Marantz PM11s1 ter vervanging van Vincent sv-237

Gestart door jer1975, december 31, 2020, 11:53:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jer1975

Goedemorgen allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, dus het kan zijn dat ik dit op de verkeerde plek plaats.
Ik ben geïnteresseerd in een PM11s1 die ik te koop zag staan. Ik zie alleen dat hij al
aardig wat meer jaren heeft dan mijn huidige Vincent sv 237. Ik ben tevreden over de
Sv237 en hij gaat ook niet weg, maar ik wil wel een keer wat anders proberen en kwam
op deze Marantz uit (eigenlijk de 11s3, maar die zie ik nergens te koop)

Zou de 11s1 een upgrade kunnen zijn t.o.v. mijn Vincent sv237? Ik weet dat ik natuurlijk
zelf moet luisteren etc, maar ben wel benieuwd naar jullie mening.

O,ja, LS = Dynaudio focus 160

lieven

Het beste is luisteren en zelf horen wat beter klinkt. Uiteindelijk kan jij enkel beslissen of het geluid voor jou beter is of niet.

jer1975

Waar moet ik qua prijs ongeveer rekening mee houden voor een 11s1?

JohnWx

In principe versterken ze allebei alleen heeft je Vincent meer vermogen en is de Dynaudio wel een beetje een stroomvreter

Zou zeggen als je kan proberen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

#4
Nou, Dat valt wel mee met dat stroom vreten.
Wegens de sens van 85 db?

Ik zou wel erg opletten met de aanschaf van een s1 of s2 (s3) en rekening houden met een fikse hersoldering.

https://www.dynaudio.com/discontinued-models/focus/focus-160/#tech-specs

Vraag: Ben je tevreden met de huidige speakers?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op januari 01, 2021, 11:59:07
Nou, Dat valt wel mee met dat stroom vreten.
Wegens de sens van 85 db?

Ik zou wel erg opletten met de aanschaf van een s1 of s2 (s3) en rekening houden met een fikse hersoldering.

https://www.dynaudio.com/discontinued-models/focus/focus-160/#tech-specs

Vraag: Ben je tevreden met de huidige speakers?

Maar hij vreet toch iets meer stroom dan bv een Klipsch

Effe opfris Wilfred cursus

Veel geluk en gezondheid in 2021

Gr John



ps: ik zit denk ik in het placebo effect het lijkt of ik verschillen hoor in versterkers ik ben er bang van HELP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op januari 01, 2021, 14:15:57
Maar hij vreet toch iets meer stroom dan bv een Klipsch

Effe opfris Wilfred cursus

Veel geluk en gezondheid in 2021

Gr John


Dankjewel John en van hetzelfde uiteraard.

In absolute zin wel natuurlijk want om dezelfde spl te bereiken heb je iets meer wattjes nodig maar een echte stroomvreter zou ik deze speakers niet willen noemen.
Wanneer de impedantie naar belachelijk lage waarden zou dippen gaat het een ander verhaal worden.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jer1975

Citaat van: SB_Marantz op januari 01, 2021, 11:59:07
Nou, Dat valt wel mee met dat stroom vreten.
Wegens de sens van 85 db?

Ik zou wel erg opletten met de aanschaf van een s1 of s2 (s3) en rekening houden met een fikse hersoldering.

https://www.dynaudio.com/discontinued-models/focus/focus-160/#tech-specs

Vraag: Ben je tevreden met de huidige speakers?

Bedankt voor je reactie. Hoe kom ik hier achter, dat hersolderen? En waar moet ik rekening mee houden qua kosten?
Ik ben, btw, erg tevreden over mijn speakers, maar ben ook op dat gebied altijd benieuwd voor moois er te bieden is.


Frits Denon

De Marantz: Ultrastabiel uitgangsvermogen van 2 x 100 Watt bij 8 Ohm RMS en 2 x 200 Watt bij 4 Ohm RMS.

De Vincent: - Uitgangsvermogen 2x 150W / 8 Ohm en 2x 250W / 4 Ohm.

Ik denk dat jouw Vincent toch iets meer in huis heeft om jouw 4 Ohms speakers goed in bedwang te houden. Maar het verschil zal marginaal zijn.

Aangezien je iets anders zoekt, zou je het kunnen proberen. Vergelijken of je een stap kunt maken maakt de hobby leuk. En je bent hem vast ook zo weer kwijt, er is liefhebberij genoeg voor dit soort amps.

Groet,
Frits
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

jer1975

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Als ik dit zo lees, zit ik dus eigenlijk qua specs  wel goed met mijn Sv 237.
Uit nieuwsgierigheid nog wel benieuwd; ik zie op MP een 11s1 voor minimaal biedingsbedrag van 1250 staan. Is dit een redelijke prijs?

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


Frits Denon

Hifishark zit vaak iets aan de hoge kant, maar je krijgt wel een indicatie.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

Op die site zie je ook de bedragen staan waarvoor apparaten verkocht zijn.

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op januari 03, 2021, 16:19:03
Op die site zie je ook de bedragen staan waarvoor apparaten verkocht zijn.

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk


En soms is gek genoeg nog niet genoeg. 🙄
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site