PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

joep

Citaat van: xander32 op november 18, 2016, 06:18:54
Wat is een "boodschrijver" ?
Hoe kan je (op afstand) bepalen of iemand een broodschrijver is?

Heb je daarvoor dan ook zelf alle beschreven apparatuur uitvoerig beluisterd en getest  :roll: ?

Ik denk dat de Nederlandse bladen wel een mooi voorbeeld zijn. Als ik het goed heb schrijft F. daar ook voor. Dingen die hij wil promoten omdat hij een band heeft met de importeur of hij zelf een merk in Nederland probeert binnen te krijgen. Maar normaal krijgt zo iemand gewoon een bedrag per geschreven woord of per pagina. Zeker in deze bladen gebeurt dat in nauwe samenwerking met de importeur. De foto's komen digitaal van de importeur en zijn al eerder in Japan of zo gemaakt. Dezelfde foto's komen uit een de folder o.i.d. Het blad moet er dan alleen nog maar wat Nedelandse tekst omheen schrijven. Een "redactioneel stukje" zoals dat heet plaatst het blad vaak als de importeur van dat product er iets tegenoverstelt zoals het plaatsen van een dure advertentie.
Je zult begrijpen dat er natuurlijk geen negatief woord in dat stuk zal voorkomen. Ieder product schrijven ze de hemel in. Tegenwoordig krijgen bladen veel kritiek op dat broodschrijven zeker als je foto's en tekst zo overnemen van de importeur. Ze hebben er dan ook allerlei nieuwe woorden voor uitgevonden om boven het artikel te zetten. Advertentie is een beetje te duidelijk dus schrijft men "van onze sponsors" of "informatie van de importeur". Mensen kunnen dan direct zien dat ze naar een advertentie zitten te kijken i.p.v. een testbericht. Maar dit komt helaas nog maar zelden voor.
Zelf schreef ik ook persberichten welke dan vaak één op één werden overgenomen. Goedkope bladvulling voor de uitgever en gratis reclame voor de producent. Niet dat ik het product zelf ooit gezien had.

CBdicX

Ik ben een aantal jaar een abonnement gehad op Music Emotion, ben ik pas mee gestopt omdat werkelijk alles wat besproken, en "getest" werd, er goed tot zeer goed uit kwam.
Of dit nu speakers, versterkers of receivers waren, werkelijk nooit geen negatief woord.
(en dan direct advertenties in het blad van de betreffende fabrikant !!)
Ik wil graag goed geïnformeerd worden en ik had het idee dat dit met ME niet het geval was.
Zie een duidelijk verschil met buitenlandse bladen, die wel de negatieve dingen naar boven brengen.
En dan dat gezwijmel met duistere termen en bewoordingen,  puke

Zep

Citaat van: CBdicX op november 18, 2016, 13:54:44
Ik ben een aantal jaar een abonnement gehad op Music Emotion, ben ik pas mee gestopt omdat werkelijk alles wat besproken, en "getest" werd, er goed tot zeer goed uit kwam.
Of dit nu speakers, versterkers of receivers waren, werkelijk nooit geen negatief woord.
(en dan direct advertenties in het blad van de betreffende fabrikant !!)
Ik wil graag goed geïnformeerd worden en ik had het idee dat dit met ME niet het geval was.
Zie een duidelijk verschil met buitenlandse bladen, die wel de negatieve dingen naar boven brengen.
En dan dat gezwijmel met duistere termen en bewoordingen,  puke

Kan ook zijn dat er tegenwoordig niet veel (echt) slechte producten worden geproduceerd qua geluid  :-P

Maar qua reviews kan je beter op internet zoeken, veel websites die stukken onafhankelijker zijn ten opzichte van betaalde magazines.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

Vind deze gasten wel redelijk neutraal, en willen ook nog wel eens negatief uit de hoek komen mocht dit nodig zijn.

http://www.whathifi.com/

Zep

Citaat van: CBdicX op november 18, 2016, 14:16:13
Vind deze gasten wel redelijk neutraal, en willen ook nog wel eens negatief uit de hoek komen mocht dit nodig zijn.

http://www.whathifi.com/

Dito  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Citaat van: CBdicX op november 18, 2016, 14:16:13
Vind deze gasten wel redelijk neutraal, en willen ook nog wel eens negatief uit de hoek komen mocht dit nodig zijn.

http://www.whathifi.com/

Hmm....dat gevoel krijg ik niet bij deze club. Krijg daar sterk het gevoel dat alles wat uit de UK komt of zijn oorsprong daar vindt als goed tot erg goed wordt beoordeelt en de Aziatische merken/fabrikanten "aanzienlijk matiger" als beoordeling meekrijgen.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Rob46

#261
Citaat van: Brutus op november 18, 2016, 16:18:00
Hmm....dat gevoel krijg ik niet bij deze club. Krijg daar sterk het gevoel dat alles wat uit de UK komt of zijn oorsprong daar vindt als goed tot erg goed wordt beoordeelt en de Aziatische merken/fabrikanten "aanzienlijk matiger" als beoordeling meekrijgen.

Goed dat je dit als 'gevoel' omschrijft  :yes: Want zonder deskundig onderzoek naar de feiten, of er bijvoorbeeld echt onderscheid tussen merken of land van herkomst wordt gemaakt, blijft dit speculatief. Dezelfde mening ben ik toebedeeld als het om de term 'broodschrijvers' gaat. Maak maar 'hard' zou ik zeggen  :wink:

Tot die tijd, gewoon blijven lezen wat je het prettigst vindt, en waarbij je een goed 'gevoel' hebt.

sjoek

Citaat van: Rob46 op november 18, 2016, 17:53:44
Goed dat je dit als 'gevoel' omschrijft  :yes: Want zonder deskundig onderzoek naar de feiten, of er bijvoorbeeld echt onderscheid tussen merken of land van herkomst wordt gemaakt, blijft dit speculatief. Dezelfde mening ben ik toebedeeld als het om de term 'broodschrijvers' gaat. Maak maar 'hard' zou ik zeggen  :wink:

Tot die tijd, gewoon blijven lezen wat je het prettigst vindt, en waarbij je een goed 'gevoel' hebt.

:gp: ik denk dat je daar de spijker aardig op de kop slaat.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Vinyl_Fuchs

#263
Citaat van: sjoek op november 18, 2016, 18:01:12
:gp: ik denk dat je daar de spijker aardig op de kop slaat.
Alleen technische feiten zeggen ook geen drol. Geluid, vermogen, distortie, etc. zijn meetbaar, maar perceptie van het totale geluidsbeeld  blijft subjectief.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

NB

Citaat van: CBdicX op november 18, 2016, 14:16:13
Vind deze gasten wel redelijk neutraal, en willen ook nog wel eens negatief uit de hoek komen mocht dit nodig zijn.

http://www.whathifi.com/

Op basis van recensie daar, wat lezen op dit forum en mijn ervaringen met Marantz, heb ik toch mijn huidige versterker gekocht.
Was ook een beetje klaar met voor/eind gedoe en wilde weer eens wat anders, zonder in de schulden te raken.
Nog geen spijt van.  :-)
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Zep

Citaat van: Vinyl_Fuchs op november 18, 2016, 18:06:51
meetbaar, maar perceptie van het totale geluidsbeeld  blijft subjectief.

Objectiviteit is sowieso een illusie,  bedacht door het subjectieve brein  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

joep

Zelf luisteren en kopen wat je zelf vind dat lekker klinkt.

Uit het boek der wijsheden van Joep.

Crooijmaster

#267
Citaat van: CBdicX op november 18, 2016, 14:16:13
Vind deze gasten wel redelijk neutraal, en willen ook nog wel eens negatief uit de hoek komen mocht dit nodig zijn.

http://www.whathifi.com/

ik deel je mening niet. Alles wat brits is schrijven ze omhoog.
Heb op basis van een award van hen een audiolabs m-dac gekocht.  frusty doe. het. niet.

on-topic:
pm10 heb ik gehoord over een setje dure duitse speakers op de iEar audioshow 2 weken geleden (zondag)
ik ben op die dag 2 keer in ongeloof weggelopen dat Marantz een dergelijke demo durft te geven, zo slecht.
3e poging was een stuk beter maar zat toen op de eerste rij. Al met al klonk het toen wel heel correct maar ook weer dat plastic klasse D geluid. De demo heeft me met gemengde gevoelens achtergelaten maar heeft me grotendeels overtuigd dat de PM10 geen EUR8000,- geluid geeft.

De demo van McIntosh + B&W diamonds naast Marantz maakte absoluut gehakt van de Marantz demo.
Focal was ook aanwezig en was een goede tweede. Allebei een heel ander prijskaartje, dat wel.
Persoonlijk vond ik de (naar mijn eigen verbazing) de NAD demo op Dali speakers mij veel meer aanspreken. 
Creek Audio op een setje Tannoy XBTF's was prijs/prestatie voor mij de absolute winnaar van de show, met de aantekening dat er heel 'makkelijke' muziek over werd gespeeld. Nader beluisteren zou zeker interessant zijn.

Al met al was de PM10 en vooral de SA10 (DAC) waar ik voor naar de show kwam. Die SA10 heb ik nog geen idee van eigenlijk daarvoor klonk de demo te mottig en dat is eeuwig zonde. Om die te beoordelen had deze eigenlijk aan de McIntosh of Focal setup moeten hangen.
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

Paul

Citaat van: joep op november 18, 2016, 22:43:03
Zelf luisteren en kopen wat je zelf vind dat lekker klinkt.

Uit het boek der wijsheden van Joep.

:gp:  En zo is het en niet anders.  :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Crooijmaster op november 18, 2016, 22:54:47
ik deel je mening niet. Alles wat brits is schrijven ze omhoog.
Heb op basis van een award van hen een audiolabs m-dac gekocht.  frusty doe. het. niet.

on-topic:
pm10 heb ik gehoord over een setje dure duitse speakers op de iEar audioshow 2 weken geleden (zondag)
ik ben op die dag 2 keer in ongeloof weggelopen dat Marantz een dergelijke demo durft te geven, zo slecht.
3e poging was een stuk beter maar zat toen op de eerste rij. Al met al klonk het toen wel heel correct maar ook weer dat plastic klasse D geluid. De demo heeft me met gemengde gevoelens achtergelaten maar heeft me grotendeels overtuigd dat de PM10 geen EUR8000,- geluid geeft.

De demo van McIntosh + B&W diamonds naast Marantz maakte absoluut gehakt van de Marantz demo.
Focal was ook aanwezig en was een goede tweede. Allebei een heel ander prijskaartje, dat wel.
Persoonlijk vond ik de (naar mijn eigen verbazing) de NAD demo op Dali speakers mij veel meer aanspreken. 
Creek Audio op een setje Tannoy XBTF's was prijs/prestatie voor mij de absolute winnaar van de show, met de aantekening dat er heel 'makkelijke' muziek over werd gespeeld. Nader beluisteren zou zeker interessant zijn.

Al met al was de PM10 en vooral de SA10 (DAC) waar ik voor naar de show kwam. Die SA10 heb ik nog geen idee van eigenlijk daarvoor klonk de demo te mottig en dat is eeuwig zonde. Om die te beoordelen had deze eigenlijk aan de McIntosh of Focal setup moeten hangen.
"Moeilijke" muziek vanaf een CD6005 via een PM7200 en Harbeth tweeweggers gaat moeiteloos en vloeiend. Ook via de Musical Fidelity V-Can I en de Beyer DT 880 Premium gaat alles naar behoren, en dat alles met een relatief vriendelijk prijskaartje. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *