Aankoopadvies gevraagd

Gestart door victoire22, januari 12, 2021, 11:05:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frits Denon

De Denon 1600 is de opvolger van de PMA 1500ae. Deze heb ik gehad (Heb nu de PMA 2010ae). De 1500 is een fijne versterker. Kom je nu op MP ook best wel tegen. BV: https://link.marktplaats.nl/m1642698897

De 1500 heeft geen USB en zo, maar daar kun je zelf over nadenken.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

jowa

Als je iets langer doorspaart:Linn Majik DSM streamer versterker DSM/2.

Deze komt compleet met een streamer, een DAC, HDMI in- en uitgangen en een zeer mooie MM-Phono.
Deze heeft ook nog een jaar garantie.

victoire22

Sorry Marantz en Denon liefhebbers het is uiteindelijk een Technics SU-G700 geworden. Ik ben toch ook wel een beetje op de looks verliefd geworden. Ik heb lig nog een Marantz CD speler (voorlopig) CD 7300. Dus ik heb een nette PM8200 te koop. Iemand een idee wat zon ding nog oplevert? Bedankt voor de gezellige discussie. 

xander32

Begrijpelijk, mooi apparaat om te zien (en van oudsher zit het met de kwaliteit ook wel goed). Veel plezier ermee 🎶





Citaat van: victoire22 op januari 21, 2021, 01:23:09
Sorry Marantz en Denon liefhebbers het is uiteindelijk een Technics SU-G700 geworden. Ik ben toch ook wel een beetje op de looks verliefd geworden. Ik heb lig nog een Marantz CD speler (voorlopig) CD 7300. Dus ik heb een nette PM8200 te koop. Iemand een idee wat zon ding nog oplevert? Bedankt voor de gezellige discussie.

NB

Mooie versterker. Kan de verlichting v/d wappers aan en uit ?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Citaat van: victoire22 op januari 21, 2021, 01:23:09
Sorry Marantz en Denon liefhebbers het is uiteindelijk een Technics SU-G700 geworden. Ik ben toch ook wel een beetje op de looks verliefd geworden. Ik heb lig nog een Marantz CD speler (voorlopig) CD 7300. Dus ik heb een nette PM8200 te koop. Iemand een idee wat zon ding nog oplevert? Bedankt voor de gezellige discussie.

Heeft hij al een service beurtje gehad ?

Denk zo maar is tussen de 250/350 euro
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

victoire22

#21
Citaat van: xander32 op januari 21, 2021, 06:40:21
Begrijpelijk, mooi apparaat om te zien (en van oudsher zit het met de kwaliteit ook wel goed). Veel plezier ermee 🎶

Ja ze is best xesie idd ;-) De verlichting van de wappers kan gedimd worden in 4 stappen waarbij de laatste de verlichting uitschakelt en ook de wappers stilzet. Ik heb hier op mijn zolderkamer best grote speakers en die vond ik galmen. De LAPC mode die de speakers meet en aanpast werkt bijzonder goed. Het galmen is zo goed als helemaal weg. Ik heb de DAC input nu op mijn NAS aangesloten die in mijn berging naast mijn mancave staat en dat werkt perfect vanuit Roon. Ik vind ook dat ment name de 3D weergave sterk is verbeterd. Air / Moon Safari album ... kippenvel en dat is nog maar een CD as FLAC rip van Qobuz. 

Enigste nadeel is dat de phono amp behoorlijk zachter is dan op de Marantz. De analoge inputs kan je met stappen van -3db verzwakken maar dus niet versterken. Ik heb een Quadrofonisch phono element JT322 met Shibata die sowieso al wat zachter is dan een gemiddeld MM element. Ik denk op aliexpress zon mooie "passieve stepup" trafo een keer aanschaffen...

victoire22

#22
Citaat van: John Wx op januari 21, 2021, 12:15:29
Heeft hij al een service beurtje gehad ?

Denk zo maar is tussen de 250/350 euro

Hij heeft al nieuwe relays en de condensatoren zijn deels vervangen. Ik weet niet precies welke.
Ook heb ik de twee opamps 1 in de phono en 1 in de CD input trap vervangen door snellere en recentere modellen. Ze staan op voetjes en ik heb ook de originele nieuw mocht iemand 'm weer origineel willen maken. De input selector schakelaar is opnieuw doorgesoldeerd daar zaten slechte solderingen maar dit is is weer prima.  Tis een prima versterker met Marantz afstandbediening. Niet origineel maar wel mooier en uitgebreider dan het origineel RC5300SR

Diegene die 'm voor 225 wil hebben mag 'm komen ophalen. Krijg je nog een lekker bakkie koffie ook. Niet goed geld terug garantie ook ok binnen 7 dagen.

Ik heb evt ook een Topping E30 Stuur me een DM als je interesse hebt. Ik wacht nog even met Marktplaats en Tweakers om de échte liefhebbers op dit forum een extra kans te geven.