Marantz PM7004 vs SR7012

Gestart door VinZa, februari 10, 2021, 11:05:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VinZa

Beste mede liefhebbers,

Ik heb nu al een tijd, naar volle tevredenheid, mijn SR7012 AV receiver in gebruik voor tv / films en muziek.
Muziek luister ik eigenlijk altijd in stereo, ik gebruik bijna nooit de upsampeling mogelijkheden van de SR7012 om muziek op een andere manier te luisteren.

Nu sta ik op het punt een Marantz CD speler te gaan kopen, en vraag ik mij gelijktijdig af of het zin heeft om bijv. een PM7004 toe te voegen aan mijn systeem.
Als ik een stereo versterker toevoeg wil ik sowieso één hebben met GT passthru zodat ik deze kan integreren in mijn huidige systeem.

Klinkt bijv. een PM7004 in stereo echt zoveel beter dan mijn SR7012?

Tips en uitleg meer dan welkom!
Alvast bedankt.

Gr, Vincent
5.1.4setup:
Marantz SR7012
Behringer A800 (x2)
Marantz CD5004
LG Blu Ray
Sony DVD/HD speler
AC Ryan mediaplayer
Samsung QLED 65"
Wharfedale EVO 4.2
Wharfedale EVO 4C
Wharfedale EVO 4.1
Dali Alteco C1 (4x)
Dali E12F subwoofer
Jamo S810 subwoofer

JohnWx

Ja klinkt niet beter maar anders via de SR7012 gaat het via allerlei chips dacht Lays  :-P en een processor en ook als je pure direct zet gaat hij bij sommige receivers toch via een circuit in het voorversterker gedeelte

Ik als non believer vorige week meegemaakt maar ssstttttttttt niks zeggen, althans dat dacht ik maar blind denk ik van niet dat ik verschil hoor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

VinZa

Dank voor de uitleg.
Ik heb nog nooit een echte stereo versterker gehad, dus vandaar dat ik het mij afvraag.
Maar aangezien het bij mij echt zo'n beetje 50/50 is tussen films en muziek, wil ik eigenlijk bij geen van beide een consessie doen en ook niet een kapitaal uitgeven.....
5.1.4setup:
Marantz SR7012
Behringer A800 (x2)
Marantz CD5004
LG Blu Ray
Sony DVD/HD speler
AC Ryan mediaplayer
Samsung QLED 65"
Wharfedale EVO 4.2
Wharfedale EVO 4C
Wharfedale EVO 4.1
Dali Alteco C1 (4x)
Dali E12F subwoofer
Jamo S810 subwoofer

JohnWx

Citaat van: VinZa op februari 12, 2021, 14:34:17
Dank voor de uitleg.
Ik heb nog nooit een echte stereo versterker gehad, dus vandaar dat ik het mij afvraag.
Maar aangezien het bij mij echt zo'n beetje 50/50 is tussen films en muziek, wil ik eigenlijk bij geen van beide een consessie doen en ook niet een kapitaal uitgeven.....

Op stereo zetten en dan op pure direct en genieten die marges zijn zo klein speakers en akoestiek bepalen 97%
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.