PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

sjoek

Citaat van: Nb op april 27, 2017, 18:18:19
:gp:

+1

Ik denk als je puur blind een versterker gaat kopen op het geluid. Dat je heel raar opkijkt met wat je thuis komt in 9 van de 10 gevallen...
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

mountainbiker

Citaat van: pameijer op april 27, 2017, 10:17:28
Om de knuppel maar weer eens voor de laatste keer te gooien: ik denk dat je geen verschil hoort tussen de 2 versterkers en dat de "upgrade" vooral voor de economie geldt. Ik heb verschillende premium Marantzen gehad thuis (PM11S1, PM15S2, PM11S2), klinken allemaal hetzelfde, hartstikke goed, maar hetzelfde. Stop de centjes in je speakers, of in CD's/LP's, heb je meer aan.
Klopt.Als er iets is wat ik geleerd heb met het hele audio gebeuren is dat je vooral heel goed op je portemonnee moet letten.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

TurboMarco

Hoeveel knuppels zijn er nodig  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

#423
Begint op het blauwe forum te lijken  :-o. Waar ik ook een heel tijdje heb rond gehangen. Er is daar heel veel kennis en onderbouwing en ik heb daar best veel geleerd maar helaas loopt elk topic uit op een eindeloze (vaak grimmige) discussie en dat is gewoon niet gezellig meer.

Misschien ben je het niet altijd met elkaar eens maar so be it, belangrijker is dat het leuk is op een forum vandaar dat ik hier rond hang pompom pompom
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

#424
... indien het gross aan versterking indentiek presteert en klinkt, bekabeling er niet toe doet, cdp's veelal gelijk klinken, mp3 met het menselijk oor niet te onderscheiden valt van flac/wav en consorten, is het een kwestie van eenmalig de juiste ls kiezen en je bent voor het leven klaar. Fora als deze hebben geen bestaansrecht meer, daar kennis/ervaringen anders dan bovenstaande niet relevant zijn, er niet toe doen.

"Speakers i.c.m. de akoestiek bepalen gezamelijk voor de volle 100% de geluidskwaliteit, all het overige betreft commercie".


:roll:



TurboMarco

Er gaat wel eens wat kapot ,of verandering van spijs doet eten .
Ook komt er steeds weer wat nieuws ,en dan is de PM10 een schot in de roos.

Er blijft genoeg over om over te lullen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

Citaat van: xander32 op april 28, 2017, 05:41:17
... indien het gross aan versterking indentiek presteert en klinkt, bekabeling er niet toe doet, cdp's veelal gelijk klinken, mp3 met het menselijk oor niet te onderscheiden valt van flac/wav en consorten, is het een kwestie van eenmalig de juiste ls kiezen en je bent voor het leven klaar. Fora als deze hebben geen bestaansrecht meer, daar kennis/ervaringen anders dan bovenstaande niet relevant zijn, er niet toe doen.

"Speakers i.c.m. de akoestiek bepalen gezamelijk voor de volle 100% de geluidskwaliteit, all het overige betreft commercie".


:roll:

Ik denk 98% tot 99% maar dat doet er niet toe want misschien zit ik er wel 10% naast  :? :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Dan kan Maurice het forum flink meer compact en overzichtelijk maken, zijn er nog slechts 3 boards nodig:

Luidsprekers

Akoestiek

en al het overige kan in Café De Dikke Elco


:roll:

Brutus

Nee hoor, je blijft altijd nog het kwalitatieve aspect houden van elk item/unit binnen de keten. En of dat leidt tot verbetering in geluidskwaliteit is dan weer aan een ieder omdat te beoordelen  :wink: :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Brutus

#429
Ben ook niet zo'n ls-kabel believer maar heb wel besloten als de PM11 komt ik een AQ type 4 kabel ga kopen en zelf ga afmonteren met cablepants en spade/banaan van AQ 500 gold. Tja, waarom......omdat ik het gewoon mooi vind  :-D :-D

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

TurboMarco

Citaat van: xander32 op april 28, 2017, 13:15:21
Dan kan Maurice het forum flink meer compact en overzichtelijk maken, zijn er nog slechts 3 boards nodig:

Luidsprekers

Akoestiek

en al het overige kan in Café De Dikke Elco


:roll:
Is maar goed dat jij de indeling niet maakt .
Er zijn op het gebied van versterkers zat verschillen te bespreken (zie de verschillende boards ) .

Het zelfde geldt voor bronnen  :yes:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Waar wil je het dan gaan over hebben?
Wat zijn die verschillen dan? We hebben het dan toch enkel over verschillen in specs?

Die kan je eenvoudig vinden op de sites van leveranciers :yes:.

Citaat van: TurboMarco op april 28, 2017, 21:03:05
Is maar goed dat jij de indeling niet maakt .
Er zijn op het gebied van versterkers zat verschillen te bespreken (zie de verschillende boards ) .

Het zelfde geldt voor bronnen  :yes:

TurboMarco

Nou of je spreekt over een versterker met 2 kanalen ,of zelfs 11 kanalen tot vintage aan toe .
Ja de specs verschillen ,de toepassing dus ook .

Wie weet praten we straks over het draadloze gebeuren  :mrgreen:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

NB

Citaat van: xander32 op april 29, 2017, 07:14:11
Waar wil je het dan gaan over hebben?
Wat zijn die verschillen dan? We hebben het dan toch enkel over verschillen in specs?

Die kan je eenvoudig vinden op de sites van leveranciers :yes:.

Die zijn altijd flink gekruid.
Ik lees toch liever gebruikers ervaringen, die soms ook niet altijd eerlijk zijn omdat men een zepert niet wil toegeven.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Specs zijn specs, toch? Daarvoor heb je geen forum(-leden) nodig.

Citaat van: Nb op april 29, 2017, 11:10:57
Die zijn altijd flink gekruid.
Ik lees toch liever gebruikers ervaringen, die soms ook niet altijd eerlijk zijn omdat men een zepert niet wil toegeven.