PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32


Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.



Zep

Haha, het zat er al vroeg in bij deze roze verveel smurf  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Citaat van: arjan1312 op november 16, 2016, 14:28:11
Class D is nu eenmaal energie efficiënter dan A - A/B .


In nieuwe Stereoplay wordt hier over gesproken bij een test van een Vincent SP-20 eindversterker. Energiebesparingsvoorschriften én efficiënte klasse d versterkers gaan er voor zorgen dat zware eindversterkers zoals ze nu gemaakt worden zullen gaan verdwijnen.

Overigens wordt met een schuin oog gekeken naar de overkant van de oceaan waar het op dit moment andersom is. Het kan daar juist niet groot en zwaar genoeg.

Arjan
Ook dat is een kwestie van tijd .
Je ziet nu al muscle cars met geblazen viercilinders i.p.v 8 cilinders .
Class D is goedkoper om te produceren en dan zal de winstmarge ook een stuk hoger uit kunnen vallen ,en dat is iets waar de meeste producenten wel warm voor lopen .
Je ziet ook steeds meer zogenaamde "high-end" fabrikanten overstappen op class D ,dus het is een logisch gevolg dat Marantz die weg ook in slaat .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Ach, ik kan het mij goed voorstellen dat al het instap, al het doorsnee spoedig class D gaat worden en dat leveranciers ook gaan proberen hun duurdere "high end" line om te zetten naar die techniek, om de door jou genoemde redenen. Echter, anno 2016 worden er nog steeds draaitafels, klasse A versterkers en zelf buizenversterkers verkocht ... De liefhebbers zullen nog wel een gehele tijd de keuze hebben :yes:. En ten tijde van devices waarop tientallen gig opslagmogelijkheden, oortjes en wifi/bt speakers, zijn wij hier allen toch al dino's met onze huiskamers vol met full size apparatuur en lompe speakers ...


Citaat van: TurboMarco op november 16, 2016, 23:06:58
Ook dat is een kwestie van tijd .
Je ziet nu al muscle cars met geblazen viercilinders i.p.v 8 cilinders .
Class D is goedkoper om te produceren en dan zal de winstmarge ook een stuk hoger uit kunnen vallen ,en dat is iets waar de meeste producenten wel warm voor lopen .
Je ziet ook steeds meer zogenaamde "high-end" fabrikanten overstappen op class D ,dus het is een logisch gevolg dat Marantz die weg ook in slaat .

CBdicX

Ik zit echt met smart te wachten op de eerste PM10 testen, dan wel via CD of FLAC  :-D

Zep

Citaat van: CBdicX op november 17, 2016, 10:18:42
Ik zit echt met smart te wachten op de eerste PM10 testen, dan wel via CD of FLAC  :-D

Ben benieuwd of er iemand op dit forum een PM10 gaat aanschaffen  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

Citaat van: Zep op november 17, 2016, 10:23:36
Ben benieuwd of er iemand op dit forum een PM10 gaat aanschaffen  :wink:

O ja, dat ben ik toch, even lekker de Denon 2500NE inruilen bij Marcel, en hop, die PM10 naar binnen.
Denk wel dat ik mijn veldbedje in de schuur moet uitklappen........  :-D

Zep

Citaat van: CBdicX op november 17, 2016, 10:28:04
Denk wel dat ik mijn veldbedje in de schuur moet uitklappen........  :-D

Je moet er iets voor over hebben, CBdicX  :-P

Maar serieus....vraag me echt af of dat in 2017 gaat gebeuren, misschien beetje afhankelijk van de reviews ook  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Citaat van: Zep op november 17, 2016, 10:23:36
Ben benieuwd of er iemand op dit forum een PM10 gaat aanschaffen  :wink:
Ik in ieder geval niet .
Wanneer mijn huidige versterker de geest geeft staat met stipt op 1 een Primare SPA23 ,die maakt wel gebruik van dezelfde techniek als van de PM10 maar heeft een paar kanalen meer  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zep

Citaat van: TurboMarco op november 17, 2016, 10:41:04
Ik in ieder geval niet .
Wanneer mijn huidige versterker de geest geeft staat met stipt op 1 een Primare SPA23 ,die maakt wel gebruik van dezelfde techniek als van de PM10 maar heeft een paar kanalen meer  :-)

Nee daarom ook, veel moois te koop voor dat geld.

Die Primare is ook een mooi merk, lees er goede dingen over....vind ze wel iets hebben.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*