PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Crooijmaster

Citaat van: sjoek op december 24, 2016, 17:40:08
Beetje jammer tegenover de huidige na klanten... :-o

Bij de presentatie vertelde Ken destijds zelf dat je het apparaat voor de beste geluidskwaliteit als DAC via de USB poort moet gebruiken. Best eerlijk, en dat tijdens een commerciële presentatie.
Het probleem is niet eenen en nullen die in een of ander formaat gestreamd worden want die zijn via welke interface dan ook hetzelfde. Het probleem is de RF vervuiling die je er met een ethernetpoort 'gratis' bij krijgt, die cat5/6 kabel vervoert namelijk meer dan alleen de eenen en nullen :roll:

O, en jitter schijnt ook nog een dingetje te zijn bij ethernet.
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

Faxe

De NA-11 is naar mijn idee volgens mij vooral een mooie dac met ingebouwde internet tuner. Als streamer schiet het apparaat tekort vind ik.

sjoek

Citaat van: Crooijmaster op december 24, 2016, 19:03:13
Bij de presentatie vertelde Ken destijds zelf dat je het apparaat voor de beste geluidskwaliteit als DAC via de USB poort moet gebruiken. Best eerlijk, en dat tijdens een commerciële presentatie.
Het probleem is niet eenen en nullen die in een of ander formaat gestreamd worden want die zijn via welke interface dan ook hetzelfde. Het probleem is de RF vervuiling die je er met een ethernetpoort 'gratis' bij krijgt, die cat5/6 kabel vervoert namelijk meer dan alleen de eenen en nullen :roll:

O, en jitter schijnt ook nog een dingetje te zijn bij ethernet.

Dan is het een ander verhaal dan hadden de na klanten dus beter op moeten letten :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Crooijmaster

#318
Citaat van: Faxe op december 24, 2016, 19:06:17
De NA-11 is naar mijn idee volgens mij vooral een mooie dac met ingebouwde internet tuner. Als streamer schiet het apparaat tekort vind ik.
eens (hoewel Airplay af en toe wel verrot handig is)
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

WimPeu

Citaat van: Faxe op december 24, 2016, 19:06:17
De NA-11 is naar mijn idee volgens mij vooral een mooie dac met ingebouwde internet tuner. Als streamer schiet het apparaat tekort vind ik.

Een netwerk streamer die als streamer te kort schiet...voor een adviesprijs van €3000,-.  :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pameijer

Citaat van: WimPeu op december 24, 2016, 20:36:27
Een netwerk streamer die als streamer te kort schiet...voor een adviesprijs van €3000,-.  :schater:
Houd je in, houd je in.....  clown1 :schater: :schater:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

mountainbiker

Citaat van: xander32 op december 24, 2016, 17:00:19
Iemand een NA11 voor weinig? Denk dat ik over ga op een SA10 ! Ow, nee, toch maar niet. Ook dat is een component van het premium merk Marantz met z'n onbetrouwbare uitspraken ... dan maar een Sony of Pioneer set, die zijn niet zo pretentieus.
Onderschat Pioneer niet. Die hebben een paar hele leuke versterkers op de markt gebracht. Helaas boven mijn budget.Daarom heb ik de NAD D3020 gekocht. Tot volle tevredenheid overigens Vroeger had ik altijd de indruk dat beide knakenmerken waren. Waarom weet ik ook niet. .http://www.pioneer-audiovisual.eu/eu/def/products/50
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

sjoek

Citaat van: mountainbiker op december 24, 2016, 21:20:09
Onderschat Pioneer niet. Die hebben een paar hele leuke versterkers op de markt gebracht. Helaas boven mijn budget.Daarom heb ik de NAD D3020 gekocht. Tot volle tevredenheid overigens Vroeger had ik altijd de indruk dat beide knakenmerken waren. Waarom weet ik ook niet. .http://www.pioneer-audiovisual.eu/eu/def/products/50

:gp: maar onderschat ze in de "lagere" klasse ook niet hoor... zijn gewoon hele degelijke versterkers die doen wat ze moeten doen. En ook de sacd spelers zijn hele fijne spelers net als de streamers. Qua uitstraling en bouw voelt het alleen wat goedkoop soms vooral als je vergelijkt met marantz.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Ik heb zeer zeker niet de indruk dat het knakenmerken zijn; zo heeft en had Sony een fraaie ES lijn en Pioneer heeft ook een dikke vinger in TAD.

Citaat van: mountainbiker op december 24, 2016, 21:20:09
Onderschat Pioneer niet. Die hebben een paar hele leuke versterkers op de markt gebracht. Helaas boven mijn budget.Daarom heb ik de NAD D3020 gekocht. Tot volle tevredenheid overigens Vroeger had ik altijd de indruk dat beide knakenmerken waren. Waarom weet ik ook niet. .http://www.pioneer-audiovisual.eu/eu/def/products/50

DansaN

En laten we realistisch zijn; uiteindelijk doen alle merken het voor de. knaken.
Zonder knaken geen ontwikkeling en geen productie.

xander32

 :-D :yes:


Citaat van: DansaN op december 25, 2016, 09:06:37
En laten we realistisch zijn; uiteindelijk doen alle merken het voor de. knaken.
Zonder knaken geen ontwikkeling en geen productie.

NB

Citaat van: sjoek op december 25, 2016, 08:20:17
En ook de sacd spelers zijn hele fijne spelers net als de streamers. Qua uitstraling en bouw voelt het alleen wat goedkoop soms vooral als je vergelijkt met marantz.


ik heb een DV-LX50 sacd/dvd  speler en die is op het flimsy laatje na( wat elk merk zowat heeft)  gebouwd als een tank en heeft een fijn  geluid.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Zep

Citaat van: xander32 op december 25, 2016, 08:40:34
...heeft ook een dikke vinger in TAD.

Klinkt best vulgair.... :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Onkyo heeft de audiovisuele tak van Pioneer overgenomen.....een pot nat is het tegenwoordig  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Cornelis1921

#329
Zoals bekend houdt concurrentie de prijzen onder druk en houdt dat teven de fabrikanten scherp op de kwaliteit van hun producten en de service daarvan, maar is men tegenwoordig door al die overnames steeds minder zeker van. :no:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *