Zit nu naar een pm 7001 te luisteren....kan een sr 7001 niet tegen op

Gestart door cheese, juni 19, 2009, 23:24:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cheese

Hallo,


Ik zit nu naar mijn pm 7001 te luisteren en moet zeggen dat het geluid echt beter is als stereo van eensr 7001......hoe beter......kan allerlei termen gebruiken, maar als terug ga naar de sr 7001 heb ik het idee dat er twee dekens over de speakers zijn gehangen.

Er is meer detail en de bas is zeker strakker......en als ik een dvd draai dan zet ik de schakelaar achter op de pm 7001 op on en dan werkt hij als een eindversterker en werkt de volumeregeling niet meer en bedien je het volume op de sr 7001....

Ja en wat nu elke handmatig dat knopje gaan bedienen of voor een hele goede eindbak gaan......ga er nog maar eens over nadenken.

Gr Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Slashhead

Waarom laat je de PM7001 dan niet in de eindversterker stand staan? Je kunt dan altijd nog eens het voorversterker deel gebruiken als je daar behoefte aan hebt.

cheese

ja is ook nog een optie maar dan zal ik een aparte eindversterker gaan kopen.......en ik moet eerlijk zeggen dat de pm 7001 als eindversterker toch iets minder klinkt als ik hem niet als eindversteker gebruik.....

Oftewel een stereo versterker klinkt in diut geval beter dan een eenbak achter een sr 7001.


gr Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Slashhead

Ik weet niet of ik je nu goed begrijp.
Je vind de CD rechtstreeks op de PM7001 beter dan dat ie eerst naar je SR gaat en dan op de eindtrap van de PM7001?

cheese

ja en dan zet ik het knopje achter op de pm 7001 op of.....dan werken de voor en eindversterker in de pm 7001 weer.....en dan klinkt het toch iets mooier.....
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Elmo

Valt tegen hè, zo'n surround bak in vergelijking met een stereo versterker. Het voorversterker gedeelte van de PM7001 draagt ook zijn steentje bij aan de betere stereo weergave. Dat verschil hoor je inderdaad.

TurboMarco

een eindversterker op de SR zal niet zo heel veel winst uithalen tenzij je spreekt over hele moeilijke aanstuurbare luidsprekers ,vergeet niet dat je gebruik vd voorversterker het meest klankbepalend zal zijn.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

oi

in het onderstaande bedoel ik ook wat Marco zegt ,( oderstaande heb ik gepost in het home theater hoofdstuk , topic receiver of eindversterker?

Marco Paul Thom Maurice en ik hebben samen eens uitgebreid verschillen tussen vv's en ev's getest .

UITKOMSt ; een goede EV versterkt alleen maar , maar de EV's die gaven een bepaald karakter en eigen klankeigenschappen door.


(quote)
Dit is eiegenlijk helemaal niet mijn afdeling.
Maar als stereo mannetje reageer ik toch maar even.

Ik  heb de rb1070 een tijd hier gehad ( weet marco nog wel)  deze ev is behoorlijk neutraal en doet niets anders dan het signaal van je VV versterken en hij geeft wat meer controle.

Ik bedoel;  als bijv JE vv in de surround bak geen goede stage vorming heeft , om maar wat te noemen. ( diepte breedte hoogte,  lucht tussen artiesten enz enz enz )
Dan zal deze EV deze tekortkomingen gewoon met wat meer kracht presenteren. Maar een mooier cq stereo plaatje zal je niet krijgen.

Beter ga je naast je set een dedicated stereo setje maken.


grtz mars
(

(einde quote)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Slashhead

Dat heb ik ook gedaan, bij mijn SR. Mijn CD loopt dedicated stereo en de films gaan bij mij twee keer een voorversterker in. Ik heb namelijk niet zo'n luxe knop om voor/eind te schakelen.

cheese

hoe bedoel je dat slash gaan 2 keer een voorversterker in????


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

Een vriend van mij heeft deze en is helemaal wild van deze versterker.....heeft op de voorzijde waar mee je de schakeling kunt maken dat hij alleen als eindversterker werkt.....erg handig....bij mijn pm 7001 zit die achterop en dat is in mijn meubel wel echt lastigis h

http://www.kieskeurig.nl/versterker/denon/pma-1500ae/196168/


iemand ervaring met deze versterker en wat voor een geluid kenmerkt denon?

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

TurboMarco

Citaat van: cheese op juni 20, 2009, 09:26:22
hoe bedoel je dat slash gaan 2 keer een voorversterker in????


gr cheese
ik vermoed dat hij 2 uitgangen van de cd speler in gebruik heeft
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Slashhead

#12
Citaat van: cheese op juni 20, 2009, 09:26:22
hoe bedoel je dat slash gaan 2 keer een voorversterker in????

pre-out Front L/R van de SR7000 gaan naar de DVD-in van de PM8200.
Ik heb geen eindtrap schakelaar op mijn PM8200, zoals op de nieuwere versterkers.

PM8003, heeft dit op de voorkant zitten.

cheese

oke dat is interessant......maar die kost nog wel iets....


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge