zeldzame Wharfdale WE 40 radio/preamp/versterker lijkt op Sansui 1000x

Gestart door hasselblad, mei 16, 2010, 00:24:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hasselblad

Gevonden: zeldzame Wharfdale WE 40 radio/preamp/versterker lijkt op Sansui 1000x


Geachte Allen,
Wederom liep ik tegen iets leuks op.
Een receiver WE40 uit 1970 van...Wharfdale, de boxenbouwer uit Bradford Yorkshire,   Engeland. Lijkt qua forsheid op een Marantz van 40 jaar geleden. Mooi gefineerd, luxe front en chique verlichting (wat m.i verwijst naar Sansui). Op het front phones, speaker 1, speaker 2, mode,loudness,bas, hoge tonen, balance, volume. Wat kan het allemaal? Een goed geluid produceren? Ik moet dan wel weer eerst een  Elco revisie doen en de fraaie lampje/verlichting op knappen dus ik kan haar  thans niet echt testen.Het apparaat is louter als voorversterker te gebruiken want ze heeft een pre-out. Dat is leuk! Verder kan je er twee luidspreker paren,vier speakers op aansluiten.Een extra 220 v uitgang. Tape 1, Tape 2,Phono ceramisch, Phone MD, FM radio met zendersterkte meter  en stereoindicatie 75/300 ohme, AM radio en  dit alles Made in Yorkshire? Dat kan natuurlijk niet. Nee, dat klopt made in Japan staat er dan ook op. Mijn eerste gedachte was Sansui en wel Sansui 1000X  de receiver uit 1970.
Volgens- de zeer spaarzame- berichten op het net: de WE40 lijkt als twee druppels water op het Sansui1000X model. De indentieke  knoppen zijn anders gepositioneerd en de koeling in het Sansui model is degelijker uitgevoerd dan de WE40.Dit model is ook bekend als Wharfdale Denton Reciever. En is in verschillende uitvoeringen geproduceerd. Waaronder- real seventies:  een eierschaal witte uitvoering.

De kost prijs was 1250 Duitse marken en de reclametext luide...achter de Wharfdale denton reciever staan de hoogste technische perfectie,onze ervaring en onze wil om beter te zijn.
javascript:void(0);
Technische gegevens Wharfdale WE 40 reciever

fm-tuner fm tuner
Antennenimpedanz 300 Ohm symmetrisch, 75 Ohm unsymmetrisch Antenne Impedantie 300 ohm
Gevoeligheid 2,5 uV (IHF)
AM-TUNER AM-tuner

Versterker
In totaal 40 watt muziek vermogen bij 8 Ohm
RMS uitgangsvermogen per kanaal 20 watt bij 8 Ohm
Power bandbreedte 20 Hz-50 kHz + / - 3 dB

Ingangsgevoeligheid
Phono-magnetisch mV/50 2,8 kOhm
Phono-Keramische mv/100 80 kOhm
Tape mV/15 400 kOhm
Reserve mV/100 200 kOhm
Ruisverhouding 60 dB Phono
Dempingsfactor> 48 in 8 Ohm
4/8/16 ohm uitgangsimpedanties
Afmetingen breedte 435 mm hoogte x 127 mm diep x 318 mm
Finish natuurlijke notenhout, wit geverfd
Rank Wharfdale LTD,Bradfort  maar made in Japan ws 1970?



Het binnen werk is mooi en geordend


Ik kan er bar weinig over vinden terwijl je struikelt op het net over de berichten over Sansui.
Wie weet hier meer van?????


Marvin

Ik weet er niets meer van, maar foto's doen het hier altijd goed!  :-)