PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op november 17, 2016, 10:41:04
Ik in ieder geval niet .
Wanneer mijn huidige versterker de geest geeft staat met stipt op 1 een Primare SPA23 ,die maakt wel gebruik van dezelfde techniek als van de PM10 maar heeft een paar kanalen meer  :-)

En ook wel weer een paar kanalen te weinig voor die 4000, en "mist" wat in het hoogte (plafond) gebied :wink:
Wat gebruiken ze eigenlijk voor kamercorrectie ?

TurboMarco

Geen adsy of iets dergelijks ,heeft de Marantz ook niet  :wink:
Voor mij zijn 7.1 kanalen meer dan genoeg ,sterker nog ik gebruik 5.1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

Ken eigenlijk maar weinig stereoversterkers die standaard een roomcorrectie programma hebben buiten de Lyngdorf TDAI 2170 om.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

joep

Citaat van: CBdicX op november 17, 2016, 10:18:42
Ik zit echt met smart te wachten op de eerste PM10 testen, dan wel via CD of FLAC  :-D

Hecht niet veel waarde aan de sprookjes van die brood schrijvers.
Zeker in Nederland en Groot Brittannië is het rampzalig wat ze schrijven.
Maar ook de Duitsers kunnen er wat van.

CBdicX

Citaat van: Brutus op november 17, 2016, 14:38:50
Ken eigenlijk maar weinig stereoversterkers die standaard een roomcorrectie programma hebben buiten de Lyngdorf TDAI 2170 om.

De Primare SPA23 is een surround receiver, zonder kamercorrectie, zonder Atmos, zonder DTSX, zonder Auro, zonder Internet (radio).
En een stereo versterker zou ook best wel kamercorrectie kunnen gebruiken, reflecties doen zich ook voor met stereo.
Ik persoonlijk vind de Denon 2500 met Audyssey (via de receiver) iets frisser klinken, dan zonder.

CBdicX

Citaat van: joep op november 17, 2016, 15:19:26
Hecht niet veel waarde aan de sprookjes van die brood schrijvers.
Zeker in Nederland en Groot Brittannië is het rampzalig wat ze schrijven.
Maar ook de Duitsers kunnen er wat van.

De testen van "echte" gebruikers, dus via forums zoals deze, en misschien AVS.

TurboMarco

#246
Citaat van: CBdicX op november 17, 2016, 18:37:14
De Primare SPA23 is een surround receiver, zonder kamercorrectie, zonder Atmos, zonder DTSX, zonder Auro, zonder Internet (radio).
En een stereo versterker zou ook best wel kamercorrectie kunnen gebruiken, reflecties doen zich ook voor met stereo.
Ik persoonlijk vind de Denon 2500 met Audyssey (via de receiver) iets frisser klinken, dan zonder.
Het is geen surround receiver maar een av integrated amp.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op november 17, 2016, 18:51:32
Het is geen surround receiver maar een av integrated amp.
Klopt, snel gemaakt foutje als je meerdere kanalen ziet, zie daar alleen niet zoveel voordeel in tov een (goede) receiver.

Rob46

#248
Citaat van: joep op november 17, 2016, 15:19:26
Hecht niet veel waarde aan de sprookjes van die brood schrijvers.
Zeker in Nederland en Groot Brittannië is het rampzalig wat ze schrijven.
Maar ook de Duitsers kunnen er wat van.

Toch haal ook jij hier jouw informatie vandaan Joep .... Kloppen die 190 wattjes dan wel? Je generaliseerd hier best wel.....? :wink:

'Bij het lezen van test zag ik dat bij het nameten van het vermogen het geen 2 x 100 watt versterker is maar we het hier hebben over een 2 x 160 watt versterker. Dynamic power zelfs 190 watt, alles aan 8 ohm.
Ik heb voor zwart gekozen, een kleur welke hem erg goed staat. Het is gewoon een erg mooi apparaat.
'

joep

#249
Citaat van: Rob46 op november 17, 2016, 19:48:00
Toch haal ook jij hier jouw informatie vandaan Joep .... Kloppen die 190 wattjes dan wel? Je generaliseerd hier best wel.....? :wink:

'Bij het lezen van test zag ik dat bij het nameten van het vermogen het geen 2 x 100 watt versterker is maar we het hier hebben over een 2 x 160 watt versterker. Dynamic power zelfs 190 watt, alles aan 8 ohm.
Ik heb voor zwart gekozen, een kleur welke hem erg goed staat. Het is gewoon een erg mooi apparaat.
'



Dacht het gelezen te hebben op side's zoals het onze. Waar techneuten zitten welke liever meten dan muziek beluisteren. Dacht AudioFreaks.nl. Volgens mij mensen welke er geen enkel commercieel belang bij hebben.

Dus generaliseren, ik dacht het niet. Als er hier techneuten zaken beweren mag je ze eerder geloven dan die broodschrijvers welke positieve zaken neerschrijven om er voor te zorgen dat ze advertenties verkopen en überhaupt test machines te leen krijgen. Het is echt niet TNO wat er de tests uitvoert.

Hier een leuk stukje van ons aller S.B. M.   https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=15904.0

Kijk zo iemand durf ik te vertrouwen!

TurboMarco

Power zat om de meeste luidsprekers moeiteloos aan te kunnen sturen  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

Ben het wel met Joep eens, de meeste zijn gewoon broodschrijvers. En wat dan nog als ze hun persoonlijke mening geven wil niet zeggen dat dit overeenkomt met jouw smaak en/of ervaring. Zo ken ik een site waar nogal denigrerend wordt gedaan over Denon, heb ben al jaren in bezit van Denon apparatuur en heb een hele andere ervaring.

Wie is eigenlijk de expert, jij die je set al (misschien) jaren aan het finetunen bent of een recent die ik weet niet hoeveel sets en speakers voor een korte periode voorbij heeft horen komen en dan in zijn geheugen moet graven of de ene beter is dan die andere die hij een jaar geleden gehoord heeft.

Als het opmetingen aan komt vind ik het verhaal toch anders worden, een correcte meting is objectief en heeft niets meer te maken met smaak, gevoel etc.

Ik kijk nog wel eens op Alpha Audio, vaak vind ik ze te audiofiel maar dat is persoonlijk. Een eerdere test tussen 5 speakers van verschillende fabrikanten werden op 3 sets getest, het mooie was aan het eind waar bleek dat de 5 redacteurs ieder elk een andere speaker koos als favoriet. Wel eerlijk dat dit gemeld werd en ik vond het een van hun beste testen.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Wat is een "boodschrijver" ?
Hoe kan je (op afstand) bepalen of iemand een broodschrijver is?

Heb je daarvoor dan ook zelf alle beschreven apparatuur uitvoerig beluisterd en getest  :roll: ?

xander32

Jouw onderstaand schrijven staat slechts vol met aannames, geen enkel feit  ... dat dacht ik te lezen  :wink:

Citaat van: joep op november 17, 2016, 22:25:18
Dacht het gelezen te hebben op side's zoals het onze. Waar techneuten zitten welke liever meten dan muziek beluisteren. Dacht AudioFreaks.nl. Volgens mij mensen welke er geen enkel commercieel belang bij hebben.

Dus generaliseren, ik dacht het niet. Als er hier techneuten zaken beweren mag je ze eerder geloven dan die broodschrijvers welke positieve zaken neerschrijven om er voor te zorgen dat ze advertenties verkopen en überhaupt test machines te leen krijgen. Het is echt niet TNO wat er de tests uitvoert.

Hier een leuk stukje van ons aller S.B. M.   https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=15904.0

Kijk zo iemand durf ik te vertrouwen!

Zep

#254
Een review is nooit heiligmakend en ze zijn nooit allemaal even goed, het blijft altijd wat subjectief...ontkom je niet aan. Als ik de kans krijg gebruik ik wel reviews om te weten in welke richting ik moet zoeken, vooral als meerdere reviews in basis hetzelfde beoordelen. Als ik 10 reviews lees waarin ze lovend zijn dan word ik toch wel nieuwsgierig genoeg om zelf eens te gaan luisteren  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*