PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

#660
Citaat van: Cornelis1921 op april 27, 2019, 17:53:14
Voor de economisch renderende meerderheid wel helaas.  Fysieke dragers hebben definitief hun tijd gehad, ook vinyl, want is niet meer dan een hype, een nostalgisch retro "dingetje" voor op dit moment, doch volgende generaties zullen ook dat niet meer omarmen. Het is gedaan met de labels, de grotere investeerders en "in eigen beheerders" nemen het nu al reeds over. Dat zijn de feiten voor nu.
Niet zo negatief Cor. Er zijn en blijven nog zoveel fysieke muziekdragers te koop dat je ze met de beste wil van de wereld niet gekocht krijgt. Trouwens met jouw muziekcollectie kun je volgens mij tot je 120e aan een stuk door muziek beluisteren en voor de nieuwe uitgaven is streamen een goede optie.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

renes59

Ik heb in de afgelopen maand 350 cd's kunnen toevoegen aan mijn collectie. Jazz, blues en wereldmuziek uit nalatenschap en overbodig aanwezig vanwege harde schijf. Voor mij is er nog genoeg alleen niet in de winkel, dat is wel jammer.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 27, 2019, 18:03:22
Niet zo negatief Cor. Er zijn en blijven nog zoveel fysieke muziekdragers te koop dat je ze met de beste wil van de wereld niet gekocht krijgt. Trouwens met jouw muziekcollectie kun je volgens mij tot je 120e aan een stuk door muziek beluisteren en voor de nieuwe uitgaven is streamen een goede optie.
Dank je Roy, voor deze relativering jouwerzijds van één van iedere dag terug kerende angsten: "Hoe lang nog de nieuw CD's en CD-spelers?". Want streamen?? Oké, doch alleen wanneer het niet meer anders dan langs deze weg kan. IK heb niets met elektronica, ben een echte noob van dat, kan zelfs ook nog steeds met PC en smartphone (heb een SAMSUNG J1) overweg, want moet John mij nog altijd bij helpen. Vind de audio-elektronica van het vorige decennium het prettigst, kon ik nog net begrijpen, maar streaming en streamen gaat mij nu voorlopig nog boven de pet. Houd het dus bij de 'old skool' CD, en nog altijd met veel plezier. pompom notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Dat heb ik ook Cor, gewoon een cd erin op start drukken en het volume regelen met een volumeknop en verder geen gedoe. Als ik wil zou ik kunnen streamen maar doe het nooit.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op april 27, 2019, 19:46:13
Ik heb in de afgelopen maand 350 cd's kunnen toevoegen aan mijn collectie. Jazz, blues en wereldmuziek uit nalatenschap en overbodig aanwezig vanwege harde schijf. Voor mij is er nog genoeg alleen niet in de winkel, dat is wel jammer.
Ook in Leiden hebben Velvet Music en Plato het iedere jaar moeilijker als het gaat om de verkoop van  CD's, zij moeten het dus ook voornamelijk van de omzet van vinyl hebben. Toch is de verkoop van klassieke muziek CD's, ook tweede hands, lang niet zo scherp gedaald als die van de andere genres. Doch voor lekker CD's struinen moeten we toch zo'n tien tot twintig jaar terug in de tijd gaan, de echte hoogtij dagen van dit medium, en dat terwijl er al voordat streaming in de winkels verkrijgbaar was, werd er al gesproken over het komende einde van de CD, en dat was zo'n 15 jaar geleden, en toen vreesde ik al: "Nu, dus hooguit nog maat 10 jaar en dan is het voorgoed over en uit met de CD."
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op april 27, 2019, 19:51:44
Dat heb ik ook Cor, gewoon een cd erin op start drukken en het volume regelen met een volumeknop en verder geen gedoe. Als ik wil zou ik kunnen streamen maar doe het nooit.
Carl Gustav Jung schreef al over de onvermijdelijkheid en noodzaak van (dagelijks) terugkerende rituelen in het leven mensen èn ook dieren. En CD's afspelen is er ook zo één.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Ja, is mijn antwoord richting Robert voor wat betreft muzikale behang.

Momenteel met de rappers en hun voicedecoders of zoiets, bah.

Zit nu mee veel plezier naar de laatste cd van Mathilde Santing - Troublemaker te luisteren, dat zijn dan gelukkig weer lichtpuntjes tussen de huidige eendagsvliegen  8-)

renes59

Rappers heb ik ook helemaal niets mee, vind het geen muziek.
Autotune moeten ze afschaffen dan vallen al die zogenaamde "sterren" van de hemel.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op april 27, 2019, 21:01:01
Rappers heb ik ook helemaal niets mee, vind het geen muziek.
Autotune moeten ze afschaffen dan vallen al die zogenaamde "sterren" van de hemel.
"Als sterren, die aan de hemel staan, hou ik van jou..." Oftewel, Fransje Bauer zong er reeds jaren geleden al over. ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

Wat een gezemel van ouwe lullen hierboven zeg  :evil: . Elke generatie heeft zo zijn eigen voorkeuren. Ga mee met je tijd en/of omarm je eigen generatiemuziek en weergavemogelijkheden. Maar ga niet zo lopen afgeven op "de jeugd/muziek/koptelefoongeneratie van nu".  Ik probeer mee te gaan in de nieuwe dingen, ook omdat ik zelf nog jonge kinderen heb. Het duurt soms even, maar na een tijdje "begrijp je het wel". En dat laatste ga ik niet uitleggen... En na het begrijpen komt het waarderen en daarna soms zelfs echt de nieuwe muziek goed vinden. Werkt eigenlijk hetzelfde als bij een jongere, alleen duurt het wat langer  HB
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cornelis1921

Citaat van: pameijer op april 27, 2019, 21:15:16
Wat een gezemel van ouwe lolliestoklen hierboven zeg  :evil: . Elke generatie heeft zo zijn eigen voorkeuren. Ga mee met je tijd en/of omarm je eigen generatiemuziek en weergavemogelijkheden. Maar ga niet zo lopen afgeven op "de jeugd/muziek/koptelefoongeneratie van nu".  Ik probeer mee te gaan in de nieuwe dingen, ook omdat ik zelf nog jonge kinderen heb. Het duurt soms even, maar na een tijdje "begrijp je het wel". En dat laatste ga ik niet uitleggen... En na het begrijpen komt het waarderen en daarna soms zelfs echt de nieuwe muziek goed vinden. Werkt eigenlijk hetzelfde als bij een jongere, alleen duurt het wat langer  HB
O ja, er wordt ook tegenwoordig nog steeds door heel muzikanten serieus en hard gewerkt om hele goede muziek te maken, zoals bijvoorbeeld Steven Wilson, en de The War on Drugs, om er zomaar twee acts te noemen. Muziek van deze tijd en geweldig goed, en THWD haalt zelfs Radio 3FM en 2FM met gemak en kent ook in Nederland een relatief grote aanhang, zo ok Steven Wilson. Dus Paul, het valt alleszins mee met dat ouwe lullen gezeur hier ... ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Het zal ouwelúllen gedoe zijn maar er zijn muziekstijlen waar ik niet tegen kan en niet begrijp, wil het niet begrijpen ook, o.a. rapmuziek. Mijn kinderen zijn ouder maar met rap hadden die ook helemaal niets.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op april 27, 2019, 22:36:40
Het zal ouwelúllen gedoe zijn maar er zijn muziekstijlen waar ik niet tegen kan en niet begrijp, wil het niet begrijpen ook, o.a. rapmuziek. Mijn kinderen zijn ouder maar met rap hadden die ook helemaal niets.
De rap van tegenwoordig - en die feitelijk niets meer de oorspronkelijk hip hop cultuur heeft te maken - is niet dan commerciële gemakkelijk te verteren consumptie muziek waar niemand er echt voor gaat zitten, zelfs de makers ervan niet. Kortom: Muzikaal behang. Dat zegt genoeg.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

Citaat van: pameijer op april 27, 2019, 21:15:16
Wat een gezemel van ouwe lolliestoklen hierboven zeg  :evil: . Elke generatie heeft zo zijn eigen voorkeuren. Ga mee met je tijd en/of omarm je eigen generatiemuziek en weergavemogelijkheden. Maar ga niet zo lopen afgeven op "de jeugd/muziek/koptelefoongeneratie van nu".  Ik probeer mee te gaan in de nieuwe dingen, ook omdat ik zelf nog jonge kinderen heb. Het duurt soms even, maar na een tijdje "begrijp je het wel". En dat laatste ga ik niet uitleggen... En na het begrijpen komt het waarderen en daarna soms zelfs echt de nieuwe muziek goed vinden. Werkt eigenlijk hetzelfde als bij een jongere, alleen duurt het wat langer  HB
Ouwelullen? Kunnen die jonge lullen nog wat van leren.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 28, 2019, 02:07:44
Ouwelolliestoklen? Kunnen die jonge lolliestoklen nog wat van leren.
WTF. LUUL.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.