voor- en eindversterker SC500 en SM500

Gestart door farmall, mei 13, 2010, 10:56:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

farmall

Beste lezers,

Wie kent de voorversterker SC500 en eindversterker SM500?
Is dit wat?
Met welk type Marantz is dit eventueel vergelijkbaar?

Graag jullie reacties.

JohnWx




Volgens mij is het een afgeleide van de pm-450 / pm-550




toen was het eigenlijk al geen Marantz meer maar Philips dat zie je ook gelijk zie toen de Philips versterkers begin jaren 80


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

farmall

jwx,

Bedankt voor je reactie en de foto's :wink:.
Kan je ook iets vertellen over de geluidskwaliteit en of dit setje aan te raden is of niet en wat het eventueel mag kosten?
Op e-bay duitsland vragen ze er gemiddeld € 400,00 voor :|.

Ook reacties van anderen zijn natuurlijk van harte welkom, hoe meer hoe beter :yes:.

JohnWx

Citaat van: farmall op mei 13, 2010, 12:36:39
jwx,

Bedankt voor je reactie en de foto's :wink:.
Kan je ook iets vertellen over de geluidskwaliteit en of dit setje aan te raden is of niet en wat het eventueel mag kosten?
Op e-bay duitsland vragen ze er gemiddeld € 400,00 voor :|.

Ook reacties van anderen zijn natuurlijk van harte welkom, hoe meer hoe beter :yes:.

Geen idee hoe het klinkt

Vind het er in ieder geval niet super degelijk uit zien (PHILIPS)




Ja wat is het waard dat is zo moeilijk om te zeggen
Als je iets graag wilt heb je er een goede prijs voor over

Die 400 euro staat al een tijdje te koop bij die Marantz verkoper in Duitsland en is gewoon veel teveel

Op Marktplaats staat een setje die je kan kopen voor 175 euro met tuner en EQ dat is een fatsoenlijke prijs
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Die set heb ik 10jr geleden ook nog gehad,opzicht is het niet iets bijzonders en de waarde word gewoon bepaald door wat de gek er voor geeft,€400,- vind ik nogal een absurd hoge prijs aangezien ik destijds 200 ouderwetse guldens betaald heb voor deze combi .

Het feit dat men in Duitsland €400,- vraagt zegt meer over de zwakke euro die eigenlijk geen flikker meer waard is .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Word wel leuk als je handig bent om er mooie luidspreker aansluitingen op te maken en mooie pootjes eronder
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

Ik heb de set ook gehad  het is leuk..
Maar niet echt WOW effect en zeker niet voor 400 euro..  doe maar 150,- dat is meer dan genoeg voor die oude rommel.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op mei 13, 2010, 15:05:04
Ik heb de set ook gehad  het is leuk..
Maar niet echt WOW effect en zeker niet voor 400 euro..  doe maar 150,- dat is meer dan genoeg voor die oude rommel.




Maar dan wel leuke rommel  :lol: notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AkTeVox

Midden jaren 80 had ik de SM/SC 500 ter vervanging van mijn PM250 en ik vond het heel goede versterker met een heel aangename sound en  power in huis. Betaalde in die tijd 400 euro voor beide als uitloop model.

farmall

Dit zijn nou reacties waar ik wat mee kan, ga er nog eens goed over nadenken of ik een poging ga wagen om deze set te bemachtigen voor een redelijke prijs. :-D
Ik heb al een setje voor- eindversterker bestaande uit het model 1060 die ik als voorversterker gebruik op het model 140 eindversterker met hierbij de tuner model 104.
De 140 is vakkundig nagekeken en gerepareerd door HAL9000  notworthy, gebruik deze set dagelijks. :yes:

JohnWx

Citaat van: farmall op mei 13, 2010, 22:46:33
Dit zijn nou reacties waar ik wat mee kan, ga er nog eens goed over nadenken of ik een poging ga wagen om deze set te bemachtigen voor een redelijke prijs. :-D
Ik heb al een setje voor- eindversterker bestaande uit het model 1060 die ik als voorversterker gebruik op het model 140 eindversterker met hierbij de tuner model 104.
De 140 is vakkundig nagekeken en gerepareerd door HAL9000  notworthy, gebruik deze set dagelijks. :yes:

Ik vind het toch wel iets hebben ook al is hij op sommige punten wat minder (althans 1 punt de speakerklemmen)
Je ziet hem haast nooit en hij heeft leuke VU meters

succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


HAL9000

Citaat van: jwx op mei 13, 2010, 22:51:54
Ik vind het toch wel iets hebben ook al is hij op sommige punten wat minder (althans 1 punt de speakerklemmen)
Je ziet hem haast nooit en hij heeft leuke VU meters

succes

zijn er ZAT  van die 140's en 170's. Welke pas zeldzaam is is 510/M/MR
250/M & 240 een enkele keer.

ik wil de 240 wel!
Marantz:  HOE promoot ik mijn merk???   nou zo
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op mei 14, 2010, 00:46:27
zijn er ZAT  van die 140's en 170's. Welke pas zeldzaam is is 510/M/MR
250/M & 240 een enkele keer.

ik wil de 240 wel!
Marantz:  HOE promoot ik mijn merk???   nou zo


Jij bent hebberig met de echte Marantzen :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AkTeVox

Iemand een SM500 te koop voor een normale prijs ? graag een mailtje.
De SC500 heb ik reeds op de kop kunnen tikken.

Frank