PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

arjan1312


Class D is nu eenmaal energie efficiënter dan A - A/B .
[/quote]

In nieuwe Stereoplay wordt hier over gesproken bij een test van een Vincent SP-20 eindversterker. Energiebesparingsvoorschriften én efficiënte klasse d versterkers gaan er voor zorgen dat zware eindversterkers zoals ze nu gemaakt worden zullen gaan verdwijnen.

Overigens wordt met een schuin oog gekeken naar de overkant van de oceaan waar het op dit moment andersom is. Het kan daar juist niet groot en zwaar genoeg.

Arjan   
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

Vinyl_Fuchs

Citaat van: arjan1312 op november 16, 2016, 14:28:11
Class D is nu eenmaal energie efficiënter dan A - A/B .


In nieuwe Stereoplay wordt hier over gesproken bij een test van een Vincent SP-20 eindversterker. Energiebesparingsvoorschriften én efficiënte klasse d versterkers gaan er voor zorgen dat zware eindversterkers zoals ze nu gemaakt worden zullen gaan verdwijnen.

Overigens wordt met een schuin oog gekeken naar de overkant van de oceaan waar het op dit moment andersom is. Het kan daar juist niet groot en zwaar genoeg.

Arjan
Maar goed dat ik reeds een paar dikke eindversterkers heb, want als ik aan klasse D moet dan stopt voor mij mijn audio-hobby.

Gr. Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Zep

Citaat van: Vinyl_Fuchs op november 16, 2016, 14:37:44
Maar goed dat ik reeds een paar dikke eindversterkers heb, want als ik aan klasse D moet dan stopt voor mij mijn audio-hobby.

Gr. Roy

Heb jij zo'n slechte ervaringen met klasse D, Roy?
Schijnen toch steeds meer leuke versterkers tussen te zitten tegenwoordig.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

Citaat van: Brutus op november 16, 2016, 13:17:11
Ach, dat zegt me ook niets, ik heb een paar albums op high-res en een paar standaard cd's van onze Marco B. ik zou zweren dat de laatste van aanzienlijk hogere kwaliteit is als ik die afspeel.

Kan mij niet voorstellen dat CD "beter" klinkt dan FLAC.
Klinkt FLAC niet beter, of gelijkwaardig, zou je toch eens naar de afspeel software van FLAC moeten kijken, misschien dat daar de handel een down-mix krijgt.
Zet maar eens een CD om naar FLAC 24/192, moet in ieder geval net zo klinken, zeker niet slechter want dat kan gewoon niet, er word bit voor bit gewerkt.
En als je afspeel software "bit perfect" is, kan FLAC niet slechter zijn, in tegendeel.

Het zal dan wel zoiets als "beleving" zijn waardoor CD misschien (soms) de voorkeur krijgt.
Maakt natuurlijk niet uit, als jij CD beter vind, prima, ik hou het op FLAC en als het kan DSD, en lekker makkelijk.

Zoldar

Ergens snap ik Marantz wel. Eind jaren '80 begin '90 waren er bijna geen geen goedkope massa productie platenspelers meer. Wat er wel was waren de decks van SME ed. top high end spul.
Maar de middenklasse decks verdwenen vrijwel geheel. Technics, pioneer, marantz, Sony en Philips daar zocht op gegeven ogenblijk tevergeefs naar veel keuze in de middenklasse.

die high end  merken hebben het overleeft en ervaren zelfs nu een revival.

zou best kunnen dat ze bij marantz daar nu net zo naar kijken. De massa gaat gaat naar Sonos/streaming achtige oplossingen.

Maar is nog zeker een markt voor ultra dure, ultra exclusieve CD spelers straks. En let wel dat het aantal puissant rijken toeneemt (de 1%) en die geven dat graag uit.

verder is het niet alleen een CD speler maar ook een  USB dac. Dus een mac mini eraan en je hebt Roon over je marantz CD speler.


ik ben niet in de markt, stream alles behalve vinyl.















Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Vinyl_Fuchs

#215
Citaat van: Zep op november 16, 2016, 15:31:22
Heb jij zo'n slechte ervaringen met klasse D, Roy?
Schijnen toch steeds meer leuke versterkers tussen te zitten tegenwoordig.
Ik hou gewoon niet van die versterkingstechniek!!!! Mijn philips HT is wel Klasse D, maar daar blijft het voor mij ook bij.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Rob46

#216
Citaat van: CBdicX op november 16, 2016, 07:55:15
CD:    16 Bit 44.1 kHz
FLAC: 24 Bit 192 kHz

Inderdaad, ieder zijn ding...... :wink:

Ik heb een 'blind' test hier thuis uitgevoerd. 3 mensen die niet audiofiel luisteren, want stiekum doe je dat als audioliefhebber toch. Een cd van briljante kwaliteit, echt een zeer mooie opname (16-44) en een FLAC opname (24-192). Helaas voor FLAC, maar unaniem de cd als betere kwaliteit uitgekozen. Argumenten: details, plaatsing en staging. Conclusie: alle opnames staan of vallen met opname, de bron en afspeelapparatuur. Ik heb ooit een sacd gehad, nou, die wilde je gelijk in het ronde archief laten verdwijnen, hetgeen ik overigens ook heb gedaan......

joep

#217
Citaat van: CBdicX op november 16, 2016, 15:35:10
Kan mij niet voorstellen dat CD "beter" klinkt dan FLAC.
Klinkt FLAC niet beter, of gelijkwaardig, zou je toch eens naar de afspeel software van FLAC moeten kijken, misschien dat daar de handel een down-mix krijgt.
Zet maar eens een CD om naar FLAC 24/192, moet in ieder geval net zo klinken, zeker niet slechter want dat kan gewoon niet, er word bit voor bit gewerkt.
En als je afspeel software "bit perfect" is, kan FLAC niet slechter zijn, in tegendeel.

Het zal dan wel zoiets als "beleving" zijn waardoor CD misschien (soms) de voorkeur krijgt.
Maakt natuurlijk niet uit, als jij CD beter vind, prima, ik hou het op FLAC en als het kan DSD, en lekker makkelijk.

Het spijt me zeer maar alle rekensommetjes ten spijt bij mij klinkt de cd/sacd op een SA-11s3 beter dan de flac op een NA-11s1. Waarbij de USB stick in het slot aan de voorzijde zit. Maakt volgens menigeen ook nog uit.

Zoldar

Vwb flac, cd, sacd. Er zijn cd die ik mooier vind dan de high res versie. En er zijn zat sacd die ik mooier vind dan de cd versie.

Het format geeft geen garantie. Maar ik zou een muzikale traan laten als ik al die krenten uit de sacd/high resolution  collectie zou moeten missen.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Brutus

Citaat van: CBdicX op november 16, 2016, 15:35:10
Kan mij niet voorstellen dat CD "beter" klinkt dan FLAC.
Klinkt FLAC niet beter, of gelijkwaardig, zou je toch eens naar de afspeel software van FLAC moeten kijken, misschien dat daar de handel een down-mix krijgt.
Zet maar eens een CD om naar FLAC 24/192, moet in ieder geval net zo klinken, zeker niet slechter want dat kan gewoon niet, er word bit voor bit gewerkt.
En als je afspeel software "bit perfect" is, kan FLAC niet slechter zijn, in tegendeel.

Het zal dan wel zoiets als "beleving" zijn waardoor CD misschien (soms) de voorkeur krijgt.
Maakt natuurlijk niet uit, als jij CD beter vind, prima, ik hou het op FLAC en als het kan DSD, en lekker makkelijk.

Zie antwoord van Rob46, dat bedoel ik......en het gaat me geen eens over cd vs flac want ik heb al mijn cd's geript.
Met mijn afspelen vanaf de NAS is niets mis want ik hoor geen verschil tussen de cd en de geripte cd.
Het gaat dus over flac 16/44.1 vs flac 24/192. Wil daar dus mee zeggen dat de bron, degene die verantwoordelijk is in welke mate van kwaliteit de muziek op de schijf komt of als digitaal bestand geboren wordt, belangrijker is dan met cijfers strooien.

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Rob46

En SACD bedoel ik een enkel schijfje, want de meeste doen het fantastisch op een sacd speler! Ik weet nog, mijn SA17S1, wat een pracht van een sacd speler.......Het is dat een sacd van het merk A gewoon veel te veel euries kost, anders............

Zep

Maakt allemaal geen kloot uit, gewoon doen wat je leuk vindt...lekker cd's draaien, streamen, in welke kwaliteit dan ook zolang je zelf maar tevreden bent. Maakt de hobby des te leuker, verschillende audio sets cq bronnen en verschillende smaken....enjoy  notworthy
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

NB

#223
Citaat van: Zep op november 16, 2016, 18:53:41
Maakt allemaal geen kloot uit, gewoon doen wat je leuk vindt...lekker cd's draaien, streamen, in welke kwaliteit dan ook zolang je zelf maar tevreden bent. Maakt de hobby des te leuker, verschillende audio sets cq bronnen en verschillende smaken....enjoy  notworthy
Helemaal mee eens. Verschil in beleving is stof voor discussie.
Dat vind ik het leuke van dit forum.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.