Help Marantz versus Philips

Gestart door jwx, december 05, 2020, 14:45:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Ik heb een Marantz NR1601 werkt perfect doet alles  hello

Heb ook een Philips DCD 7010 klasse D versterker incl alle aansluitingen en uitgangen doet het ook goed  pompom


Maar hoor geen verschil nou ja dat die Philips "harder" kan lijkt het wel

Durf het niet te zeggen meer "druk of zoiets"   oooohhhhh jjeeeeeee


En nu hhheeellpppppppppp  de niet beleiver



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Vergelijk nu eens met een echte versterker :D

Dennis E36

Die ervaring heb ik ook met mijn nieuwe versterker tov de PM14 mk2 KI  :yes:

Op papier minder vermogen, maar toch blijft deze versterker veel krachtiger op hoger volume.
Zal deels nieuw vs 20 jaar oud zijn, maar wellicht ook een stabielere voeding.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

Citaat van: Dennis E36 op december 24, 2020, 13:19:56
Die ervaring heb ik ook met mijn nieuwe versterker tov de PM14 mk2 KI  :yes:

Op papier minder vermogen, maar toch blijft deze versterker veel krachtiger op hoger volume.
Zal deels nieuw vs 20 jaar oud zijn, maar wellicht ook een stabielere voeding.

Ja vind het ook vreemd maar waar

Denk bij mij klasse D meer als 90 % rendement van het vermogen continu
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lieven

Citaat van: John Wx op december 05, 2020, 14:45:23
Ik heb een Marantz NR1601 werkt perfect doet alles  hello

Heb ook een Philips DCD 7010 klasse D versterker incl alle aansluitingen en uitgangen doet het ook goed  pompom


Maar hoor geen verschil nou ja dat die Philips "harder" kan lijkt het wel

Durf het niet te zeggen meer "druk of zoiets"   oooohhhhh jjeeeeeee


En nu hhheeellpppppppppp  de niet beleiver

Heb je het over output of over het verbruik. Mijn marantz van de jaren 70 verbruikt ook veel meer dan klasse d versterkers die even hard gaan

JohnWx

Citaat van: lieven op december 24, 2020, 20:04:16
Heb je het over output of over het verbruik. Mijn marantz van de jaren 70 verbruikt ook veel meer dan klasse d versterkers die even hard gaan

Weet het verschil tussen a/b en klasse d  :-D


Alleen klasse D is heel efficiënt 90%
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lieven

Gewoon om zeker te zijn john en de ene versterker heeft ook een heel andere opbouw. Ik heb ab versterker die 20% van hun vermogen naar buiten genereren en sommige 40% dus alle ik denk dat je naar de wattage van de output moet kijken en zelf dan is het moeilijk. Mijn mono buizenversterker van 25 watt gaat rete harder dan mijn 2 × 25 watt microketen.

SB_Marantz

Wanneer beide versterkers echt max 25 Watt voor clippen leveren gaat de één niet harder dan de andere.
Tevens zijn het geen Watt's maar Vac.
Vac is om te rekenen naar Watt's.

Niemand kan deze hogere wiskunde weerleggen.

En ja, het rendement van b.v. een klasse D ligt hoger maar dat staat los van de (max) output.
Meet de output van beide maar eens.

Ik denk, omdat dit al tientallen keren is aangehaald (max vermogen en de daarmee behaalde SPL) wel een keer duidelijk moge zijn.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

lieven

Citaat van: SB_Marantz op januari 20, 2021, 12:57:44
Wanneer beide versterkers echt max 25 Watt voor clippen leveren gaat de één niet harder dan de andere.
Tevens zijn het geen Watt's maar Vac.
Vac is om te rekenen naar Watt's.

Niemand kan deze hogere wiskunde weerleggen.

En ja, het rendement van b.v. een klasse D ligt hoger maar dat staat los van de (max) output.
Meet de output van beide maar eens.

Ik denk, omdat dit al tientallen keren is aangehaald (max vermogen en de daarmee behaalde SPL) wel een keer duidelijk moge zijn.

sorry voor het late antwoord. Uiteindelijk blijkt mijn speaker van de buizenversterker een veel hoger rendement te hebben.

JohnWx

Citaat van: lieven op februari 15, 2021, 16:51:59
sorry voor het late antwoord. Uiteindelijk blijkt mijn speaker van de buizenversterker een veel hoger rendement te hebben.

Beter laat dan nooit ben ook alweer twee versterkers verder  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lieven

Citaat van: John Wx op februari 15, 2021, 16:58:21
Beter laat dan nooit ben ook alweer twee versterkers verder  :-D
amai ferm.