PM-7000N wel beschikbaar in HEOS app via WiFi, maar niet via ethernet

Gestart door erwin.sier, december 21, 2020, 10:32:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erwin.sier

Afgelopen week heb ik een PM-7000N netwerk versterker gekocht en aangesloten. Alles werkt perfect, zeer te spreken over de geluidskwaliteit en functies, alleen heb ik een probleem met de HEOS app.

Als ik connectie maak met internet via een ethernet kabel heb ik wel internetradio en rechtstreeks spotify connect. Mijn voorkeur gaat uit naar Tidal, dan moet ik de HEOS app gebruiken. Echter wordt de PM-7000N dan niet gevonden!

Pas ik de verbinding aan naar WiFi, komt wel direct de PM7000 in de app beschikbaar en kan ik Tidal, spotify en internetradio gebruiken.

Dus met WiFi werkt alles feilloos, maar zodra ik een ethernetkabel aansluit, kan de HEOS app de PM-7000 niet meer vinden. Internetradio en Spotify connect blijft dan wel werken dus de verbinding is goed. Diagnose geeft ook aan dat alles klopt (verbinding/router/internet).

Ik wil het liefst een stabiele verbinding hebben, zeker voor Tidal maar dat lukt dus niet. Heb ook speciaal een Audioquest Forest ethernetkabel erbij gekocht maar die is nu dus nutteloos. De internetverbinding gaat via een Ziggo Connectbox.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Hoop van wel want dit werk wel, maar is niet wenselijk...

Maus

De wifi zal verbinding tot stand brengen binnen hetzelfde netwerk, en de ethernetkabel zit 'daarbuiten'.

Dus je Marantz hangt in een ander netwerk dan het apparaat met de app erop. Zit er niet toevallig een andere router tussen de Marantz en de ziggo, en is je wifi verbinding gemaakt rechtstreeks met de Ziggo box of via een mesh systeem(dus meerdere zenders) of andere router?
Een router 'schermt af' en dan hebben de Marantz en de app hun eigen bubble waar ze in zitten.

lieven

Citaat van: Maus op december 21, 2020, 13:28:44
De wifi zal verbinding tot stand brengen binnen hetzelfde netwerk, en de ethernetkabel zit 'daarbuiten'.

Dus je Marantz hangt in een ander netwerk dan het apparaat met de app erop. Zit er niet toevallig een andere router tussen de Marantz en de ziggo, en is je wifi verbinding gemaakt rechtstreeks met de Ziggo box of via een mesh systeem(dus meerdere zenders) of andere router?
Een router 'schermt af' en dan hebben de Marantz en de app hun eigen bubble waar ze in zitten.
Dit kan ook gewoon door een andere poort op de router te gebruiken. Hij kan het testen door de kabel in zijn pc/laptop te steken en vervolgens het ip adres opschrijven dan laptop met wifi verbinden en dan dat ip adres opschrijven. Is dit in hetzelfde subnet dan is dat niet het probleem anders wel natuurlijk

Maus

Jij omschrijft het met iets meer kennis van zaken denk ik. Ik probeerde er even achter te komen of de TS een 2e router heeft of iets dergelijks :D

lieven

Citaat van: Maus op december 21, 2020, 14:03:21
Jij omschrijft het met iets meer kennis van zaken denk ik. Ik probeerde er even achter te komen of de TS een 2e router heeft of iets dergelijks :D

dat kan wel haha ik ben een opleiding netwerkbeheerder aan het volgens. Als hij gewoon zijn laptop verbindt met die kabel en daarna met het internet zijn ip-adressen en subnetmask opschrijft zal ik wel zeggen of het in hetzelfde subnet zit