Marantz PM8005 op Sonus Faber Amati.

Gestart door Samro, februari 09, 2021, 22:33:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Ik heb juist de ervaring dat een duurdere zeker niet altijd beter klinkt. Dus de prijs doet bij mij niet zoveel. Ik heb nu juist een 'dure' 2x200w Restek vervangen voor een antieke NAD van 2x25w.

CBdicX

Citaat van: Maus op februari 12, 2021, 13:44:02
Ik heb juist de ervaring dat een duurdere zeker niet altijd beter klinkt. Dus de prijs doet bij mij niet zoveel. Ik heb nu juist een 'dure' 2x200w Restek vervangen voor een antieke NAD van 2x25w.

Die wattjes verschil zeggen niets, wel leuk eens te zien dat het voor jou andersom goed werkt  :-)

Maus

Ik heb heel veel versterkers gehad. Wissel een paar keer per jaar. De prijs doet mij helemaal niets qua geluid, als iets 2 tientjes kost en fijn klinkt mag het blijven. Speakers idemdito, ik ben van Sonus Faber (3500€) overgestapt naar Pied Pipers en die kosten drie keer niks. De enige maar is dat ik de kasten zelf eens op moet knappen deze zomer. Het filter is onbereikbaar weggewerkt, ik zal de bodem eruit moeten frezen om de ruim dertig jaar oude condensatoren te kunnen vervangen.

JohnWx

Citaat van: Maus op februari 12, 2021, 14:20:55
Ik heb heel veel versterkers gehad. Wissel een paar keer per jaar.

JE verwacht het niet  8-) :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RHK

#49
Citaat van: SB_Marantz op februari 12, 2021, 12:10:16
Je vergeet dat het ''Marantz'' uit de jaren 70 tri-tone regeling had. Ook latere modellen bij de weg.
Natuurlijk zijn er al lang apparaten om het geluid te manipuleren d.m.v. een grafische equalizer of nog beter een parametrische.
Actief spelen met een dsp is nog altijd het beste voor de fine tuning.
Het betreft hier stereo weergave.

Mijn eerste "tunerversterker"was een Teletron, die had alleen die 3 knoppen om het geluid (behalve volume) naar smaak te regelen.  :yes:

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: SB_Marantz op februari 12, 2021, 12:10:16
Je vergeet dat het ''Marantz'' uit de jaren 70 tri-tone regeling had. Ook latere modellen bij de weg.
Natuurlijk zijn er al lang apparaten om het geluid te manipuleren d.m.v. een grafische equalizer of nog beter een parametrische.
Actief spelen met een dsp is nog altijd het beste voor de fine tuning.
Het betreft hier stereo weergave.

Ja, echt wel vreemd dat bij 99% van de stereo versterkers er alleen regeling is voor hoog en laag.
En dit terwijl het midden gebied het belangrijkste is om bijvoorbeeld spraak/vocalen naar voren te halen.
Zou wat mij betreft altijd een 3 knops regeling moeten zijn, of zoals de MA9000 met een 8 band regeling  :yes:
Maar hier hoef ik mij niet meer druk om te maken.  :-D

NB

Citaat van: Maus op februari 12, 2021, 14:20:55
Ik heb heel veel versterkers gehad. Wissel een paar keer per jaar. De prijs doet mij helemaal niets qua geluid, als iets 2 tientjes kost en fijn klinkt mag het blijven. Speakers idemdito, ik ben van Sonus Faber (3500€) overgestapt naar Pied Pipers en die kosten drie keer niks. De enige maar is dat ik de kasten zelf eens op moet knappen deze zomer. Het filter is onbereikbaar weggewerkt, ik zal de bodem eruit moeten frezen om de ruim dertig jaar oude condensatoren te kunnen vervangen.

Ik heb ook ooit Pied Pipers gehad. Die open bovenkant was killing voor het laag.
Als je toch gaat frezen enzo, zou ik die bovenkant dichtmaken en een bas reflex poort voor/achter  aanbrengen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Maus

Doet het hier juist fantastisch, waar BR speakers toch vaak boemerig zijn. Gipswandjeshuis..