PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

joep

I.d.d. of een winkel die nog een PM-11s3 heeft staan en weet dat er een "Ruby" voor dezelfde verkoopprijs aan komt.

AkTeVox

Citaat van: joep op mei 07, 2018, 22:53:42
I.d.d. of een winkel die nog een PM-11s3 heeft staan en weet dat er een "Ruby" voor dezelfde verkoopprijs aan komt.

Neen hoor, ik had dit gesprek een 6 tal maanden geleden met mijn dealer. Hij had zowel de 10 als de 11 staan.  :wink:
Bij mijn andere dealer in Laarne komt de 10 er zelfs niet in vanwege de class D Hypex .  :-o :-o :-o

joep

Opvolger van de PM-11s3 zou vermoedelijk ook een class D worden.

AkTeVox

#528
Citaat van: joep op mei 08, 2018, 17:35:14
Opvolger van de PM-11s3 zou vermoedelijk ook een class D worden.


Pff dan hoef ik hem ook niet. Laatst een Naim class D  vergeleken met mijn 11 en verschil zat hem vooral in de details, die kwamen een heel stuk minder naar voren. Het ding speelde lang niet zo fijn als de 11.
De eigenaar van de gloednieuwe Naim kwam eigenlijk een paar speakers testen maar droop teleurgesteld af met de Naim onder de arm.....

joep

#529
 HLP Ik zal maar wat zuiniger gaan worden op mijn PM-11s3.  HLP

Sound United Raum F112/Atrium 4.1: Weltpremiere mit Premium-HiFi

Im Mittelpunkt der Show steht hier eine echte Weltpremiere: Ken Ishiwata, Markenbotschafter und renommierter Sounddesigner, feiert dieses Jahr sein 40-jähriges Firmenjubiläum bei Marantz. Zu diesem Anlass hat er eine exklusive Stereo-Kombination mit dem Codenamen ,,Ruby" entwickelt. Die neuen Modelle werden vor Ort auf der High End zum ersten Mal enthüllt und live vorgeführt. Begleitet wird die noch unveröffentlichte Marantz Serie durch die Signature Serie der amerikanischen Schwestermarke Polk Audio. Die Signature Serie wird nach einem dezidierten europäischen Soundtuning in Kürze neu aufgelegt.

DansaN

Citaat van: AkTeVox op mei 08, 2018, 17:45:36

Pff dan hoef ik hem ook niet. Laatst een Naim class D  vergeleken met mijn 11 en verschil zat hem vooral in de details, die kwamen een heel stuk minder naar voren. Het ding speelde lang niet zo fijn als de 11.
De eigenaar van de gloednieuwe Naim kwam eigenlijk een paar speakers testen maar droop teleurgesteld af met de Naim onder de arm.....
Naim is toch een klasse a/b versterker?
Ik ken zo snel geen Naim klasse D tenminste.
Bedoel je wellicht NAD?

Vinyl_Fuchs

Dat noemen ze dan productinnovatie.  Ik voorzie een flop m.b.t. 10 serie. Of prijsverlagingen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Audiofiel

Citaat van: AkTeVox op mei 08, 2018, 17:45:36

Pff dan hoef ik hem ook niet. Laatst een Naim class D  vergeleken met mijn 11 en verschil zat hem vooral in de details, die kwamen een heel stuk minder naar voren. Het ding speelde lang niet zo fijn als de 11.
De eigenaar van de gloednieuwe Naim kwam eigenlijk een paar speakers testen maar droop teleurgesteld af met de Naim onder de arm.....

Naim heeft geen klasse D voor zover ik weet. :wink:

TurboMarco

Ach in audioland worden wel meer dingen uit de duim gezogen  :-D

Ik kijk er niet eens meer van op ,maar vermakelijk is het wel .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Wat is er mis met klasse D versterking? Relatief veel vermogen en minder warmte ontwikkeling, neemt minder ruimte in beslag,  efficiënt t.o.v. de overige vormen van versterking dus.

TurboMarco

Citaat van: xander32 op mei 09, 2018, 06:41:55
Wat is er mis met klasse D versterking? Relatief veel vermogen en minder warmte ontwikkeling, neemt minder ruimte in beslag,  efficiënt t.o.v. de overige vormen van versterking dus.
Daar is helemaal niets mis mee ,op basis van de door jou aangehaalde argumenten kan je enkel concluderen dat class D ...en zeker uit huize Hypex superieur is aan class a/b .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mountainbiker

Citaat van: TurboMarco op mei 09, 2018, 08:52:39
Daar is helemaal niets mis mee ,op basis van de door jou aangehaalde argumenten kan je enkel concluderen dat class D ...en zeker uit huize Hypex superieur is aan class a/b .
Ik gebruik de NAD D3020, met Hypex modules, nu een kleine anderhalf jaar. Wil geen andere type versterker meer.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

renes59

Citaat van: xander32 op mei 09, 2018, 06:41:55
Wat is er mis met klasse D versterking? Relatief veel vermogen en minder warmte ontwikkeling, neemt minder ruimte in beslag,  efficiënt t.o.v. de overige vormen van versterking dus.
Niets, maar een klasse D versterking is nog geen buizenversterking. 8-)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

211

Citaat van: xander32 op mei 09, 2018, 06:41:55
Wat is er mis met klasse D versterking? Relatief veel vermogen en minder warmte ontwikkeling, neemt minder ruimte in beslag,  efficiënt t.o.v. de overige vormen van versterking dus.
Helemaal niets mis met bovenstaande argumenten. Maar de "sound" heeft me (tot nu toe nog) niet kunnen bekoren...
Zolang je maar geniet....

RHK

Als ik de PM8000 aanzet op schakeling klasse A, dan hoor ik wel degelijk verschil.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*