Marantz PM8005 op Sonus Faber Amati.

Gestart door Samro, februari 09, 2021, 22:33:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

En dan gooi ik gelijk maar deze even in de groep. Heb mijzelf de nieuwe Marantz AV7706 AV processor aangeschaft. (via Marcel van H&C). Komt eind maart pas binnen jammer genoeg. Maar, ik verwacht een meer gedetailleerd HT geluidsbeeld dan de SR7008. Schiet er maar op.  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin

Nu een maand of 2 een nieuwe versterker in gebruik, dan is technisch luisteren wel weer moeilijk af te leren.
Zeker met zoveel opties op zo'n surround ding, maar ik begin het langzaam los te laten.
Pas dan kan je weer genieten.

Probleem met technisch luisteren is dat het morgen anders klinkt zonder dat er iets is veranderd.
Vandaag focus je meer op drums, morgen meer op gitaar.
Beste manier is binnenkomen wanneer m'n vriendin iets op heeft staan.
Tering hey, wat een geluid....

CBdicX

#32
Citaat van: RHK op februari 12, 2021, 11:06:05
En dan gooi ik gelijk maar deze even in de groep. Heb mijzelf de nieuwe Marantz AV7706 AV processor aangeschaft. (via Marcel van H&C). Komt eind maart pas binnen jammer genoeg. Maar, ik verwacht een meer gedetailleerd HT geluidsbeeld dan de SR7008. Schiet er maar op.  :-D

volgens mij trekt jou antimode alles recht en klinkt het allemaal het zelfde.
Oeps, daar ga ik weer..........ik stop nu......... :yes:  :wink:

Maar goed, prachtig ding die 7706, wat ik dan niet begrijp van Marantz is dat ze geen 11 kanaal eindversterker hebben, moet je toch weer zitten te klooien als je het bij 1 merk wil houden, jammer.

Onbegrijpelijk prijsverschil met de 8805 voor maar 2 kanalen meer, dat zijn dure kanaaltjes.
De toevoeging op de 7706 van oa

Dolby Atmos Height Virtualization Technology
DTS Virtual:X


ontgaat mij volkomen als iemand een 11 kanaal processor koopt.


RHK

Citaat van: CBdicX op februari 12, 2021, 11:28:22
volgens mij trekt jou antimode alles recht en klinkt het allemaal het zelfde.
Oeps, daar ga ik weer..........ik stop nu......... :yes:  :wink:

Daar ga ik ook weer  :lol:; de Antimode doet alleen basmanagement op de subs, meer niet. Het gaat mij om een verbetering van de weergave in de HT, en ook stereo uiteraard. En minder stroomverbruik en minder warmte ontwikkeling is mooi meegenomen.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op februari 12, 2021, 11:34:55
Daar ga ik ook weer  :lol:; de Antimode doet alleen basmanagement op de subs, meer niet. Het gaat mij om een verbetering van de weergave in de HT, en ook stereo uiteraard. En minder stroomverbruik en minder warmte ontwikkeling is mooi meegenomen.

Alleen op de subs, ok, het is je vergeven, ik dacht op alle speakers  :-)

RHK

Citaat van: CBdicX op februari 12, 2021, 11:36:15
Alleen op de subs, ok, het is je vergeven, ik dacht op alle speakers  :-)

Had niet verwacht dat ik jou nog wat kon leren  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

RHK

By the way, er is wel een uitgebreidere Antimode te  koop die ook de speakers doet, maar die is veeeel duurder.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op februari 12, 2021, 11:38:24
Had niet verwacht dat ik jou nog wat kon leren  :-D

:-D  :-D LOL, ik bedrijf deze hobby zo'n 40 jaar nu, en leren is altijd aanwezig.
Het AVS forum is ook zo'n forum waar iedereen wat kan leren van ervaringen van andere.

CBdicX

#38
Citaat van: RHK op februari 12, 2021, 11:40:26
By the way, er is wel een uitgebreidere Antimode te  koop die ook de speakers doet, maar die is veeeel duurder.

Ik dacht dat jij die gebruikte.

Wat ook een lekkere is voor subs is ARC van Anthem, helaas alleen voor hun eigen subs.
Heb ik niet zo lang geleden bij de Sennheiser getest met de Paradigm Seismic 10 en ARC.
Voegde voor mij in de huidige situatie alleen maar diep gerommel toe en hou het op die 30Hz van de Ambeo.
Ik heb trouwens een piek in mijn kamer rond de 30Hz, dus ideaal voor de Ambeo.

RHK

Ook ik heb deze hobby  al zo'n 40 jaar. Maar met al de uitbreide instellingen van tegenwoordig, ben je met een uurtje niet klaar. Vroegguh had je alleen de loudness, treble en bass knop, zo klaar.   :-P
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op februari 12, 2021, 11:46:47
Ook ik heb deze hobby  al zo'n 40 jaar. Maar met al de uitbreide instellingen van tegenwoordig, ben je met een uurtje niet klaar. Vroegguh had je alleen de loudness, treble en bass knop, zo klaar.   :-P

Ouwe knarren aan het woord.........  :-D

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

SB_Marantz

#42
Citaat van: RHK op februari 12, 2021, 11:46:47
Ook ik heb deze hobby  al zo'n 40 jaar. Maar met al de uitbreide instellingen van tegenwoordig, ben je met een uurtje niet klaar. Vroegguh had je alleen de loudness, treble en bass knop, zo klaar.   :-P

Je vergeet dat het ''Marantz'' uit de jaren 70 tri-tone regeling had. Ook latere modellen bij de weg.
Natuurlijk zijn er al lang apparaten om het geluid te manipuleren d.m.v. een grafische equalizer of nog beter een parametrische.
Actief spelen met een dsp is nog altijd het beste voor de fine tuning.
Het betreft hier stereo weergave.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Citaat van: SB_Marantz op februari 10, 2021, 23:44:08
Je kunt geen objectief oordeel vellen wanneer je de ene versterker een tijdje laat spelen en dan de andere aansluit.
De variabelen zijn: tijd, ons geheugen qua geluid (Luttele seconden)
output verschil , eventuele afwijkingen in kanaal balans. Noem maar op.


Maar ik vraag me oprecht af waar de grens ligt tussen wat we wel en niet kunnen onthouden.
Ik weet als ik na 9 uur werken thuis kom gelukkig nog hoe m'n vrouw klinkt en ik kan een nummer wat ik jaren niet heb gehoord nog herkennen met naam en toenaam.
Ik weet ook welke auto m'n vriendin naar haar werk neemt als ik hem hoor starten.

Dus we kunnen wel degelijk geluid onthouden.

CBdicX

#44
Citaat van: Maus op februari 12, 2021, 12:40:27
Maar ik vraag me oprecht af waar de grens ligt tussen wat we wel en niet kunnen onthouden.
Ik weet als ik na 9 uur werken thuis kom gelukkig nog hoe m'n vrouw klinkt en ik kan een nummer wat ik jaren niet heb gehoord nog herkennen met naam en toenaam.
Ik weet ook welke auto m'n vriendin naar haar werk neemt als ik hem hoor starten.

Dus we kunnen wel degelijk geluid onthouden.

Sorry voor het "inbreken" op een vraag aan SB Marantz.

Tja, dat nasale geluid van de vrouw kunnen wij allemaal onthouden..... :-D

Ik denk dat wat jij bedoeld redelijk grote geluid verschillen zijn, het verschil (als die er sowieso is) tussen 2 versterkers zal zo klein zijn dat een directe schakeling de enige manier is.
Zit er wisseltijd tussen werkt het al niet meer, en denk je verschil te horen omdat je weet dat de ene amp 500 kost, en de andere 2000, vandaar de blinde testen.