Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: WimPeu op mei 13, 2014, 19:42:25
Was ook geintje. Blijf voor stereo lekker bij mijn heerlijke CA 840A. Tot ik een Accu kan betalen een heerlijk alternatief.
... die CA componenten blijven ook steevast goed uit reviews komen. Wat dat aangaat is CA echt wel ondergewaardeerd door de consument :yes:.

WimPeu

Citaat van: xander32 op mei 13, 2014, 19:51:09
... die CA componenten blijven ook steevast goed uit reviews komen. Wat dat aangaat is CA echt wel ondergewaardeerd door de consument :yes:.

Vind ik prima, dan blijven ze 2e hands ook lekker betaalbaar.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

#3167
Nu de nieuwe Bløf, toch altijd weer mooi.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op mei 11, 2014, 15:23:31
Ik kom er steeds meer achter dat al die dure dedicated streamers van vele duizenden Euro's gewoonweg op alle vlakken voorbij gestreefd worden door dit soort dingetjes die veeeel meer dingen kunnen en slechts een fractie kosten. Deze Minix kost me €139,-. Bedoeling is om audio via USB Out naar de Oppo te sturen en met een smartphone bedienen. Films met XBMC gewoon via HDMI naar de Integra. Het is de Android versie van een vele malen duurdere MacMini. We gaan het meemaken.
Ben me ook in deze materie aan het verdiepen Wim en las de volgende recensie van een vergelijkbaar apparaat wat 149 euro moet kosten.
Lijkt me niet verkeerd gezien de mogelijkheden.  :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Citaat van: Paul op mei 17, 2014, 13:30:45
Ben me ook in deze materie aan het verdiepen Wim en las de volgende recensie van een vergelijkbaar apparaat wat 149 euro moet kosten.
Lijkt me niet verkeerd gezien de mogelijkheden.  :roll:

Tja, heb hem ook gezien. Ik heb inmiddels de Minix weer retour gestuurd. De bediening was ronduit waardeloos te noemen. Geen HD audio met XBMC, muziekstreamen ook slechte bediening. Game geprobeerd maar die zijn hoofdzakelijk ontworpen voor een touchscreen bediening dus dat was ook een ramp. Netflix dacht dat ik in Noorwegen woonde  shutup ect,ect. Leuke ervaring maar ik ben eerst weer genezen van dit soort 'wonderdoosjes' Als je audio en video wilt gaan streamen?...Oppo.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op mei 17, 2014, 15:58:05
Tja, heb hem ook gezien. Ik heb inmiddels de Minix weer retour gestuurd. De bediening was ronduit waardeloos te noemen. Geen HD audio met XBMC, muziekstreamen ook slechte bediening. Game geprobeerd maar die zijn hoofdzakelijk ontworpen voor een touchscreen bediening dus dat was ook een ramp. Netflix dacht dat ik in Noorwegen woonde  shutup ect,ect. Leuke ervaring maar ik ben eerst weer genezen van dit soort 'wonderdoosjes' Als je audio en video wilt gaan streamen?...Oppo.
Geen succes dus, wacht ook maar komt ook door gebrek aan tijd om me hier in te verdiepen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

joep

Citaat van: WimPeu op mei 17, 2014, 15:58:05
Tja, heb hem ook gezien. Ik heb inmiddels de Minix weer retour gestuurd. De bediening was ronduit waardeloos te noemen. Geen HD audio met XBMC, muziekstreamen ook slechte bediening. Game geprobeerd maar die zijn hoofdzakelijk ontworpen voor een touchscreen bediening dus dat was ook een ramp. Netflix dacht dat ik in Noorwegen woonde  shutup ect,ect. Leuke ervaring maar ik ben eerst weer genezen van dit soort 'wonderdoosjes' Als je audio en video wilt gaan streamen?...Oppo.

Noorwegen, maar je woont toch ook die kant uit?

WimPeu

Even stof afblazen. Toch weer het een en ander veranderd. Verwacht volgende week de opvolger te begroeten van mijn reeds jaren lang gekoesterde Squeezebox. Ik heb in de loop der jaren een beetje rond lopen neuzen wat de SBT icm een goede dac zou kunnen gaan vervangen. Linn en Cambridge Audio geprobeerd maar niet mijn ding vooral vanwege de soms rampzalige integratie (Linn) of de niet altijd lekker werkende UI. Wat betreft UI is er naar mijn mening maar een merk wat dat echt goed voormekaar heeft en dat is Meridian. Dat en de ervaring van de audiofiele capaciteiten (whatever  :-o)  deed mij uitzien naar meridian streamers. Meridian is een hifi wereld opzich dus het is niet zo dat je een streamer koopt, aansluit op je netwerk en klaar bent. Zo eenvoudig werkt het niet maar met een Meridian addict in de buurt kom ik daar wel uit. als het eenmaal draait is het een super combi voor jaren en jaren. Om kort te zijn, de oppo is verkocht want die diende voor 95% als dac voor mijn SBT en een mooie Meridian MD/MS 600 combi met 2 maal 4T aan opslag gekocht. Niks geen gedoe met Nas, server oid. alle muziek in het systeem zelf met een UI op de iPad waar je je vingers bij kunt aflikken...nu nog een paar nachtjes slapen en we gaan het beleven.

Kwa HT is aales nog het zelfde. Integra/Usher combi blijft onverslaanbaar.  HB

De MS 600





MD 600


Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WilliamB

Mooi upgrade Wim. Veel stream plezier. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WimPeu

Citaat van: WilliamB op november 21, 2014, 18:17:50
Mooi upgrade Wim. Veel stream plezier. :yes:

Gaat vast goedkomen William. Vanwege de spontane aankoop op een moment dat ik de benodigde kudo's nog niet bij mekaar geraapt had moest ik gedwongen een paar weekjes wachten. Dit na overleg natuurlijk met de goedwillende verkoper.  notworthy  Laatste dagen duren nu wel lang... HLP
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Weer een wel overwogen verandering op de rolllll.... goed bezig Wim en idd goed gebruik gemaakt van de kennis van Ronald. We zien weer uit naar je verslag op het moment dat het spul weer binnen is!  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: lo op november 21, 2014, 18:31:30
Weer een wel overwogen verandering op de rolllll.... goed bezig Wim en idd goed gebruik gemaakt van de kennis van Ronald. We zien weer uit naar je verslag op het moment dat het spul weer binnen is!  :yes:

Hee leo... hello  Zonder Ronald was ik nooit aan Meridian gaan denken. Nogal duur en voor een leek nogal...ehhh...anders.  :-D  Jammer dat Meridian geen mooie intergrated in hun programma heeft. Nu zit je aan een hevig dure 808 of 818 pre vast met daarbij een EV op niveau. Stapje voor stapje dan maar.  8-)

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Mooie upgrade, weloverwogen ook (dat is bij jou ook wel eens anders geweest :-D).


Zelf hou ik mijn hart vast voor het moment mijn SBT het zal begeven, want een waardige opvolger kan ik op dit moment nog niet vinden. Echter heeft het concept minipc wel mijn aandacht. Maar dan zit je weer vast aan minimaal één extra kastje: een seperate (usb) dac.

Marantz NA11s1 is voor mij te prijzig, ik ben (nog) niet bereid drie mille voor een streamer neer te tellen. Mogelijk gaat er ooit een NA14s1 komen  :roll:.


Hoe dan ook; zeer benieuwd ben ik naar jouw Meridian upgrade en m.n. hetgeen deze klankmatig brengt t.o.v. de SBT.


Alvast veel (luister-) plezier gewenst :yes:.

WimPeu

Bedankt Xander. Het streamgebeuren is een nogal onoverzichtelijke ratje toe.  :-o  Vroeger kocht je gewoon een CD speler. Duur of goedkoop maar het principe was hetzelfde. Met streaming kun je zo veel kanten op dat het niet meer met elkaar te vergelijken is. Mijn doel is zo goed mogelijke klank en duidelijke, snelle en stabiele interface. Zo weinig mogelijk gedoe met servers, dac's, kabels ed. Dan kom je toch uit op een all-in-one. NA11, Linn, Naim ed. De Meridian is trouwens niet eens een all-in one want zonder de core software in de MD600 doet een MS600 ook niks.  nopompom    :-D  SBT met een goeie dac is natuurlijk in principe onverslaanbaar maar goed na een jaar of 7 wil ik toch wel eens naar het echte werk schakelen.  :-P 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Jij was hier ook een voortrekker inzake het streamen, één van de eersten hier met een Logitech Squeezebox en je hebt denk ik in de loop der jaren ook de nodige forumleden aangestoken.


Citaat van: WimPeu op november 21, 2014, 18:46:14
Bedankt Xander. Het streamgebeuren is een nogal onoverzichtelijke ratje toe.  :-o  Vroeger kocht je gewoon een CD speler. Duur of goedkoop maar het principe was hetzelfde. Met streaming kun je zo veel kanten op dat het niet meer met elkaar te vergelijken is. Mijn doel is zo goed mogelijke klank en duidelijke, snelle en stabiele interface. Zo weinig mogelijk gedoe met servers, dac's, kabels ed. Dan kom je toch uit op een all-in-one. NA11, Linn, Naim ed. De Meridian is trouwens niet eens een all-in one want zonder de core software in de MD600 doet een MS600 ook niks.  nopompom    :-D  SBT met een goeie dac is natuurlijk in principe onverslaanbaar maar goed na een jaar of 7 wil ik toch wel eens naar het echte werk schakelen.  :-P