PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AppleheadMay

Citaat van: Zep op juni 10, 2016, 21:18:41
Ik weet het niet zeker hoor, maar ik vermoed toch dat de winstmarge op de PM10 (onredelijk) vele malen hoger ligt in verhouding tot de PM11.  :?

Ik weet ook niks zeker maar ik hoop van niet. De tijd zal het uitwijzen zeker ...
Mooi dat ze weer eens aan een platnspeler denken. Nu nog een tuner ... geen hfif installatie zonder tuner bij mij!
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

Zep

Op whathifi staat over de PM10: "offering 200W per channel in 8 ohms"

Of was dat al eerder vermeldt hier? Heb ik gemist dan  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

Citaat van: Zep op juni 12, 2016, 15:11:20
Op whathifi staat over de PM10: "offering 200W per channel in 8 ohms"

Of was dat al eerder vermeldt hier? Heb ik gemist dan  :wink:
alsof dat ooit gebruikt gaat worden in de gemiddelde doorzon woning.
Denk dat de pastoor wel een PM10 wil hebben, lekker knallen in de kerk  :wink:

Zep

Citaat van: CBdicX op juni 12, 2016, 16:08:26
alsof dat ooit gebruikt gaat worden in de gemiddelde doorzon woning.
Denk dat de pastoor wel een PM10 wil hebben, lekker knallen in de kerk  :wink:

Nou.....een hoger wattage heeft toch wel invloed op het laag, ook op een lager volume. Zeker bij luidsprekers met een laag rendement. En beter te veel wattage dan te weinig voor je luidsprekers wanneer je echt luid gaat spelen  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Maar gezien Marantz hier een klasse D -  UcD versterking voor gebruikt is dit in dat opzicht ook niet geheel bijzonder. Laat staan dat dit de prijs zo zou mogen opdrijven!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

AppleheadMay

Citaat van: Zep op juni 12, 2016, 16:46:21
Nou.....een hoger wattage heeft toch wel invloed op het laag, ook op een lager volume. Zeker bij luidsprekers met een laag rendement. En beter te veel wattage dan te weinig voor je luidsprekers wanneer je echt luid gaat spelen  :wink:

Inderdaad, speakers blaas je op door een slechte versterker met te laag wattage.
Ik sta er versteld van dat ze er maar 200W uithalen in klasse D. 't is toch zo moeilijk niet om daar het dubbele uit te halen?

Iemand die z'n 300W MA9S2s en SC7S2 kwijtwil hier?  :-D

Nu, ik vernam van een vriend die de PM10 gehoord heeft in Malta op 802 D3s in een ruime zaal dat alles in orde was qua detail en ruimtelijkheid, positionering ...
Hij vond hem alleen wat zwak om de 802 aan te drijven maar dat kan er ook aan liggen dat de zaal te groot was dacht ie, kan ie pas zeker zijn als hij ze in zijn eigen ruimte geprobeerd heeft.
Toen ik hem vroeg of het typisch beetje "warm" in het middengebied behouden beleef zei hij dat hij op dat gebied de PM10 zou positioneren tussen de 14SE en 11S3.
Hij vind de 11S3 nogal krachtig in het hoge tonengebied en vindt em daarom wat minder geschikt voor de nieuwe B&W D3 reeks. De 14SE em nieuwe 10 hbben dat niet volgens hem.

Ik vond de 11S3 het anders goed doen op de nieuwe 804 D3s en mis geen Marantz warmte in het midden. Je weet dus niks tot je het zelf gehoord hebt zoals gewoonlijk ...

Ben trouwens sterk aan 't denken over een paar Revel Performa3 F208 speakers en al de rest weg te doen. Iermand bekend met deze speakers?
Deze kunnen wel een paar monoblokken gebruiken voor zover ik ingelicht ben. Ik ga ze eens beluisteren in Hilversum.
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

xander32

Op naar BB&G ?

Ik ga er binnenkort ook ff langs om een kabeltje op te halen, hopelijk kan ik dan ook ff een paar ls. horen. Ben ook wel benieuwd naar die Revel's.

AppleheadMay

Yep, BB&G inderdaad, ze hebben die Revels constant in demo staan naar de distributeur mij liet weten.
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

CBdicX

Citaat van: Zep op juni 12, 2016, 16:46:21
Nou.....een hoger wattage heeft toch wel invloed op het laag, ook op een lager volume. Zeker bij luidsprekers met een laag rendement. En beter te veel wattage dan te weinig voor je luidsprekers wanneer je echt luid gaat spelen  :wink:
Klopt wel wat je zegt, ik heb nu een PMA 2500NE alleen op de woofers staan en heb een mooiere en krachtigere bass/lfe dan met mijn toch niet misselijke SVS SB2000 sub.
Die word vandaag opgehaald, ga nu verder zonder sub  :lol: (stereo, niet surround)
Maar goed, op een gegeven moment worden al die teveel wattjes omgezet in warmte, dure warmte.....

Zep

Citaat van: CBdicX op juni 12, 2016, 17:35:13
toch niet misselijke SVS SB2000 sub.
Die word vandaag opgehaald, ga nu verder zonder sub  :lol: (stereo, niet surround)
Maar goed, op een gegeven moment worden al die teveel wattjes omgezet in warmte, dure warmte.....

Hmz, ik heb ook de SB2000.....fijne sub, maar mocht ik overgaan op de ATC SCM40 dan gaat hij ook eruit...lekker simpel in stereo.

En ja dure warmte, we hadden beter een goedkopere hobby kunnen uitkiezen  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Citaat van: xander32 op juni 12, 2016, 17:26:53
Op naar BB&G ?

Ik ga er binnenkort ook ff langs om een kabeltje op te halen, hopelijk kan ik dan ook ff een paar ls. horen. Ben ook wel benieuwd naar die Revel's.

Revell.........ik mis iets, welk model en wat is er bijzonder aan de Revell??
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

TurboMarco

Het mooie van ucd is dat de warmteontwikkeling heel laag is ,dus ook met veel powerrrrr..  HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

AppleheadMay

Citaat van: TurboMarco op juni 12, 2016, 19:37:36
Het mooie van ucd is dat de warmteontwikkeling heel laag is ,dus ook met veel powerrrrr..  HB

Zet eens een Zana Deux, dan weet je pas wat warm is. ;)
Zitten twee buizen op die normaal in een MIG25 gebruikt werden, alleen is de koeling op 10km hoog iets makkelijker.  :-D
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

Zoldar

Een kronzilla in je kamer en de thermostaat kan uit in de winter
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

211

Citaat van: AppleheadMay op juni 12, 2016, 17:16:52
Ik sta er versteld van dat ze er maar 200W uithalen in klasse D. 't is toch zo moeilijk niet om daar het dubbele uit te halen?

Dat klopt... de versterker zelf zal ook het probleem misschien niet zijn, maak voor zover ik van de weinige foto's kan afleiden gebruiken ze een schakelende voeding en daar ligt misschien de beperking ? Zoals eerder gemeld is- en blijft de voeding bepalend voor het geheel...

Zelf gebruik ik 1000 Watt ringkern trafo's per kanaal en dan komt er best wel purrie uit een Class-D. Nu nog niet naar mijn smaak... misschien ooit...

Zoals eerder gememoreerd : We wachten rustig af....
Zolang je maar geniet....