PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Alleen een beetje raar dat Ken, nu denk ca. 3 jaar geleden, riep dat de cd (speler) dood was.

Er zijn al heel wat Marantz cd-spelers daarna op de markt gekomen  :-D

Het zit er nu nog niet in maar ik denk dat ik t.z.t. eens naar Rotel ga kijken  :roll:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

CBdicX

Citaat van: Brutus op november 15, 2016, 12:17:34
Alleen een beetje raar dat Ken, nu denk ca. 3 jaar geleden, riep dat de cd (speler) dood was.

Er zijn al heel wat Marantz cd-spelers daarna op de markt gekomen  :-D

Het zit er nu nog niet in maar ik denk dat ik t.z.t. eens naar Rotel ga kijken  :roll:

CD en CD speler zijn ook dood, maar ja, als ze toch nog gekocht worden.......
Deze spelers zullen wel op termijn richting de hele dure jongens gedrukt worden, net zoals de platen spelers.
Er worden er te weinig gekocht om goedkoop aan te bieden, dan verschuift het vanzelf richting "High End" en betaal je de hoofdprijs.
Is nog niet zover (voor CD) maar gaat wel gebeuren.

Ik begrijp het hele CD speler verhaal van nu toch niet meer, iedere DVD en Blu-ray speler tovert een prachtig CD afspeel verhaal naar buiten, en die vaak de kwaliteit benaderd en zelf overstijgt.

Brutus

Las vorige week een stukje dat de DVD/Blu-ray spelers ook hun einde naderen gezien streaming diensten de gehele tv-gebeuren overnemen.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

TurboMarco

Citaat van: xander32 op november 15, 2016, 06:36:00
Marantz is zo'n grote speler op de markt, dat zij vast en zeker goed marktonderzoek hebben verricht. Daar zal vast vraag zijn aangaande een 10 serie. Wellciht niet hier in NL, maar ik schat in dat wij slechts een zeer miniem deeltje betreffen van Marantz's afzetmarkt  8-). Enne, voor in ons NL; daar is meer dan Marantz  shutup.
Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat iedere fabrikant zich toegeeft aan de manie van de milieumaffia ,dat wil dus zeggen ook audioapparatuur schoner moet worden .
Class D is nu eenmaal energie efficiënter dan A - A/B .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

Denk dat je daar gelijk in hebt, geen dikke V6/V5 meer, geen klasse A of AB meer, etc.

Wel raar, alle stroom gebruikende apparaten moeten richting energieklasse A-B of A(+++) behalve audio, die moet naar klasse D  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

TurboMarco

Je ziet het al in de PC industrie waarbij de stroomopnames onderhand gehalveerd zijn .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

joep

Citaat van: Vinyl_Fuchs op november 15, 2016, 11:20:04
Je vergeet dat de muziek-/ audiopassie uit meer bestaat dan alleen maar technische specificaties  (lees: natuurkundige wetten en feiten)
We hebben te maken met factoren zoals:  beleving, emotie, zintuigelijke prikkeling, sentiment, nostalgie, om er maar een paar te benoemen, die minstens een net zo'n grote rol spelen. Wat ik  hiermee wil zeggen is dat de (sa)cd-spelers net zo min als de platenspelers destijds uit het audio gebeuren zullen verdwijnen.

:gp:

Helemaal juist. De cd speler is dood, lang leve de cd speler!

Zep

Ja....of "to stream or not to stream"  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Luidsprekers gaan ook verdwijnen...........komt een chip die je achter je oor kunt plakken (incl. een rugzak voor degene die de actieve versie willen)  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Brutus op november 15, 2016, 12:38:25
Denk dat je daar gelijk in hebt, geen dikke V6/V5 meer, geen klasse A of AB meer, etc.

Wel raar, alle stroom gebruikende apparaten moeten richting energieklasse A-B of A(+++) behalve audio, die moet naar klasse D  :-D
Tegen de tijd dat de overheid voor mij gaat bepalen wat ik te doen heb op audio en auto gebied, ben ik er helemaal klaar mee.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

NB

Citaat van: CBdicX op november 15, 2016, 12:26:44


Ik begrijp het hele CD speler verhaal van nu toch niet meer, iedere DVD en Blu-ray speler tovert een prachtig CD afspeel verhaal naar buiten, en die vaak de kwaliteit benaderd en zelf overstijgt.

Ik heb een Denon dvd speler, een Pioneer sacd/dvd speler en een Sony bdp S570 blue ray, ze zijn toch trager dan een cd speler, is mijn ervaring.
Gewone cd's die matig tot beroerd zijn opgenomen gaan hier op de momenteel in gebruik zijnde Philips cd speler, goed opgenomen cd's en sacd's gaan op de Pioneer en br_s en dvd's op de Sony. 
Ieder zijn voorkeur, dat maakt het ook zo leuk.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Rob46

Tot op heden er absoluut geen spijt van gehad dat ik weer een cd speler heb aangeschaft. Ik luister veel naar cd's, om de beleving, maar met name ook om de goede geluidskwaliteit.......

Ieder zijn ding.....

Cornelis1921

Citaat van: CBdicX op november 15, 2016, 11:41:57
Denk dat je gelijk zal krijgen......  :wink:
Ik hoop het, Dick. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

CBdicX

Citaat van: Rob46 op november 15, 2016, 18:21:35
Tot op heden er absoluut geen spijt van gehad dat ik weer een cd speler heb aangeschaft. Ik luister veel naar cd's, om de beleving, maar met name ook om de goede geluidskwaliteit.......

Ieder zijn ding.....

CD:    16 Bit 44.1 kHz
FLAC: 24 Bit 192 kHz

Inderdaad, ieder zijn ding...... :wink:

Brutus

Citaat van: CBdicX op november 16, 2016, 07:55:15
CD:    16 Bit 44.1 kHz
FLAC: 24 Bit 192 kHz

Inderdaad, ieder zijn ding...... :wink:

Ach, dat zegt me ook niets, ik heb een paar albums op high-res en een paar standaard cd's van onze Marco B. ik zou zweren dat de laatste van aanzienlijk hogere kwaliteit is als ik die afspeel.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20