreden bent waarom zou je dan om je heen kijken?

Een nieuwe en prima set staat reeds in de woonkamer, zie mijn sig.
Kijken naar een PM-11 is niet aan de orde als vervanger voor deze vintage set.

Zelf ben ik gewoon tevreden over hoe eea. nu staat.
Zit alleen met de 2de SC-80 en mijn "oude" CD-72, dat verkoopt makkelijker met een SM-80 samen lijkt mij.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Whisper.nl

Ik heb helemaal geen moeite met foto no. 2

Dus dat bi-ampen zou je zeker kunnen overwegen.

Groet Whisper.

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet