PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thanatos

Streaming bied zoveel voordelen tov. CD/SACD.. geluidskwaliteit neemt alleen maar toe.

Maar met een mooie verzameling CD's wil je die natuurlijk wel blijven gebruiken.

Als ik het goed zie aan de achterkant van die nwe speler zitten er ook digitale inputs op. Dus met een mooie streamer transport kun je  DAC in de speler gebruiken.

Cornelis1921

Citaat van: thanatos op februari 26, 2017, 14:49:49
Streaming bied zoveel voordelen tov. CD/SACD.. geluidskwaliteit neemt alleen maar toe.

Maar met een mooie verzameling CD's wil je die natuurlijk wel blijven gebruiken.

Als ik het goed zie aan de achterkant van die nwe speler zitten er ook digitale inputs op. Dus met een mooie streamer transport kun je  DAC in de speler gebruiken.
Ondanks dat streaming dan volgens jou zoveel voordelen zou bieden, vind ik het niet prettig te moeten leven dat er zoveel - louter op winst beluste partijen - zich met mijn muziek bemoeien; kijk maar naar Disney, trekt zomaar de stekker uit sommige producten. :-(
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

thanatos

Zonder die winst geen drijfveer om muziek te gaan verkopen.

Principe begon al bij de troubadours  :-D

Juist doordat de distributie makkelijker en stukken goedkoper is met streaming zal er uiteindelijk meer aanbod bij de consument komen.

Alleen al het feit dat ik met Qobuz en Spotify zo'n enorme berg muziek tot mijn beschikking kijk ik niet meer om naar CD of zelf verzamelen van FLAC's.

Cornelis1921

Citaat van: thanatos op februari 26, 2017, 15:14:12
Zonder die winst geen drijfveer om muziek te gaan verkopen.

Principe begon al bij de troubadours  :-D

Juist doordat de distributie makkelijker en stukken goedkoper is met streaming zal er uiteindelijk meer aanbod bij de consument komen.

Alleen al het feit dat ik met Qobuz en Spotify zo'n enorme berg muziek tot mijn beschikking kijk ik niet meer om naar CD of zelf verzamelen van FLAC's.
Laten de kapitalisten hun eigen ding doen, winst maken, maar ze moeten mij daar buiten laten, want hun mentaliteit doet mij een groot verdriet. :cry:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

Citaat van: Cornelis1921 op februari 26, 2017, 15:39:17
Laten de kapitalisten hun eigen ding doen, winst maken, maar ze moeten mij daar buiten laten, want hun mentaliteit doet mij een groot verdriet. :cry:
:gp:

15 jaar geleden was je een oude sukkel als je nog lp's draaide, nu ben je uberhip.  In Japan worden nog steeds veel sacd's gemaakt en verkocht. Die lp's gaan niet zo lang mee, ongelukje hier, feestje daar. Streaming is niet mijn ding. Maar het leuke is wel weer dat ieder zijn eigen voorkeur heeft om hetzelfde doel te bereiken.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

... het is wachten op het moment, dat het cassette bandje weer z'n opwachting maakt  :-P.

http://www.3fm.nl/nieuws/detail/364992/Dag-vinyl,-hallo-cassettebandje

... o jee, het is al gaande :roll:.

Citaat van: Nb op februari 26, 2017, 16:33:06
:gp:

15 jaar geleden was je een oude sukkel als je nog lp's draaide, nu ben je uberhip.  In Japan worden nog steeds veel sacd's gemaakt en verkocht. Die lp's gaan niet zo lang mee, ongelukje hier, feestje daar. Streaming is niet mijn ding. Maar het leuke is wel weer dat ieder zijn eigen voorkeur heeft om hetzelfde doel te bereiken.

Paul

In mijn set nog steeds aanwezig Xander, en met veel plezier de 70 en 80 jaren muziek via Maxwell of TDK kwaliteit.

Citaat van: xander32 op februari 26, 2017, 20:13:11
... het is wachten op het moment, dat het cassette bandje weer z'n opwachting maakt  :-P.

http://www.3fm.nl/nieuws/detail/364992/Dag-vinyl,-hallo-cassettebandje

... o jee, het is al gaande :roll:.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

#367
Had je jou ooit kunnen bedenken dat je nog eens een trendsetter zou zijn?

:-D

Citaat van: Paul op februari 26, 2017, 20:18:06
In mijn set nog steeds aanwezig Xander, en met veel plezier de 70 en 80 jaren muziek via Maxwell of TDK kwaliteit.

Frits Denon

Ik heb hier nog een nette en goed werkende Nakamischi 480 cassettedeck staan. Destijds nieuw gekocht van mijn spaargeld bij Hifi studio Rooken in Groningen. Geloof dat ik zelfs nog de aankoopbon ervan heb en mogelijk ook nog de gebruiksaanwijzing. Vond het toen erg mooi spul.

Moet ik misschien maar weer eens aansluiten op mijn installatie boven. Heb nog een enorme berg cassettebandjes.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Paul

Ik beleef en doe de hobby op mijn manier Xander, gezien mijn audio voorkeuren en geen meeloper in de meute denk ik een buiten beentje.

Maar daarom niet minder gezellig.

Citaat van: xander32 op februari 26, 2017, 20:19:52
Had je jou ooit kunnen bedenken dat je nog eens een trendsetter zou zijn :-D.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Dat mag ik wel; mensen die hun eigen koers varen :yes:.

Citaat van: Paul op februari 26, 2017, 20:24:18
Ik beleef en doe de hobby op mijn manier Xander, gezien mijn audio voorkeuren en geen meeloper in de meute denk ik een buiten beentje.

Maar daarom niet minder gezellig.

Paul

Als men mijn audio verleden leest is er al wat moois voorbij gekomen en ben nog steeds aan het veranderen.   :wink:

Citaat van: xander32 op februari 26, 2017, 20:26:47
Dat mag ik wel; mensen die hun eigen koers varen :yes:.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

sjoek

Hier ook nog steeds de cassettedeck waar ik vroeger mee begonnen ben op te nemen voor de walkman. En nog een laadje vol met cassettebandjes :yes: :-D maar ik voel geen drang er nieuwe bij te kopen :no:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Leuk die nostalgie, maar anno 2017 speel ik m'n jaren '80 muziek minimaal in cd kwaliteit af. Warme herinneringen heb ik aan de tijd van o.a. de walkmans, maar ik hoef niet meer terug.

Echter dat mensen de techniek uit die tijd een warm hart toedragen en deze in stand houden, opdat het niet geheel verloren gaat, dat is mooi. Een stukje historie.

NB

Citaat van: xander32 op februari 27, 2017, 06:45:11


Echter dat mensen de techniek uit die tijd een warm hart toedragen en deze in stand houden, opdat het niet geheel verloren gaat, dat is mooi. Een stukje historie.

Ja dat wel. Ik moet er persoonlijk ook niet meer aan denken, om met die cassettes te moeten modderen.
DCC en DAT klonken wel goed. Alleen het blijft nog steeds onhandig.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.