PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

https://www.hifi.nl/artikel/25180/Onder-de-motorkap-van-de-Marantz-PM-10-en-SA-10.html


... o.a. een 'boeiende' uitspraak in dit artikel door Maranzt, over (een loopwerk zoals) de SA10 versus streamen ...

joep

"Over het netwerk streamen kan echter niet en voorlopig zijn er zelfs geen plannen voor een NA-10, als een opvolger voor de NA-11S1-netwerkspeler. "We willen echt voor de beste geluidskwaliteit gaan en dat lukt nog niet via een netwerkinterface," legt Oliver Kriete uit. Kriete, die bij D&M de rol van Europese productmanager vervult, sluit een nieuwe high-end netwerkspeler ergens in de toekomst echter niet uit."

Ik dacht gelijk waar heb ik dat vaker gehoord. En ja hoor ook bij Accuphase hoor ik uitspraken met gelijke strekking.

Dat ik de NA-11s1 opruimde en een SA-11s3 kocht had meerdere redenen maar ook ik raakte niet overtuigd door de NA-11s1.

xander32

#302
Jij hebt voor jouzelf de enige juiste keuze gemaakt :yes:. Zo maakt een ieder die zo als die het voor hem/haar zelf het beste past.

Citaat van: joep op december 24, 2016, 10:49:47
"Over het netwerk streamen kan echter niet en voorlopig zijn er zelfs geen plannen voor een NA-10, als een opvolger voor de NA-11S1-netwerkspeler. "We willen echt voor de beste geluidskwaliteit gaan en dat lukt nog niet via een netwerkinterface," legt Oliver Kriete uit. Kriete, die bij D&M de rol van Europese productmanager vervult, sluit een nieuwe high-end netwerkspeler ergens in de toekomst echter niet uit."

Ik dacht gelijk waar heb ik dat vaker gehoord. En ja hoor ook bij Accuphase hoor ik uitspraken met gelijke strekking.

Dat ik de NA-11s1 opruimde en een SA-11s3 kocht had meerdere redenen maar ook ik raakte niet overtuigd door de NA-11s1.

WimPeu

Pure PR kul natuurlijk. Merken als Linn en Meridian zullen precies het tegenovergestelde zeggen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pameijer

Ik vind het ook altijd verbazingwekkend welke kul fabrikanten melden omdat ze gewoon niet de expertise in huis hebben om goeie software voor hun producten te maken.

Laten we het nog 1 keer melden: Digitale muziek bestaat uit enen en nullen. Op een CD staan enen en nullen en die lees je met een laser uit. Op een harde schijf staan dezelfde enen en nullen en die lees je met de kop van de schijf uit. Bij de DAC komen die enen en nullen aan en die zet het om in een analoog signaal. Bij CD's wil het wel eens lastig zijn om die goed te lezen, maar gelukkig heeft de Red Book specificatie genoeg foutcorrectie om daarmee om te gaan. Het maakt allemaal dus gewoon geen ene klap uit want exact hetzelfde signaal komt bij de DAC. Alleen heb je bij streaming keus uit meerdere protocollen, zoals LPCM, MP3, AAC, FLAC etc. De ene iets beter dan de andere, maar allemaal prima.

Bij streaming oplossingen moet je alleen wel zorgen dat het softwarematig allemaal klopt, je hebt te maken met netwerkprotocollen (bv. DLNA), bediening etc. Dat is lastig, en daar heb je goede programmeurs voor nodig. Ik vermoed sterk dat Marantz dat gewoon nog niet goed onder de duim heeft (net zoals Accuphase), en dus stellen dat CD nog wel ietsjes beter is. Sommige mensen horen verschil, ik denk dat allemaal tussen de oortjes zit. En daar zit ook je geluidsbeleving dus ongelijk hebben die mensen nu ook weer niet.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

WimPeu

Ik had het niet beter kunnen zeggen Paul!  :gp:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Jullie kunnen allemaal erg goed lullen maar het is zoals het is.
En zo is het!

WimPeu

Citaat van: joep op december 24, 2016, 15:29:09
Jullie kunnen allemaal erg goed lolliestoklen maar het is zoals het is.
En zo is het!

En zo is het ook nog eens een keer Joep!  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zep

Met een uitspraak als "We willen echt voor de beste geluidskwaliteit gaan en dat lukt nog niet via een netwerkinterface" kunnen ze meteen hun NA11 in de uitverkoop doen....want want is het predicaat "premium" nog waard?  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Iemand een NA11 voor weinig? Denk dat ik over ga op een SA10 ! Ow, nee, toch maar niet. Ook dat is een component van het premium merk Marantz met z'n onbetrouwbare uitspraken ... dan maar een Sony of Pioneer set, die zijn niet zo pretentieus.


Citaat van: Zep op december 24, 2016, 16:18:40
Met een uitspraak als "We willen echt voor de beste geluidskwaliteit gaan en dat lukt nog niet via een netwerkinterface" kunnen ze meteen hun NA11 in de uitverkoop doen....want want is het predicaat "premium" nog waard?  :wink:

Brutus

Citaat van: WimPeu op december 24, 2016, 14:10:06
Pure PR kul natuurlijk. Merken als Linn en Meridian zullen precies het tegenovergestelde zeggen.

Volgens mij was Linn een van de eerste fabrikanten die de cd speler een schop onder de kont gaf (2009 als ik me niet vergis), geeft aan dat deze fabrikant al heel vroeg een ander pad is ingeslagen ........een pad wat Marantz denk ik nog ontdekken moet.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Beetje jammer tegenover de huidige na klanten... :-o
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

joep

Op de Nederlandse website staan nog maar 2 sa/cd spelers.
Dat zijn de CD5005 en de SA10.

Als het jullie nu nog niet duidelijk is...

pameijer

Citaat van: joep op december 24, 2016, 17:43:09
Op de Nederlandse website staan nog maar 2 sa/cd spelers.
Dat zijn de CD5005 en de SA10.

Als het jullie nu nog niet duidelijk is...
Inderdaad zeg, typisch! Op hun Britse site staat nog gewoon het volledige "oeuvre". Rare strategie wmb.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Brutus

Citaat van: joep op december 24, 2016, 17:43:09
Op de Nederlandse website staan nog maar 2 sa/cd spelers.
Dat zijn de CD5005 en de SA10.

Als het jullie nu nog niet duidelijk is...

Wel als je rechtstreeks bij producten op cd-spelers klikt, klik je op versterkers bijv. PM11s3 dan hoest de site een hele rij met cd-spelers op als mogelijke combinatie. De site is hier niet heel erg eenduidig in.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20