PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

 :no:

Te druk met muziek luisteren  8-).

Citaat van: Zep op januari 08, 2017, 18:00:17
...
Had je trouwens je voorgenomen test hieromtrent al uitgevoerd?

bert50

Wil ik wel een audioquest diamond stick van 256 gig 😂😂😂😂😂😂😂

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Citaat van: bert50 op januari 08, 2017, 19:21:16
Wil ik wel een audioquest diamond stick van 256 gig 😂😂😂😂😂😂😂

Haha, Bert...je brengt Audioquest nog op een idee  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

polleke_cgc

#348
Citaat van: 211 op januari 08, 2017, 14:11:55
haha... misschien, maar het cruciale verschil is dat via de USB stick de NA het bestand inleest, buffert en zelf de rendering doet...

Cruciale verschil is dat de rendering anders is ???
Of die nullen en enen nu via usb, ethernet, cd of voor mijn part een diskette worden aangevoerd, voor die DAC maakt dat geen verschil. Qua geluidskwaliteit is er ook geen verschil,  zolang de kwaliteit van het aangevoerde materiaal hetzelfde is.
Wat dit betreft is het enige juiste antwoord : "te druk met muziek beluisteren..."

TurboMarco

Citaat van: Zep op januari 08, 2017, 14:09:32
Hoe korter de (digitale) weg....hoe beter  :yes:
Is dat niet lastig wanneer je streamt van bijvoorbeeld een Ami server , dat digitale content moet immers een heel eind door de ruimte ,of onder water aankomen zoals het bedoelt is  :yes:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: Zep op januari 08, 2017, 18:00:17
Je wil perfectie of niet, dan laat de andere tweaks ook maar zitten...beslissingen uit het verleden bieden geen beter-geluid-garantie in de toekomst  :wink:

Bij de Action ben je goedkoper uit met de sticks  :yes:

Had je trouwens je voorgenomen test hieromtrent al uitgevoerd?
Ja bij Action haal ik ook regelmatig Usb sticks. Die gebruik ik als back up van de back up. Als ze vol zijn stop ik ze in een apart bakje. :-)
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Citaat van: polleke_cgc op januari 08, 2017, 20:49:43
Cruciale verschil is dat de rendering anders is ???
Of die nullen en enen nu via usb, ethernet, cd of voor mijn part een diskette worden aangevoerd, voor die DAC maakt dat geen verschil. Qua geluidskwaliteit is er ook geen verschil,  zolang de kwaliteit van het aangevoerde materiaal hetzelfde is.
Wat dit betreft is het enige juiste antwoord : "te druk met muziek beluisteren..."
In ben de laatste tijd drukker met het selecteren dan met luisteren. :yes:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zep

Citaat van: TurboMarco op januari 09, 2017, 00:34:30
Is dat niet lastig wanneer je streamt van bijvoorbeeld een Ami server , dat digitale content moet immers een heel eind door de ruimte ,of onder water aankomen zoals het bedoelt is  :yes:

Ik heb er verder geen last van  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*


Rob46

Gewoon het lef hebben om een nieuwe topklasse SACD speler te ontwikkelen! Wie had dit nog verwacht, in deze tijd waar streaming de boventoon voert. Dan moet Marantz er van overtuigd zijn dat de SACD nog enige tijd stand zal houden? Een dijk van een SACD speler!  :yes:

joep

Ook Accuphase blijft rustig door gaan met nieuwe top cd/sacd spelers.
Streamen is leuk voor een internet radio of zo.
Maar voor mijn hoefde die NA-11s1 even niet en werd dan ook vervangen door een SA-11s3.
Zouden de HiFi leveranciers niet net iets te graag met iets "nieuws" op de proppen hebben willen komen?

De kassa moet ten slotte blijven rinkelen.

:gp: al zeg ik het zelf.

xander32

Onderstaande uitlating zal wel leeftijdgebonden zijn :angel:.

Streamen is het hier en nu, (sa)cd is retro. Maar daar blijft men graag grof geld voor betalen; zie ook de blijvende populariteit voor buisjes, het vinyl en bv. m`n eigen fetisj voor de old school 70`s look Tannoy speakers.


Citaat van: joep op februari 26, 2017, 14:08:59
Ook Accuphase blijft rustig door gaan met nieuwe top cd/sacd spelers.
Streamen is leuk voor een internet radio of zo.
Maar voor mijn hoefde die NA-11s1 even niet en werd dan ook vervangen door een SA-11s3.
Zouden de HiFi leveranciers niet net iets te graag met iets "nieuws" op de proppen hebben willen komen?

De kassa moet ten slotte blijven rinkelen.

:gp: al zeg ik het zelf.