PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Matt

Citaat van: AppleheadMay op juli 13, 2016, 08:51:17
Ik dacht dat men in NL zowat volledig overgaat op DAB en FM in BE bleef?
DAB blijft nogal wat achter op FM qua qualiteit vind ik, weer gecomprimeerd zeker?
Nu ik denk dat FM nog lang blijft bestaan al zij het niet op de kabel. Gewoon een antenne op het dak dan.

Ze willen het echt weg... http://www.demorgen.be/tvmedia/-stop-met-fm-radio-in-2020-b3b7f754/
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

AppleheadMay

Citaat van: Matt op juli 13, 2016, 16:33:02
Ze willen het echt weg... http://www.demorgen.be/tvmedia/-stop-met-fm-radio-in-2020-b3b7f754/

Ja, als de politiek iets beslicht trekt het meestal op niks. Die lui zijn gewoon kortzichtig of simpelweg van slechte wil. Ik gok op een combinatie van beide. Of beter gezegd cumulatie.
Het begint al in de eerste regel: "de kwaliteit is beter" neen, die is gecomprimeerd.
Vinyl zou ook verdwijnen en was ook inferieur aan CD.

Nu, m'n autoradio heeft zowel FM als DAB dus daar zit ik safe.
Kun je met een DAB toestel ook dat DAB+ gedoe luisteren?

M'n vintage tuners hebben natuurlijk geen DAB, m'n Marantz ST6003 weet ik niet en eerst had ik een Tivoli met DAB maar meteen weer geruild voor de gewone FM versie.
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

AkTeVox

#182
Citaat van: AppleheadMay op juli 13, 2016, 17:16:52
Ja, als de politiek iets beslicht trekt het meestal op niks. Die lui zijn gewoon kortzichtig of simpelweg van slechte wil. Ik gok op een combinatie van beide. Of beter gezegd cumulatie.
Het begint al in de eerste regel: "de kwaliteit is beter" neen, die is gecomprimeerd.
Vinyl zou ook verdwijnen en was ook inferieur aan CD.

Nu, m'n autoradio heeft zowel FM als DAB dus daar zit ik safe.
Kun je met een DAB toestel ook dat DAB+ gedoe luisteren?

M'n vintage tuners hebben natuurlijk geen DAB, m'n Marantz ST6003 weet ik niet en eerst had ik een Tivoli met DAB maar meteen weer geruild voor de gewone FM versie.

Helaas een DAB toestel ondersteund geen DAB+.
Helaas ondersteund mijn ST15s1 geen DAB+.   violent1 violent1 violent1
Hier in Belgie moeten we het voorlopig nog stellen met DAB. In 2020 stopt de VRT definitief met FM.
Lokale station zullen best nog wel een hele poos op de FM band uitzenden.

AppleheadMay

Citaat van: AkTeVox op juli 13, 2016, 22:35:23
Helaas een DAB toestel ondersteund geen DAB+.
Helaas ondersteund mijn ST15s1 geen DAB+.   violent1 violent1 violent1
Hier in Belgie moeten we het voorlopig nog stellen met DAB. In 2020 stopt de VRT definitief met FM.
Lokale station zullen best nog wel een hele poos op de FM band uitzenden.

Ja, stom, hopelijk is een wagen makkelijk te upgraden van DAB naar DAB+ als dat de standaard wordt. Met een module of zo.
De meeste geïntegreerde boordcomputer/entertainment/navigatiesystemen zijn niet zomaar te vervangen in moderne wagens zonder duizenden euros te spenderen. Vroeger was het gewoon van je Blaupunkt of Kenwood eruit en een nieuwe erin.

Lokale stations heb ik niks aan. Ik luister naar 2 zenders: StuBru en Klara.
In de wagen luister ik bijna alleen maar radio, ik heb er een iPod Classic in zitten met een hoop muziek op maar die gebruik ik weinig.
Thuis bij het opstaan of slapengaan ook radio. De rest van de dag voornamelijk de dac, soms de radio en 's avonds wordt er al gauw eens een plaat gedraaid.
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

Matt

Er zal wel iets op te vinden zijn om je tuner te behouden, zelf je mini FM zender aansluiten op je pc oid ....
In de wagen zal dit waarschijnlijk moeilijker zijn dan in huis?
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

joep

Omgerekend kost een SA-10s1 in Japan € 5200,00.

Marantzer

PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

joep

De PM-11s3 en de SA11s3 zijn al van het web weggehaald. Wat overblijft is de 10 serie en de 14 serie.
10 serie en de 11 serie zullen te dicht op elkaar hebben gezeten om mensen te overtuigen extra geld uit te geven en voor de 10 te gaan.
M.a.w. het verschil tussen de 10 en 11 serie is klein. Te klein om het verschil in prijs te overbruggen!
In Europa zullen ze nog 11's op voorraad hebben en die eerst uitverkopen voordat ze hier de 10 serie op de markt gaan brengen.

Vinyl_Fuchs

Voor die prjjzen wordt die nieuwe 10 serie 1 grote flop.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

bert50

Ben er ook bang voor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Brutus

Tja....en dat greintje verbetering dat er dan gebracht wordt mag gelijk het dubbele kosten. Weet niet of dit een erg slimme zet is. Hiermee komen ze ook in een prijsklasse waar menig ander merk een serieus kandidaat is  :roll:

Niet te vergeten het gat wat er valt waar ook leuke jongens voor te koop zijn.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Marantz is zo'n grote speler op de markt, dat zij vast en zeker goed marktonderzoek hebben verricht. Daar zal vast vraag zijn aangaande een 10 serie. Wellciht niet hier in NL, maar ik schat in dat wij slechts een zeer miniem deeltje betreffen van Marantz's afzetmarkt  8-). Enne, voor in ons NL; daar is meer dan Marantz  shutup.

CBdicX

#192
Ik begrijp sowieso niet waarom, welke fabrikant dan ook, dat er nog geld en onderzoek gestopt word in een CD speler.
Dat is al een tijdje op zijn retour en zal alleen maar minder worden.
Denk dat ik voor het laatst 10 jaar geleden een CD gekocht heb, nu is het alleen maar downloaden en streamen.
FLAC zit al ruim boven CD kwaliteit, en ik denk dat de gemiddelde luisterraar het verschil tussen CD en een 320 kbs MP3 niet eens zal waarnemen, tenzij je van die Batman oren bezit  :-D

Ook al die poen die in de ontwikkeling van de PM10 gestopt zal zijn  :-o
Persoonlijk denk ik dat audio zoals dit nu door de hogere klasse neer gezet word, in zowel versterkers en speakers, zo'n beetje de max is.
En ze willen blijven verkopen dus worden er allerlei "vernieuwingen" bedacht, maar of dit nu allemaal een stap beter zal zijn dan een PM11S1, 2, 3  ?
Receivers kunnen nog wel een stapje omhoog, maar die zitten weer met de ruimte in de kast, daar zal nog wel ontwikkeling plaats vinden, om over speakers maar te zwijgen, die waren in de jaren 70 en 80 al goed  :wink:

Om maar eens een bekende oneliner te gebruiken die zeker voor audio op gaat:

i cannot change the laws of physics  :wink:


https://www.youtube.com/watch?v=nfZ12UGiisM


Vinyl_Fuchs

Citaat van: CBdicX op november 15, 2016, 07:26:53
Ik begrijp sowieso niet waarom, welke fabrikant dan ook, dat er nog geld en onderzoek gestopt word in een CD speler.
Dat is al een tijdje op zijn retour en zal alleen maar minder worden.
Denk dat ik voor het laatst 10 jaar geleden een CD gekocht heb, nu is het alleen maar downloaden en streamen.
FLAC zit al ruim boven CD kwaliteit, en ik denk dat de gemiddelde luisterraar het verschil tussen CD en een 320 kbs MP3 niet eens zal waarnemen, tenzij je van die Batman oren bezit  :-D

Ook al die poen die in de ontwikkeling van de PM10 gestopt zal zijn  :-o
Persoonlijk denk ik dat audio zoals dit nu door de hogere klasse neer gezet word, in zowel versterkers en speakers, zo'n beetje de max is.
En ze willen blijven verkopen dus worden er allerlei "vernieuwingen" bedacht, maar of dit nu allemaal een stap beter zal zijn dan een PM11S1, 2, 3  ?
Receivers kunnen nog wel een stapje omhoog, maar die zitten weer met de ruimte in de kast, daar zal nog wel ontwikkeling plaats vinden, om over speakers maar te zwijgen, die waren in de jaren 70 en 80 al goed  :wink:

Om maar eens een bekende oneliner te gebruiken die zeker voor audio op gaat:

i cannot change the laws of physics  :wink:


https://www.youtube.com/watch?v=nfZ12UGiisM
Je vergeet dat de muziek-/ audiopassie uit meer bestaat dan alleen maar technische specificaties  (lees: natuurkundige wetten en feiten)
We hebben te maken met factoren zoals:  beleving, emotie, zintuigelijke prikkeling, sentiment, nostalgie, om er maar een paar te benoemen, die minstens een net zo'n grote rol spelen. Wat ik  hiermee wil zeggen is dat de (sa)cd-spelers net zo min als de platenspelers destijds uit het audio gebeuren zullen verdwijnen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

CBdicX

Citaat van: Vinyl_Fuchs op november 15, 2016, 11:20:04
Je vergeet dat de muziek-/ audiopassie uit meer bestaat dan alleen maar technische specificaties  (lees: natuurkundige wetten en feiten)
We hebben te maken met factoren zoals:  beleving, emotie, zintuigelijke prikkeling, sentiment, nostalgie, om er maar een paar te benoemen, die minstens een net zo'n grote rol spelen. Wat ik  hiermee wil zeggen is dat de (sa)cd-spelers net zo min als de platenspelers destijds uit het audio gebeuren zullen verdwijnen.

Denk dat je gelijk zal krijgen......  :wink: